ČIERNE SLNKO (Schwarze Sonne)

Existujú domnienky, že ten pojem pochádza od ruskej okultistky a zakladateľky theosofie Heleny Blavatskej, ktorá o tom rozpráva v diele „Učenie tajomna“ ako o centrálnom slnku.

V mytológii a v ezoterike sa často predstavuje „čierne slnko“ ako protihráč slnka.

Teda je predstavovaný ako symbol protihráča, ako protihodnota a nakoniec aj ako protisvet. Ako taký sa stal symbolom protisily, ktorú človek vidí v určitom pohybe (hnutí).

 Preto sa tiež „čierne slnko“ všeobecne stalo synonymom pre mysticko – ezoterickú stránku Národného Socializmu až po tvrdenia, že SS sa v skutočnosti nazývali Schwarze Sonne.Nasvedčuje tomu veľký kruhový ornament s čierneho mramoru, ktorý sa prvýkrát objavil na podlahe tzv.. niekdajšieho „Obergruppenführersaales”- v sále najvyššieho šéfa jednotiek vo Wewelsburgu pri Paderborne a bol označovaný, a tiež považovaný, za symbol okultizmu vtedajšej Tretej ríše.

Dnes sa tento výraz používa ako symbol a to dosť častejšie na tzv. „čiernej scéne“, v textoch k tomu prináležiacich kapiel a hudobných štýloch (Neofolk, Dark Wave, Gothic Metal).

Ďalšie ezoterické pokusy interpretácie sú také, že „Čierne slnko“ označuje stred našej galaxie: jeho centrum vysiela intenzívne, tvorcovské žiarenie, ktoré ale nie je čierne, ale má skôr fialový tón. Pre iných je to tzv. „vnútorné svetlo“ – všeobecné osvetlenie človeka.

Predstavované je tiež v rôznych kultúrach (nordickej/atlantskej…), ako protiklad (dodatok) k vonkajšiemu svetlu – Slnku.

47 odpovedí

  1. mam to vytetované😀

  2. a kde? farebne?🙂 keby si to dam vytetovat aj ja, nebude si o mne dakto mysliet, ze som skin??? mozno blba otazka, ale aj tak, radsej sa opytam🙂

  3. hned si vsetci pomyslia ze si rasista a verejne ta oznacia za fasistu a neonacistu. stat ta zazaluje za podporovanie skupin podporujuce potalcanie ludskych prav odsudia ta za popieranie holocaustu, propagaciu fasizmu, valstizradu , hanobenie rasy a naroda a posedis si par rokov bez moznosti prepustenia za dobre spravanie. takto funguje nasa legislativa, demokracia a celkovo nas “slobodny” stat… ale inak ta nechcem odradzovat..kludne si to daj😉 je to pekne :D:D:D

  4. alkajda: Aj mne sa to páči, ale asi na tv. mieste by som si to nedaval…

  5. ok, vďaka, tak si musím niečo vymyslieť z vlastnej hlavy😦 ale toto je tak krásny motív😦 lebo Slnko je moja planéta (hviezda?) a čierna moja obľúbená farba🙂 ach jaj…

  6. Symbol bielej rasy je to, čo máš v hlave a nie na koži.
    Načo ti je to tam? Polícia ťa zatkne a slniečko si budeš môcť kresliť akkurát tak v base. Ja radšej idem spodinu rozkopať, ako sa kérovať, aby som vyzeral ako trupík. A typujem že tam nemáš nič, má to len nejaký starší NS, u ktorého si to videl, páčilo sa ti to tak sa s tým machruješ.

  7. musim len suhlasit .. mne osobne sa kerky pacia … sama nejaku tu mam….a le aj ja zastavam nazor ze treba vediet co a kam ….kadejake “propagacne” kerky ta mozu dnes ako napisal Panzerfaust_14 dostat len do basy a tam uz toho moc nezmozes

  8. Dnes sa dostaneš do basy aj za menšie hluposti , ale za tuto ti nemôžu nič.Sam to dobre viem lebo moju som si musel pretetovať a vyzera to iba horšie

  9. ss: Tak pre porozumenie, lebo som to kus nepochopil- mal si ju, ale aj keď ti za ňu nič nemohli, musel si si ju dať pretetovať… Tak čo z toho, je trestná?
    /tá kerka v pôvodnom výzore/

  10. znak cierneho slnka sa nenachadza medzi zakazanymi sybolmi a nie je zakazany prave pre to ze patri z vacsej casti do mytologie. ale je kontroverznym symbolom pretoze ho pouzivali jednotky SS… cize strucne zhrnute … nemozu ti oficialne nic. neoficialne ta za mreze dostanu za nieco ine…oni si najdu dovod vzdy

  11. neviem celkom co splietate
    je to klasicky slnecny symbol
    a ako tam rozoznavate, kedy je to slnko a kedy protihrac, kedy sila a kedy protisila
    snad tam nie je podstatny cierny podklad 8)
    tie luce to je len nejake moderne stvarnenie, pripomina to zatmenie slnka
    a potom tam ide o tie farby ze cierna a cervena? 8)
    obvykle su svastiky robene cisto reliefne nic viac, takze farba bude dost nepodstatna, lebo symbolu prave ubera na sile a meni sa len na kresbu a priestorovy efekt sa potlaca
    pokial bol skutocne pouzivany v magii, tak to urcite plati
    s tym vazenim je to dost blud
    ja mam klasicku stvorramennu slovensku pravotocivu svastiku z okolia detvy na pravom pleci, debilkovi pripomina haken urcite viac ako tato 12ramenná 8)
    napiste kto je za tento symbol vaznený a dokonca mu zan pripisali aj nieco z prispevku č.3 od vlka
    alebo vlk vysvetli mi svoj prispevok č.10
    kolko nacistov je u nas takto vaznenych
    tych 13 (celkovo) co evidujeme v sucasnosti my – vsetci su za konkretny cin, za nejaku maskaradu na kozi a nic ine neevidujeme nikoho

  12. Ata, nie vsetko ci “VY” neevidujete sa aj skutocne nestalo. Nebudem ti pisat mena ako blb, ale poznam 3 ludi, ktori su trestne stihani za podporu…bla-bla iba pre tetovanie. Ako to nakoniec dopadne je ina vec, ale presne ako povedal vlk, oni si vzdy nieco najdu, sudca je predsa “nestranny” a hlavne vsestrany. Paragraf c. 260 ods. 1 je az velmi ohybny…

  13. U nás momentálne čaká jeden chalan na vzatie do väzby práve kvôli tetovaniam a tričku, na kt. mal symboly vraj podnecujúce k rasovej neznášanlivosti…, takže milá aťa, najprv si zisti fakty, a až potom sa vyjadruj.

  14. aťa: prosim ta vy ako antifa? kedze uz som v obraze co si a za koho si .. ani sa radcej nevyjadrim len tolko…zatvara sa za kerky a ked nie zatvara minimalne je s teba medialna hviezda a mas potahovacky kade tade … ja neviem niekedy mam dojem ako by kopec ludi zilo niekde mimo tejto planety

  15. staci sa na vec realne pozriet. podozrivy ste akonahle mate holu hlavu. to ze mate nejaku kerku ktora nie je velmi koser len hra policajtom do karat.

  16. mirec1484: Vieš ak ľudi stihaju za slova “len len” tak potom na mňa by si to našli bol tam skryty vyznam ktory je “zavadny” lenže pre norm. človeka to bolo nezname.
    Vyhraš čokoľvek ak maš dobreho pravnika a veľa peňazi a ak by ja som mal stačilo by len dobreho sudcu nič by som z toho nemal, a nemam ani teraz lebo je to prerobene aj keď to vyzera od pi.. lenže ak budem starši pôjdem pod laser a bude to preč a nahradi to niečo “nezavadne”. Proste nechcem ani davať im možnosť aby ma mohli vydierať alebo začať stihať alebo zbytočne problemi. Dufam, že som ti do už vysvetlil dostatočne ale kľudne môžme debatovať

  17. aha tak prečo ma nezavreli za tu svastiku
    nosim to uplne verejne, je to ovela ,,fasistickejsie,, ako vas ,,protihrac,, za ktoreho by ma mali zbalit, fizlikovia na to nikdy nic nemali, akurat sa sem tam snazi nalepit nejaky idiotko, ktory zas v zime ked som zabausena otrca nenavistnu hubu
    a tiez par folkloristov vyjadrilo sympatie
    jadnemu kamosovi som nakreslila predlohu na modifikaciu cistej svastiky, ako symbolu, kde pretinajuci kriz tvoria 4 zenske postavy a pravotocive ramena su ich vejuce vlasy a potom mu to vytetovali
    nie je to nacisticky symbol, aj ked to nema sancu nikomu vysvetlit a z dialky to vyzera uplne ako haken, a dve protiľahle babenky maju vlasy rovne a dve zvlnene
    neviem o tom, ze by s tym mal problem

  18. prihlas sa s tym na policii a porozpravaj im o tom😉 nak si ta odfotia a daju to tetovanie na posudok. nezabudni im povedat adresu a tvrdo im vysvetli ze velmi dobre vies ako vyzera svastika . uvidime co ti na to povedia.

  19. aťa: Tak potom maš z pekla šťastie ak si ešte kôli tomu nemala problemi a su pripady kedy ľudi zatvoria za 4 sekery prepojene a v jednom smere.

  20. Ten symbol je nádherný…

  21. aťa…. žijes vôbec na Slovensku? Lebo ako vidíš z iných príspevkov, nie je ojedinelé mať problémy skrz kérky.. neviem si osobne predstaviť,že by sa úplne bez problémov dalo premávať veselo pred fízlami so svastikami po tele..

  22. rozdiel je so svastikami a s hakenmi
    este som nevidela aby niekomu spalili 100 rocnu chalupu alebo plot, alebo aby do toho nejak drbali
    alebo aby niekoho zbalili za kroj
    a vravim, ze kamos nema problem ani s tymi zenskymi co sice nie su nacistickym symbolom ale keby napadol cernocha uz by s tym problem mal
    teda nema problem, ked si postavis 50 cm ciro mas stym problem, ak povazujete za problem, ze kazdy cumi alebo si aj slovne rypne, tak problem samozrejme ma
    to je ale pri kazdom druhu vystredneho ukazovania sa
    a keby tam mal kernuteho medvedika na kolobezke budil by rovnaku pozornost
    to mas asi tak, ze ja si pozrem nejakeho naciskina, ze celkom sexi ritku ma a celkom chutny chlap, dobra postava proste pastva pre oci
    a on na mna: co cumis ty pica afacka
    vies niekedy ked nieco vyzera ze nejak je, tak to tak ani nemusi byt – asi tak s tymi svastikami

  23. joj hej zijem na slovensku

  24. to s tymi svastikami to ste fakt mysleli vazne
    ornament zobrazujuci na konci zalomeny kriz
    mnohé kultury, mnohe obdobia
    stastie a posvatny symbol – india, podobne ako troja ci praobyvatelia mexika
    rozsirenie v europe sa spaja s indoeuropskymi kmenmi
    svastika s dvoma prekryzenymi ohnami alebo bleskmi najprv predpokladana iba ako symbol ohna
    pravdepodobne nikdy nebola iba ornamantom ale aj magickym znakom
    u germanov za doby rimskej doslo podla predpokladov k vyznamovamu a funkcnemu posunu
    stala sa magickym znakom vyssieho druhu s vyznamom vam znamym, zew privolava u. s. a z. (heilsbild)
    v tom zmysle si ju prisvojili a podla mna zdiskreditovali (podla vas nie) nacionalni soc.
    tak a trochu spat k slovensku za rimskej doby
    rozlicne slnecne symboly kde vyznamne miesto mala svastika, hakovy kriz, my na presnu specifikaciu pouzivame slovo svastika vseobecne a slovo haken na nacisticku
    ale hakove krize su to vlasne vsetky
    u nas – rimske provincionalne spony, hlavne vsak germanska keramika
    čista jednoducha podoba, najviac robena technikou ozubeneho kolieska – kostolna pri dunaji, žlkovce
    vtlacane zliabky – branč, očkov
    ryhy – trstene pri hornade
    zaujimava je so zdvojenymi ramenami – milanovce
    predstav si klasicky haken, len lavotocivy a zalomene ramena prenes este raz zhruba o jednu tretinu smerom k stredu
    neviem dat odkaz, lebo na nete sa nehrabem a pochybujem ze to tam aj najdete, zato historici to za tych ,,ospevovanych,, komancov spracovali super, jasne ze ,,ciernobielo,,
    dalej vkomponovana do nekonecneho meandroveho motivu –
    abraham, zohor
    takze tolko u nas za dob antiky a potom uz nasleduje, ,,stahovanie narodov,, a tam uz viete
    svastika zakazana nie je a nase prednacisticke neboli likvidovane ani obmedzovane ani na krojoch, ani v rezbarstve -na zdobenych krizoch ani chalupach, plotoch
    svastiky oblubuju aj SPN

  25. blanche teba nepoznam ale je celkom mozne za ak vyzeras ako brutal nacek tak sa veselo pojdeme premavat pred regale (police) ja s obnazenou kerovanou svastikou – stvorremenou. pravotocivou, presne tou co najdes v detvianskom regione v novodobej umelecko-remeselnej ornamentike
    a mna nechaju a teba zoberu

  26. Á som tu.
    Aťa o svastikách môžme pokecať spolu, tu asi nenájdeš partnera na debatu. A myslíš že tá tvoja je nejak špeciálne detvianska?

  27. jojo blanche vyzera uplne ako maxi brutal skinhead nacek hehe

  28. fakt poznamka k veci
    a neviem naco tu tahas skinhead
    b. je zlate maciatko

    vies ze specialne detvianska nie je, ale ked si chcu pozriet ako presne vyzera, tak si ju podla toho najdu
    a vies ze isty debilko to v rychlosti kreslil po stenách presne tak

  29. Ata, myslim ze to osvastike (ze nie je zakazana) nie je az tak pravda. Ako som uz pisal, paragraf o podpore hnutia…. a tak dalej je velmi flexibilny a ked sa chce, tak ta za to odsudia, aj ked budes kovanym anti-nazi. Vid priklad nejakeho afaka v Nemecku, ktoreho chceli stihat za preskrtnuty haken.
    Ja som tiez videl svastiku na ruskych rubaskach, dokonca sa svastika spomina ako specialny symbol Atlantanov (Ignatius Donnelly). To nemeni nic na fakte, ze ludia beru svastiku ako iba cisto Nazi symbol. Mozno to este prejde nejakym indom, ale nie bielym.
    Vies, v nasej slovenskej spolocnosti sa SYSTEM snazi ludi trestat aj za keltsky kriz, ktori je napr. v Irsku na kazdom cintorine. Podobne je aj v Belgicku zakazany znak “ostrve” (je to ceske slovo, neviem ako sa to vola po slovensky, ale pre predstavu co to je pozri sem http://www.pametihodnosti.cz/slovnik/538/ostrev_ostrve.html ).
    Takze je to o tom, ze ako su acabi horlivi.

    P.S. Mozes mi napisat, ako vyzera “brutal nacek”🙂

  30. Niekedy bola svastika v Rusku na bankovkach, na bieloruskych krojoch viď: http://sk.metapedia.org/wiki/Svastika , na činskych a indianskych duchovnych ani nehovoriac, ba dokonca aj v kresťanstve to bol dosť zauživany simbol miesto svätožiary za kristovou hlavou bola svastika

  31. hej hej samozrejme za vsetko tresta hlavne za svastiky
    jeden konkretny priklad kde bola zo slovenskeho kroja odstranena svastika naco chodis pre priklady do ruska
    kde bola odstranena z nejakej chalupy alebo detvianskeho krestanskeho kriza, alebo z fujary alebo nejakej rezbarciny kde ich je neurekom
    brutal nacek je brutalny nacek podobne ako brutalny clovek
    obvykle vztahovane k brutalnemu cinu alebo zial aj k vzhladu pouzivanemu nejakou skupinou riesiacou cosi brutalitou
    umele vytvorenie vzhladu nejakej nazorovej skupiny prezentovanym napr stýlom učesu upravenostou resp neupravenostou
    b n je bud konkretny clovek alebo konkretna skupina ludi
    a nasledovne zamienanie policiou alebo pomylenie kvoli
    vyzoru – vidia P. co sa vcera dopustil brutalneho cinu a pritom je to K. ktory s tym nic nema spolocne
    kamos si napr pomylil zozadu vlastnu frajerku
    asi tak ako ked mas holu hlavu, si nabity, mas kvalitne a drahe zvrsky, zlatu retaz na krku i na ruke, spicate topanky sedis v drahom aute a mas napadne nahlas vybasovanu tuctuc, zaparkujes drzo tak 90% ludi povie aha mafian.
    pardon za odbocenie od svastik, zaujem rene
    rene ci si uvedomuje ci nie suhlasi ze ta neberu za svastiku:
    ,,a tak dalej je velmi flexibilny a ked sa chce, tak ta za to odsudia, aj ked budes kovanym anti-nazi. Vid priklad nejakeho afaka v Nemecku, ktoreho chceli stihat za preskrtnuty haken.,,
    aj ked si samozrejme protireci, lebo uvadza priklad, ze chceli, nie ze dosudili
    na tom nie je nic divne, iste poznate par prikladov ked zbili police cloveka s preskrtnutym hakenom a nadavli mu pritom do spinavych fasistov
    to predsa nesvedci vobec o nicom

  32. aťa: pišeš veľa a oničom

  33. To Ata: Praveze ten priklad o niecom svedci. A neprotirecim si… chceli ho odsudit – to som cital, viem o tom, odsudili ho? – Neviem, preto ani nepisem.
    A kedze este stale na Slovensku je ta ona demokracia, aj ten, kto ju neuznava ma narok cerpat jej vyhody. Nefunguje to ako napriklad – bijes negra? Porusujes zakony ides do basy… Mas “nezdrave” myslienky (ako pre koho) ale nic nerobis? Ziadny buzerant od zelenych ma nema co otravovat.
    Keby to tak nefungovalo, tak to uz nie je demokracia…

  34. prepac asi zle citam
    demokracia je vlada ludu
    alebo pouzivane aj ako vlada vacsiny
    zjavne mas pomylene pojmy
    vlada – vladnut, ovladat, nadvlada
    pouzivane trochu nespravne aj ako demokraticky – vacsinovy
    demokracia je otravovanie, ak hlasovanim vacsina rozhodne, ze otravovat sa bude
    u nas je demokracia?
    mozno demokraticke rozhodovanie, iste demokraticke volby
    demokracia je vlada, nadvlada a ovladanie nie je sloboda
    a co vzdy buzerujes, so svastikou na uvodnom obrazku temy to nema nic spolocne, najdi si temu kde to patri
    rada by som sa vratila k tomu ze su stihani 3 iba za tetovanie
    tu sa bavime o svastikach
    teda su stihani za svastiky? a len za svastiky
    tak niekto mi chce povedat, ze ja nemam styky snikym, ani nic zle nerobim a budem sudena iba za svastiku? ja zijem ako pisete v inom svete a nestalo sa mi to
    a keby sa mi to stalo najprv sa spytaju ako sa volam, co robim ake mam vzdelanie potom si to overia, potom sa ma spytaju co to tam mam kernute a preco, ja im to slusne vysvetlim, potop ma pustia, alebo si este zaftipkuju, alebo sa mi ospravedlnia
    inak potom ti 3 podla vasich vybasnenych zarucenych informacii maju 2 moznosti, bud si to odstrania, prekeruju, alebo zbytok zivota stravia za mrezami, a trest im bude neustale stupat, lebo kazdy den sa budu dopustat zavazneho trestneho cinu

  35. Ja to vyjadrim jednoducho tento sistem je nahovno, a nepaci sa mi ze ked tu vladnu zidia tak nemozem nic a v takej amerike alebo taliansku mozem behat s vlajkou ornamentu hakovy kriz alebo ine

    do … aj zo … …

  36. Mozem byt zato , ked mam takyto odznak na siltovke trestne stihany,??

  37. miso: dnes mozes byt stihany za vsetko🙂 ale uprimne nevieme, od 1. septembra nikto nic nevie

  38. len si to noste – aspon budem vediet kto je nacek

  39. abc, – si buď fízel ,alebo nejaký internetový bojovník z radov Antifa?

  40. 😀

  41. som martan ktory robi demograficku studiu

  42. aťa, ty si nacistka????

  43. Inak máte v texte gramatickú chybu ornament s čierneho … Z koho , z čoho?

  44. Ale aj tak policajti nevedia co to znamena ja mam odznak a uz mi to videlo tolko policajtov a nespravili mi nic lebo oni si myslia ze to je iba znazornenie disku z auta:D:D:D:D

  45. neboj sa uz budu vediet

  46. vám to dobre mete.šak to je obyčajný znak slnka, preco by mali niekoho kvoli tomuto zatvorit?

  47. Anonym::::to nieje len obyčajny znak slnka je to SS symbol…

Pridaj komentár

