Moderný kult osobnosti – kritika článku David Lane

Moderný kult osobnosti (kritika článku “David Lane – významný filozof a aktivista umrel vo veku 68 rokov ako politický väzeň) 

David E. Lane s manželkou   Ľudia osobnosti potrebujú. Celý svet je preplnený skutočnými osobnosťami i pseudo-celebritami, veľkými i malými. Nie je to však na škodu veci, príklady sú skrátka potrebné. Ak sa však z človeka stáva modla, niečo zrejme nie je v poriadku. 

Týmto článkom by som chcel reagovať na článok uverejnený na portáli Pozorovatel.sk. Autor Ján Smolinský v ňom stručne podáva    životopis Davida E. Lanea, vrátane informácií o súdnych procesoch a jeho myšlienkach. Nič proti, koľko ľudí – toľko chutí.  

Pamätám sa, keď sa ku mne po prvýkrát dostali informácie o The Order. Písal sa rok 1997 a ja som zízal na obrázok muža, ktorého som vôbec nepoznal a ani jeho meno mi nejako nič nehovorilo. Robert Jay Mathews bol pre mňa veľkou neznámou, rovnako ako The Order. Postupne, z tých pár zdrojov, ktoré boli k dispozícii, som sa dozvedal čo-to o Bruder Schweigen. Prečo to spomínam? 

Spomínam to preto, že autor – v dobe rozšíreného Internetu a možností ďaleko predčiacich moje možnosti spred 10 rokov, si nedal toľko námahy, aby si zistil niektoré dôležité fakty, resp. aby doplnil ním podávané informácie.

 Konkrétne – autor vôbec nespomína členstvo a aktivity Davida Lanea v denverskom KKK. Pokiaľ ide o 14 slov, tie nie sú nijako zvlášť originálne – v podstate ide o zhrnutie iných slov (celkovo 56 slov v anglickom preklade Mein Kampf od Adolfa Hitlera). Nič nové pod slnkom, ale ako stručný slogan efektívne. 

Pokiaľ ide o vylúpenie banky v Seattli, s lupom 25 tisíc dolárov, nešlo o akciu The Order, ale o individuálnu lúpež Boba Mathewsa. 

Alan Berg bol zastrelený 12 strelami, nie 13, 13. strela bola zaseknutá v hlavni Bruce Piercea. 

V Portlande bol Robert Mathews postrelený do ruky, nie do nohy. 

Domnievam sa, že toto sú informácie, ktoré sa dajú vcelku dobre získať aj na Internete (dokonca niektoré materiály sú i v slovenskom jazyku), preto sa mi zdá dosť smutné, že sa v článku objavuje toľko zbytočných omylov. V prípade potreby odkazujem autora na asi najlepšiu knihu o The Order s názvom “The Silent Brotherhood”. A propós, bez snahy zľahčovať výšku trestu, ktorý súd vyriekol nad D. Laneom (20+20+150 rokov, pričom autor článku zabudol spomenúť, že o podmienečnom prepustení bolo možné uvažovať až po odsedení minimálne 50 rokov), 190 rokov v americkom justičnom systéme nepredstavuje žiaden astronomický trest (čo potom 252 rokov B. Piercea, 2x doživotie bez možnosti prepustenia D. Tatea, alebo – z iného súdka, 4x doživotie + 30 rokov pre Theodore Kaczynskeho (známeho ako Unabomber)). 

Chcem sa však ešte vyjadriť ku kultu osobnosti, ktorý osobu Davida Lanea obklopuje. Istú úroveň tohto zbožňovania vyjadruje aj anketa v článku. Tá obsahuje tri otázky, ktoré sú evidentne nastavené tak, aby výsledok zodpovedal očakávaniam anketára. Osobne s jeho filozofiou nesúhlasím, súhlasím však, že treba bielu rasu chrániť. Nepáči sa mi jeho protikresťanské zamerania (ale vybral si to sám), a je pravdou, že bol terorista a vrah. Vyberme si, čo chceme. 

Zaráža ma, že je David Lane označovaný za politického väzňa. Nikdy totiž politickým väzňom nebol. Na The Order sa môže vzťahovať označenie P.O.W., pretože oni – na rozdiel od mnohých, ktorí sa ako P.O.W. zvyknú označovať – skutočne tomuto Systému vojnu vyhlásili oficiálne svojou Deklaráciou vojny. David Lane nesedel za hlásanie svojich názorov, čo by mu “vynieslo” označenie politického väzňa. Netreba si zakrývať oči nad realitou. 

Nakoniec, stručné zamyslenie sa nad časťou “Myšlienky Davida Lanea”. Ak má autor dojem, že D. Lane, tento “významný filozof”, je ich autorom či “pôvodcom”, zrejme mu chýba širší rozhľad v politicko-filozofickej literatúre orientovanej nacionalistickým smerom. Opäť by som poukázal na Mein Kampf napríklad, okrem iných. 

David Lane si nepochybne istú úctu zaslúži. Ak si však niekto chce z neho urobiť modlu – ďakujem, neprosím.  

…..freemann…

19 odpovedí

  1. freeman napisal – Osobne s jeho filozofiou nesúhlasím, súhlasím však, že treba bielu rasu chrániť. Nepáči sa mi jeho protikresťanské zamerania (ale vybral si to sám), a je pravdou, že bol terorista a vrah.

    Ja napisem toto – Osobne s jeho filozofiou problem nemam, suhlasim vsak, ze treba bielu rasu chranit. Nepaci sa mi Tvoje /freeman/ pro-krestanske zameranie /ale vybral si si to sam/, a je pravdou ze bol bojovnikom za nasu rasu.

    – toto nie je len moj nazor, ale moja “verzia” je priatelnejsia pre vacsinu ludi, ci uz su z Europy/USA

  2. h: no…nie som pro-krestanka..aby sme boli v obraze .. ale ja myslim, pokial mame rovnaky ciel .. a to je ta oxrana bielej rasy… je uplne jedno ci sme ateisti, pohania ci krestania….. kazdy mame svoju cestu

  3. Ano mame rovnaky ciel – chranit bielu rasu

    Ja nie som ani pohanom a som PROTI krestanom, lebo oni tak ako v minulosti, tak i v pritomnosti najviac skodili i skodia nasej bielej rase .

    a termin ateista neuznavam, lebo kto v nic neveri, ten si zit nezasluzi .

    co znamena, ze ja neverim v ziadne bozstvo, ale verim, ze je nevyhnutne, aby sme zachovali to, co nam ostalo po nasich predkoch – Krv a Poda /samozrejme bez nabozenskeho podtextu/

    a to vsetko sa da najlepsie zhrnut do 14 slov, ktore sa sirili vdaka cloveku, akym bol David Lane .

  4. Krestania nie vzdy v minulosti skodili bielej rase. Co myslis, kto bojoval proti Turkom, kto bojovola proti moslimom v Svatej Zemi? Snad ateisti… Nemusis verit na ziadne bozstvo, mozes verit v bohov Asgardu, ale nikdy krestanom neupries ich zasluhy na obrane Europy.
    To, ze Chazari rozdelili krestanov a dodnes bojuju proti nim, nemozes predkladat ako najvacsiu krestansku chybu. Adolf Hitler s jeho Krv a Poda bol taktiez porazeny Chazarmi. Tolko o vine ci nevine.
    14 slov je velky odkaz, len aby neostalo (pri niektorych ludoch) iba pri slovach

  5. co je to tu ?? krestansky kruzok ??

    ano bojovalo sa proti Turkom i proti moslimom v Svatej Zemi, ALE bojovalo by sa proti nim aj bez krestanstva, lebo rovnako ako Turci, tak i moslimovia boli a STALE SU HROZBOU pre nasu rasu

    KRV A PODA boli slova davno zname pred Hitlerovou erou

    14 slov je bezpochyby velky odkaz a kazdy, kto by tvrdil, ze len hovorim a nic nerobim, tak jednoducho KLAME

    neda mi nespomenut na dobu, ked Rimania hadzali krestanov do jam levom – SALUTE

  6. h: podľa mňa si smiešny. Nemyslím si, že florian geyer je pro-kresťanský, ale skrátka história sa poprieť nedá, i keď sa snažíš :-)))) Neznamená to, že teraz každý bude automaticky kresťan, to vôbec nie. Krv a Pôda bolo heslo tak maximálne z konca 19. storočia, takže by som sa s tým veľmi neoháňal🙂 14 slov je veľký odkaz, a v podstate nejde o nič iné, ako o zhustenie 56 slov (v anglickom preklade), z tuším 10. kapitoly Hitlerovho Mein Kampf, takže o originalite pomlčím. Pre Teba je ten článok o kulte osobnosti priam stvorený, a keby som Ťa poznal osobne, snáď ti ho i zavenujem🙂 i s podpisom :-)))) K poslednej vete o tých Rimanoch – nech sa mi potom ešte niekto čuduje, že ako bieli kresťania nechceme spolupracovať s ateistami, satanistami, creatormi a podobnými grupami (a propos, doporučujem nádherný článok o WCOTC “History of the WCOTC”, vcelku dosť objavný). Asi niečo na tom bude, že Židia útočia iba na kresťanov, nikdy nie na satanistov a im podobným – zrejme do svojich nepôjdu…

  7. h: nemam rada ludi s uplne jednostrannym pohladom na akukolvek vec. Nemusime byt krestansky kruzok, ako si nas nazval, ale nebudem upierat to, co je min imalne hystoricky davno dokazane. Nikdy by som netvrdila, ze krestanstvo je to naj co moze cloveka postihnut, ale tak isto nebudem brat niekomu zasluhy.
    Este ma napadlo, ze mozno moc nevies o akyx krestanox sa tu bavime…..nik aspon z nas tu nevravi o katolikox, zidovskyx krestanox …. to je nieco co je nam vsetkym proti srsti…. bavime sa o bielyx krestanox, ktory sa dnes zdruzuju v UCOY …..
    židia utočia na krestanov..ako povedal freemen…a myslim, ze vedia preco, ci xceme alebo nie cirkev ma nad ludmi neskutocnu moc…od pradavna je v ludox zakoreneny strax z diabla a zla…. a cirkev je ako taka berlicka o ktoru sa mozu opriet …. ale vravim skusme roylisovat krestanov a katolikov

  8. je mozne ze ma freeman v niecom opravi..kedze toto nie je moja best of tema, ale kazdy rozumny clovek sa snazi mat otvorene oci a mat prehlad

  9. 4 admin: tak Ty ma nemas rada ?? sudiac podla Tvojej reakcie/prispevku na prispevok moj….ten “krestansky kruzok” netreba generalizovat, to bolo
    skor myslene na freeman-a

    4 freeman: urcite nie som smiesny – to si vyprosim

    urcite nepopieram historiu, len som napisal, ze hrozba zo stran Turkov/moslimov tu bola a KEBY V TEJ DOBE KRESTANSTVO NEEXISTOVALO, tak
    by sme proti Turkom/moslimom bojovali tak, ci tak

    urcite pri pojme KRV A PODA vacsine tento pojem evokuje pojem BLUT UND BODEN, ale ak by som napisal, len Poda ci krv je to TO, co nam predkovia
    zanechali, co by si mi potom odpisal ??

    14 slov je velky odkaz a VIEM, ZE JE TO PREBRANE Z MEIN KAMPF-U a islo mi o to, ze David Lane bol vynikajuca osobnost, ktora 14 slov propagovala
    to zase nemozes spochybnit Ty

    a k Rimanom a spolupraci ako takej, ak by som od teba nieco chcel, ci Ty naopak odo mna, tak to dohodneme cez admina, lebo admin je v pohode
    /co znamena, ze stale som proti krestanom i katolikom i zidom i komunistom i satanistom i ateistom i sucasnemu systemu ZOG a kazdemu, kto sa podla genetickeho posudenia
    zaraduje do skupiny UNTERMENSCH /

    Keby si ma poznal osobne, tak pises inak / co ma privadza k tomu, aby som reagoval na Tvoj prispevok v teme The Order: Vyhlásenie vojny, ktory je jednoznacne
    napisany na Tvojich negativnych skusenostiach a na tom, ze ma nepoznas, inak by si nenapisal to, co si napisal /

  10. to h: neviem, ale posledný odsek som nepochopil a predposledný? to ak si proti tomu všetkému, za čo vlastne si ?

  11. 4 freeman: to, ze si nieco nepochopil – skus si to precitat este raz a mozno to bude lepsie

    k otazke – za co vlastne si ?
    odpoved – http://www.combat18.org je mojmu srdcu blizke

  12. takže skúsim to ešte raz teda, ospravedlňujem sa všetkým, ak bude tento príspevok o čosi dlhší než obvykle:

    ad “urcite nie som smiesny – to si vyprosim”

    Vôbec nemám záujem tu niekoho urážať, ale prepáč, na ten Tvoj príspevok, na ktorý som takto reagoval, inak reagovať nešlo. Bez kresťanstva sa v časoch výbojov islamu nebojovalo, lebo iná alternatíva vtedy skrátka nebola. Prv, než napíšeš nejaký takýto argument, aký si napísal, by si si mal overiť aspoň základné fakty, alebo – pokiaľ už nechceš skutočne pripustiť pozitívnu úlohu kresťanstva (ak dovolíš, nemyslím teraz katolicizmu, ale i tomu sa to v istých otázkach uprieť nedá ) v dejinách Európy. Nakoniec, bol to predsa Charles Martel, kto zastavil postup Turkov. A to rozhodne odinista nebol.🙂

    ad “urcite nepopieram historiu, len som napisal, ze hrozba zo stran Turkov/moslimov tu bola a KEBY V TEJ DOBE KRESTANSTVO NEEXISTOVALO, tak
    by sme proti Turkom/moslimom bojovali tak, ci tak”

    prepáč, na KEBY sa história nehrá. čo bolo, bolo, ostatné nechajme sci-fi seriálom. Ako sa vraví, keby pes…:-))))

    ad “urcite pri pojme KRV A PODA vacsine tento pojem evokuje pojem BLUT UND BODEN, ale ak by som napisal, len Poda ci krv je to TO, co nam predkovia
    zanechali, co by si mi potom odpisal ??”

    nepovedal som, že Krv a Pôda je zlý slogan resp., presnejšie povedané, myšlienka. Reagoval som len na Tvoj argument “dávno pred Hitlerovou érou”. Až tak dávno pred ním to zase nebolo, toť vše. Pôdu pokladám za základ, z mp3 prehrávača sa nenajem🙂

    ad “14 slov je velky odkaz a VIEM, ZE JE TO PREBRANE Z MEIN KAMPF-U a islo mi o to, ze David Lane bol vynikajuca osobnost, ktora 14 slov propagovala
    to zase nemozes spochybnit Ty”

    čo ja viem…myšlienku 14 slov propagoval kadekto🙂 mne oveľa bližší bol Richard Butler z Aryan Nations, i keď mal svoje nedostatky. Spomenúť si naňho môžem, modlu z neho rozhodne robiť nebudem. O veľkosti osobnosti rozhodne história…možno si za 20-30 rokov na D. Lanea nespomenie nikto, kto vie…uvidíme.

    ad “a k Rimanom a spolupraci ako takej, ak by som od teba nieco chcel, ci Ty naopak odo mna, tak to dohodneme cez admina, lebo admin je v pohode
    /co znamena, ze stale som proti krestanom i katolikom i zidom i komunistom i satanistom i ateistom i sucasnemu systemu ZOG a kazdemu, kto sa podla genetickeho posudenia zaraduje do skupiny UNTERMENSCH /”

    k spolupráci ako takej, s ľuďmi Tvojej kategórie veľmi spolupracovať nemienim. Ja nie som proti niečomu, JA STOJÍM ZA NIEČO🙂 a propós, vymenoval si tu snáď všetkých, chcel by som vidieť teda partiu Tvojich kamarátov, či by sme tam nejakých zaujímavých týpkov nenašli. :-))))

    ad “Keby si ma poznal osobne, tak pises inak / co ma privadza k tomu, aby som reagoval na Tvoj prispevok v teme The Order: Vyhlásenie vojny, ktory je jednoznacne
    napisany na Tvojich negativnych skusenostiach a na tom, ze ma nepoznas, inak by si nenapisal to, co si napisal /”

    Netúžim Ťa poznať osobne. A že je niečo napísané na základe mojich negatívnych skúsenosti? Ono vieš, pozitívnych je len veľmi málo.

    a s tým Combat 18 si ma úplne dorazil…to ešte niekto verí tej bande informátorov britskej tajnej služby? Snáď nemyslíš vážne :-)))))))))

    a teraz pre ostatných:

    Je načase prestať snívať fantázie typu C18, RaHoWa a podobné hlúposti. Buďme reálni, stanovme si reálne ciele a toho sa držme.

  13. ad “k spolupráci ako takej, s ľuďmi Tvojej kategórie veľmi spolupracovať nemienim. Ja nie som proti niečomu, JA STOJÍM ZA NIEČO🙂 a propós, vymenoval si tu snáď všetkých, chcel by som vidieť teda partiu Tvojich kamarátov, či by sme tam nejakých zaujímavých týpkov nenašli. :-))))”

    co si predstavujes pod pojmom ludia Mojej kategorie ?

    ad “Netúžim Ťa poznať osobne. A že je niečo napísané na základe mojich negatívnych skúsenosti? Ono vieš, pozitívnych je len veľmi málo.”

    to, ze ma netuzis poznat osobne, je Tvoja chyba.

    ad “a s tým Combat 18 si ma úplne dorazil…to ešte niekto verí tej bande informátorov britskej tajnej služby? Snáď nemyslíš vážne :-)))))))))”

    ano su tu ludia, co veria v Combat18 a najdes ich po celom svete.

    ad “Je načase prestať snívať fantázie typu C18, RaHoWa a podobné hlúposti. Buďme reálni, stanovme si reálne ciele a toho sa držme.”

    Je nacase prestat snivat fantazie typu o ktory sa tu freeman snazi /pro-krestanskeho sveta a podobne./
    Budme realni, stavme si realne ciele a toho sa drzme.
    / 14/88 828/318 /

  14. vieš, Tvoj príspevok by bol vcelku fajn, ale má jednu veľkú chybu. Dovolím si tvrdiť, že o mojej predstave spoločnosti vieš veľké kulové. Ale kedže som vyrastal v prostredí klasických hesiel “White Revolution – the only solution”, RaHoWa a rôznych takýchto sloganov, viem dobre, o čom hovorím. K tomuto Ti doporučím naštudovať čosi o Northwest
    Imperative (Territorial Imperative), ktorý mimochodom vyznával i Bob Mathews, aby si mal aspoň akú-takú predstavu, aká je tá MOJA predstava. Určite reálnejšia a prijateľnejšia než hlásanie “bielej planéty”😀

  15. no kazdy mate svoju pravdu ale zdrzme sa osobnyx narazok a utokov … xlapci…sme predca kulturny ludia

  16. to admin: i to treba niekedy, nemôžeme sa tejto téme vyhýbať a tváriť sa, že je všetko OK.

  17. to co ste sa tak rozhadali :D:D freeman a vidim, ze ty si moc konfliktny clovek

  18. NSbojovnik: vasne nam tu vzplanuli he

  19. pre NSBojovník: prečo konfliktný? mám svoj názor…ten sa Ti môže páčiť a nemusí. Ale jasné, že ak človek trošku viac do niektorých vecí vidí, tak sa to pár ľuďom nepáči. Osobne mi je to jedno. Svoj názor som si povedal a za tým si stojím🙂

Pridaj komentár

