Žid v tŕní – Jacob a Wilhelm Grimmovci

Žil kedysi boháč, ktorý mal sluhu a ten mu oddane a poctivo slúžil. Každé ráno vstával ako prvý z postele a večer sa ukladal k spánku ako posledný. Kedykoľvek sa vyskytla ťažká práca, ktorú nikto nechcel vykonávať, vždy sa ponúkol ako prvý. Nikdy sa na nič nesťažoval, vždy bol so všetkým spokojný a šťastný.

Keď sa končila jeho ročná služba, jeho pán mu nedal žiadnu plácu, premýšľajúc: „To je najchytrejšie, pretože na ňom ušetrím. Opustiť ma neopustí, ale rád zostane pre mňa pracovať.“

Sluha nepovedal nič, ale pracoval i druhý rok tak, ako predtým, a keď na konci toho roku opäť nedostal žiadnu plácu, i tak ostal bez sťažovania sa. Keď prešiel tretí rok, pán sa zamyslel, vložil ruku do kapsy, no nevytiahol nič.

No tento krát sluha povedal: „Pane, slúžil som ti poctivo tri roky. Buď taký dobrý a daj mi, čo mi po práve náleží. Chcel by som byť na svojom a vidieť svet.“

„Áno, môj dobrý sluha,“ odvetil starý lakomec. „slúžil si mi bez ponosovania sa, a budeš vhodne odmenený.“

S týmto siahol do kapsy, a potom odrátal tri haliere, jeden za každý rok, povediac: „Tuná, jeden halier za každý rok. To je veľká a bohatá odmena. Iba pár pánov by ti toľko zaplatilo.“

Dobrý sluha, ktorý len málo rozumel peniazom, vložil svoje bohatstvo do kapsy a premýšľal: „Ach, teraz, keď mám plný mešec, prečo by som sa mal trpieť a trápiť sa ťažkou prácou?“

A tak sa vybral na cestu, do kopca, z kopca, spievajúc a skáčuc pre radosť.

Keď prechádzal okolo húštiny, vystúpil z nej malý trpaslík a zavolal naňho: „Kam kráčaš, veselý bratu? Zdá sa, že ťa nič netrápi.“

„Prečo by som mal byť smutný?“ odvetil sluha. „Mám všetko, čo potrebujem. Trojročná pláca mi cinká v kapse.“

„Aké veľké je tvoje bohatstvo?“ opýtal sa ho trpaslík.„Aké veľké? Tri haliere v skutočných peniazoch, presne prepočítané.“

„Počuj,“ povedal trpaslík. „Som chudobný a v núdzi. Daj mi svoje tri haliere. Nemôžem už pracovať, ale ty si mladý a ľahko si na svoj chlieb zarobíš.“

Pretože sluha mal dobré srdce a mal s trpaslíkov zľutovanie, dal mu svoje tri haliere, povediac: „V mene Božom, nebudú mi chýbať.“

Nato trpaslík povedal: „Pretože vidím, že máš dobré srdce, splním ti tri želania, za každý halier jedno a tie sa splnia.“

„Aha,“ riekol sluha. „konáš zázraky. Nuž, teda, ak je to tak, ako prvé by som chcel fúkačku, ktorá zasiahne všetko, na čo namierim; po druhé, husle, na ktoré, keď zahrám, každý, kto ich bude počuť, bude musieť tancovať; a po tretie, všetko o čo požiadam, bude splnené.“

„Všetko toto budeš mať,“ povedal trpaslík. Siahol do húštiny, a predstavte si – vytiahol husle a fúkačku, všetko akoby vopred pripravené. Dal ich sluhovi a povedal: „Nikto ti neodoprie nič, o čo požiadaš.“

„Po čom viac by mohlo moje srdce túžiť?“ povedal si sluha a s radosťou pokračoval vo svojej ceste.

Zakrátko stretol Žida s dlhou kozou briadkou, ktorý stál a počúval spev vtáka vysoko v korune stromu. „Je to jeden z Božích zázrakov,“ volal, „že takéto malé stvorenie má takýto hlas. Keby mi tak mohol patriť!“

„Ak chceš len to,“ povedal sluha, „tak vták bude za chvíľu tu.“ Namieril, trafil presne a vták spadol do tŕnia.Tu máš, podvodník,“ povedal sluha Židovi. „Choď a vynes si ho sám.“

„Moja dobrota,“ odvetil Žid. „Nevolaj ma podvodníkom, ale budem ako pes a vynesiem si vtáka sám. Koniec koncov, ty si ho zostrelil.“

Nato si Žid ľahol na zem a začal sa plaziť do krovia. Keď bol uprostred tŕnia, dobrý sluha nemohol odolať pokušeniu chytiť husle a začať hrať.Židove nohy sa okamžite dali do pohybu. Čím viac sluha fidlikal, tým lepšie šiel Židovi tanec. No tŕnie roztrhalo Židovi jeho otrhaný kabát, rozcuchalo bradu a poškriabalo celé telo.

„Moja dobrota,“ volal Žid, „či chcem, aby si hral? Prestaň hrať, nechcem tancovať.“

No sluha ho nepočúval, mysliac si: „Často si vyciciaval ľudí, a teraz ti tŕnie vráti to isté.“ A začal hrať odznova, takže Žid skákal čoraz vyššie, zanechávajúc na tŕňoch kusy odevu.

„Beda mi!“ kričal Žid. „Dám pánovi čokoľvek bude chcieť, len prestaň hrať, i mešec zlata.“

„Ak si tak veľkodušný,“ riekol sluha, „prestanem teda hrať. No musím ťa pochváliť za tanec.“ Vzal teda mešec a odišiel svojou cestou.

Žid ho pozoroval odchádzať, až kým nebol skutočne ďaleko, a nato začal z plných pľúc kričať: „Ty trápny hudobník, ty pivný huslista! Len počkaj, keď ťa chytím. Budem ťa naháňať, až si zoderieš podrážky, a dám ti groš do úst, aby si stál aspoň šesť halierov.“ A tak pokračoval v preklínaní sluhu, len čo mu dych stačil. Keď sa takto osviežil a znovu nabral dych, utekal do mesta k sudcovi.

„Pane,“ oslovil Žid sudcu, „beda mi! Pozri, ako ma bezbožník olúpil a týral. I kameň na ceste by ma ľutoval. Môj odev je na kusy. Telo mám plné tŕňov. A to málo, čo som mal, mi vzal s mešcom – dukáty, jeden krajší ako druhý. Pre zmilovanie Božie, zavrite toho človeka do väzenia.“

„Bol to vojak, ktorý ťa šabľou takto zranil?“ opýtal sa sudca.

„Božechráň,“ odvetil Žid. „nemal dýku, ale fúkačku na chrbte a husle na krku. Ten ničomník sa dá ľahko spoznať.“

Sudca teda vyslal za sluhom svojich ľudí. Títo sluhu i s mešcom našli.

Keď bol predvedený pred sudcu, sluha riekol: „Ani som sa Žida nedotkol, a ani mu peniaze nevzal. Ponúkol mi ich sám, ak prestanem hrať, pretože nezniesol moju hudbu.“

„Božechráň!“ kričal Žid. „Klame, až sa hory zelenajú!“

Sudca však jeho tvrdeniu neuveril a riekol: „Aká úbohá výhovorka. Žiaden Žid by toto nespravil.“ A pretože spáchal lúpež, dobrý sluha bol odsúdený na šibenicu.

Keď ho odvádzali, Žid za ním kričal: „Ty naničhodník. Ty úbohý fidlikant. Teraz dostaneš, čo ti patrí.“

Sluha mlčky kráčal k rebríku s katom, no na poslednej priečke sa otočil a sudcovi riekol: „Splň mi pred smrťou posledné želanie.“

„Dobre,“ odvetil sudca. „Ale nebudeš prosiť o život.“

„Nežiadam o život,“ odpovedal sluha. „Dovoľ mi však naposledy zahrať na husliach.“

„Pre zmilovanie Božie, nedovoľte to! Nedovoľte to!“ zúfalo kričal Žid.

No sudca riekol: „Prečo by som mu nemal povoliť krátku zábavku? Sľúbil som mu to, a tak sa to splní.“ Tak či tak to odmietnuť nemohol, kvôli daru, ktorý bol sluhovi daný.

„Beda mi!“ kričal Žid. „Priviažte ma, pevne ma priviažte!“

Dobrý sluha vzal svoje husle a pripravil sa. Keď zahral prvú strofu, všetci sa začali kývať a hýbať – sudca, úradníci i sluhovia. Povraz vypadol z rúk i tomu, ktorý sa chystal Žida priviazať.

Pri druhej strofe všetci začali hýbať nohami. Kat nechal dobrého sluhu tak a taktiež sa rozhýbal.

Pri tretej strofe všetci vyskočili a začali tancovať. Za chvíľu bol každý na trhovisku v  jednom kole, starý i mladý, tučný i chudý, všetci pohromade. Dokonca i psy, pobiehajúce okolo, skákali na svojich zadných labkách. Čím dlhšie sluha hral, tým vyššie tanečníci skákali, až kým sa nezrážali hlavami a zúfalo nekričali.

Nakoniec sudca, lapajúc dych, zavolal: „Darujem ti život, len prestaň hrať.“

Dobrý sluha poslúchol, prestal hrať a zišiel z rebríka. Podišiel k Židovi, ktorý ležal na zemi a lapal po dychu, a povedal mu: „Ty lotor, priznaj sa, odkiaľ si mal peniaze, alebo vezmem husle a začnem hrať znova.“

„Ukradol som ich! Ukradol som ich!“ kričal Žid. „Ale ty si ich poctivo zarobil.“

S týmto priznaním nechal sudca odviesť Žida na šibenicu a ako zlodeja obesiť.

 

 Jacob a Wilhelm Grimmovci ……….  preklad freeman

42 odpovedí

  1. len tak na margo este, ak by sa niekto nas chystal obvinit, ze sme si toto vsetko vymysleli …. tuto rozpravku naozaj napisali bratia Grimmovci … v originali znie “jew in the thorns” a mozete si ju vygooglovat kazdy

  2. no, v pôvodnom znení je to v nemčine🙂 len tak na margo. Je fakt zo zbierok bratov Grimmovcov, ale vďaka istej politickej korektnosti sa o nej len tak ľahko nedozviete. A to že som ich rozprávky ako malý čítal🙂

  3. dufam ze budu este dalsie taketo:D

  4. Moc pěkná a poučná pohádka.Škoda jen,že v životě většinou ty konce pahádkové nebývají.Moc děkuji za zveřejnění

  5. Pekná rozprávka,
    – politická korektnosť je umelý výmysel umelej spoločnosti, v ktorej Biely v mene negrov potláčajú práva BIELYCH!

  6. he suhlas …. ale cakam kedz nejaky hry afa bojovnik napise ze grimmovci boli rasisti

  7. Je úctyhodné, že autor dokázal originál tak kvalitně přeložit a že dílo vůbec našel. Opravdu jsem doteď nevěděl, že bratři Grimmové takové dílo napsali. Autorovi děkuji

  8. som zvedavy kedy nejaky zidomil oznaci grimmovcov za hitlerovych dedov a fasistickych rasistov

  9. myslim ze tato rozpravka sa dnes velmi nevyskytuje pretoze existuju ludia ktori by ju mohli zneuzivat na podporovanie rasistickych teorii a ta na povodne urcena nebola.
    (myslienka nie je zabi zida ale lakomstvo, ale myslim ze na myslienku ste prisli v momente ked ste si precitali nadpis)

    Takze poucenie zavisi od uhla pohladu.

    politická korektnosť je umelý výmysel umelej spoločnosti
    -obdoba politickej korektnosti bola aj v nacistickom nemecku a bola aj za komunizmu
    -ta dnesna je o nepodporovani tychto rezimov, lebo lud je statisticky debilny a je lepsie to nevystavovat pre tych ktory to nepochopia lebo ti by si to mohli zle vykladat lebo tomu nerozumeju (co oni nevedia a tak to povazuju za spravne)

    -ako “negri” potlacaju tvoje prava?

    -ano, grimmovci rasisti neboli

    -“zidomil” – kolko zidov si v zivote stretol? (a preco asi?)
    co mas z vlastneho presvedcenia osobne proti nim?

    kolko cistych bielych ludi poznas ktory maju rovnake negativne vlastnosti?
    preco si myslis ze kazdy nerasista je zidomil?

    neviete rozlisovat veci a preto sem tieto sracky

  10. Admin,
    Ty rasistická hlupaňa, Tvoje”jew in the thorns” je po anglicky, bratia Grimmovci písali po nemecky. Nemčina a angličtina sú dva rôzne jazyky. Takže Tvoje nástojčivé tvrdenie o pravosti originálu je asi také dôvery-hodné ako tvoje IQ –
    Freeman – daj prosím info kde sa dá k originálu – nemeckému dostať.
    PS: Myslým, že si smradlavý rasistický kokot, ktorý sa snaží za každú cenu šíriť nenávisť. Á propos koľko Židov osobne poznáš. Koľkí z nich Tebe alebo Tvojim blízkym ublížili? Zamysli sa nad tým svojou vyholenou hlavou ak je to v Tvojích mentálnych schopnostiech.

  11. Juro, ty máš tu antirasistickou hlavu vážně totálně vymletou. To neumíš zacházet s Googlem? Jo pardon, tys neměl čas, musel ses učit mluvit sprostě, abys to těm “rasistům” mohl pořádně nandat.

    Abych ti prokázal určitou míru velkodušnosti, k německému originálu se nejlépe dostaneš v nějaké knihovně s německými knihami. Zkus hledat třeba Grimm, Brüder: Kinder- und Hausmärchen. Vollständige Ausgabe. Mit 184 Illustrationen zeitgenössischer Künstler und einem Nachwort von Heinz Rölleke. Düsseldorf und Zürich, 19. Auflage 1999. (Artemis & Winkler Verlag; Patmos Verlag; ISBN 3-538-06943-3)

    A pokud přece jen věříš Internetu, originál je zde http://www.grimmstories.com/de/grimm_maerchen/der_jude_im_dorn

  12. Pepan
    ďík za veľkodušnosť, ten nemecký text na linku od Teba tam je to je fakt, ja som však nikdy netrvrdil že taký text neexistuje. Tu predsa nejde o kontrétnu rozprávku ale o jej interpretáciu v zmysle šírenia antisemitizmu to je jasné každému.
    Ćítajuc tvoju češtinu sa trocha čudujem Tvojmu postoju, pretože od ľudí ktorých sa defacto zastávaš som nikdy nič dobrého na Čechov nepočul. Takže vypatlaná bude asi Tvoja hlava.

  13. Ad Pepan 2

    obľúbenou básničkou priaznivcov klero-fašistického slovenského štátu bolo hoď Čecha do mecha … etc. skús sa nad tým zamyslieť. Gro priznivcov myšlienok tejto stránky s tým plne súhlasí doteraz.

  14. Juro : Já ten text beru jako pěknou pohádku, kterou si rád přečtu. Šířit antisemitismus je čiré mrhání silami, o to už se postarají svým mediálním vystupováním Židé sami. V českých zprávách vysílají každý den příspěvky na téma “Žid jako nepřítel svobody slova”, “Žid jako nepřítel svobody shromažďování”, “Žid jako vyděrač”. Mluví v nich úplně stejně jako komunisti před 20 lety. A já komanče odjakživa nerad.

  15. nasiel sa jeden co uz niekde videl zida okrem obrazkov z koncentraku.
    neviem ake temy su na ceskych televiziach ale vidno ze aspon tie slogany si zachytil. zvysok ti akosi usiel.

    antirasistickou hlavu vážně totálně vymletou – to som este nepocul😉

    velmi vela ludi vystupuje negativne v mediach, skus odpovedat na “koľko Židov osobne poznáš” napriklad.”

  16. Čo máte stále s tým “koľko Židov osobne poznáš” ? Je to už trápne a hlavne absolútne irelevantné. Ale to tie vaše mozočky plné falošných ideálov a pseudohumanizmu asi nechápu.

  17. Juro: ty sa len predvadzas, alebo to mas vrodenu nejaku mentalnu vadu? O moje IQ sa ty nestaraj … mam ho aj zmerane ak by ta to trapilo…a som si na 90% ista, ze je o dost vyssie ako tvoje …. aj ked neviem co ma IQ spolocne s mojim presvedcenim ……
    Dalej by ma zaujimalo, kde hlupak ako ty berie istotu, ze nenavidime Cechov? .. to podla seba sudim teba???…. netrep somariny, nikdy sme nikde nespomenuli, ze nenavidime *Cechov” mame tam vsetci dost kamosov a znamich…. a sme v nasom usili an jednej lodi ….. len tak mimochodom ty podpriemerny klamar, stacilo by si precitat par clankov aj inych nie len tento …. napriklad na akcii Mikulas sme spolupracovali s ceskou organizaciou RWU.. takze to o nenavisti asi nebude
    Pepan: sorry za zvasty hlupakov
    all: tie otazky ci sme videli zida, okrem toho ze je to irelevantna ako napisal freeman, tak ja sa skor asi budem cudovat ak ste vy doteraz nevideli ziadneho ….. ved su vo vlade, v podnikani, v kulture …..

  18. definuje mi niekto pojem osobne poznáš? to ako s koľkými som si už podala ruku? alebo či som nejakého stretla na ulici?

  19. zidia su vsade? no fakt, a ked je pravda ze su vsade preco som ani raz nepocul zeby nejaky vas kamarat nejakeho zmlatil? alebo sa zidia natieraju na cierno a ziju s ciganmi v utajeni?

    aha, uz vas chapem, vsade vidite zidov a kvoli nim je vsetko strasne zlee. Teraz uz chapem, teraz to dava 100% logiku. zhodit to na niekoho, originalne.

    admin – len tym chcel podotknut ze si asi velmi pravdepodobne dost debilna (ak mas iq nad 90 tak je to fakt velmi zvlastne)

    ok, ked vsade vidite zidov, napiste 5 znamych ludi zo slovenska ktori su zidia. keby ste si pozreli nejake statistiky a nepozerali tieto chore a zavadzajuce blogy tak by ste vedeli ze ich tu nie je ani par tisic.

  20. -: tak potom to zvlastne je he … debaty o IQ sme tu uz volakedy viedli …. si zaspal dobu ci co?
    a ty zidia … ja mam skor otazku, ktora je asi viacej na mieste .. ty si este nestretol ziadneho???

  21. jednoducho ide o to, že židia majú až prílišny, nespravodlivý vplyv a to vrámci masmédií, politiky, hospodárstva, finančníctva… nejde o to koľko osobne židov poznáme či argument typu: ,, čo ti urobil žid, keď ho tak neznášaš,, ale jednoducho je na mieste zmenšenie ich vplyvu… keď niekto na Slovensku vyhlási, že sa mu nepozdáva židovský vplyv tak to nie je antisemitizmus, ale len konštatovanie stavu.. myslím si ,že každý normálny Slovák by mal chcieť, aby mu vládli Slováci bez cudzích vplyvov. nezabúdajme, že židia nie sú slovania tak ako my, čiže vláda židov je vláda cudzincov a vláda cudzincov znamená porobu…

  22. pride: Vynikajúci príspevok, na 100% sa s tebou stotožňujem!

  23. cokolvek co sa nachadza na tej a inych podobnych strankach povazujem za nieco extremne nedoveryhodne, ale ked myslite..

    to si fakt myslite ze vam cely svet klame? ani raz za cely svoj zivot som nevidel jeden prejav akehokolvek zidovskeho vplyvu na slovensku. mozete tu pisat konspiracne bludy ake chcete ale ziadne sa nezlucuju so skutocnosotu. nikdy som nikoho neposudzoval podla toho ci je zid alebo nie a nikdy som nikoho podobneho nestretol, jedine ak by drzali hubu.

    nemci zidov zabijali jedine preto ze zidia mali velky majetok a nemali cim zaplatit svoju vojnu. a hitler bol tiez “zidovsky miesanec” cokolvek si pod tym predstavujete a okrem toho neviem kto je podla vas cisty slovak lebo takeho najst je asi dost problem.

    ked si chcete protestovat, robte to bez zbrani, zakazanych symbolov, nie na tisove narodeniny a nikto vas zatykat nebude. (bude lebo ste kokoti a vy im dovod date)

  24. problem je jednoduchy,mozno budem netaktny(ako zvycajne),ale kazdopadne otvoreny.
    zidia su vychcane kurvy,moc dobre zistili ako sa maju spravat a co robit, pochopili,ze ukazovat sa na verejnosti,tym myslim v televizii atd. im moze priniest len problemy, preto su pekne zalezeni a spoza zavesu tahaju za snurky,ktore ma nas pan kral priviazane ku koncatinam. To bolo samozrejme len obrazne,chcel som tym povedat,ze ich ciele vykonavaju ruky inych a ich myslienky idu z ust inych, tym padom oni budu vzdy ti cisti.
    Takisto pochopili, ze tie stupidne klobuky,okuliare a bokombrady im na popularite nepridavaju,takze zida kamarat moj stretnes,len je obleceny ako normalny clovek. je to tak na slovensku a je to tak vsade vo svete,kazdy stat je zidmi presiaknuty,ale asi to tak ma byt,niekedy rozmyslam, ci to tak nahodou nema byt,ci nahodou nemaju oni vladnut ked sme natolko sprosti,ze sa im nechame ovladat a manipulovat,teraz hovorim za vsetkych ludi, nie len za ‘nackov’,hovorim aj za hlupakov ktori boli v prahe naposledy olepeni zltymi hviezdami

  25. mily anonym,nevidim problem robit cokolvek na tisove narodeniny,ale ked uz ten zidovsky vplyv nevidis,zamysli sa,preco ziadna genocida na svete nieje tak propagovana ako holocaust,preco mozes rozpravat o kazdej z nich,kazdu spochybnit ale holocaust nie.
    prepac,ale si obycajny kokotko ktory si nevie spocitat 1 a 1, tiso bol proti zidom len preto,aby pomohol narodu ako takemu,narod by ho mal mat rad,ale zial je oklamany mediami,ktore hovoria len to(vid prispevok vyssie) co sa majitelovi,zidovi paci,nehovorim samozrejme o priamom majitelovi,skus si pozriet,kto vlastni akcie poprednych svk novin a mozno pochopis

  26. svet neklame nam,zidia klamu prostrednictvom masmedii svetu

  27. -:Ludi ako si ty by mali pekne deportovat na nejaky pekny maly ostrovcek a tam by ste si mohli mat anarchiu, zidovsku vladu, ciganskeho prezidenta, co len by ste chceli.A potom som zvedavy kolki z vas by boli spokojny.Najskor sa stazujes na jeden problem, o ktorom si myslis ze ti nan nikto neodpovie, a zrazu dostanes kratku, jasnu odpoved.Ale tebe sa uz ten problem nezda dôlezity a tak si vymyslis nieco absurdne cim chces zakryt svoju stupiditu

  28. ad ADMIN

    Tz primitivna, vypatlana smardlava, neukojena rasistiska PICA
    TY tu tvrdiš že proti Čechom nič nemaš, že Vaše úsilie je rovnaké, že spolupracuješ s RWU a podobne.
    Na druhej strane velebíš klero-fašistický vojnový slovenský štát, kde boli Češi diskriminovaní a perzekovaní.
    Hovoríš , že Zidia sú všade vo vláde, kultúre etc. Povedz tu pred všetkými jedného člena terajšej slovenskej vlády židovského povodu!!
    Nič Ťa nenapadá čo?. Len prázdne demagogické rasistické reči.
    Si jednoducho TUPÁ, RASISTICKÁ, SKAREDÁ PICA.

  29. Juro-Tvoj spôsob vyjadrovania odraza tvoju inteligenciu.Skus trocha dozriet a az potom sa zapajaj do takychto debat.Jedna zasada etikety:Damy sa neurazaju, skus si to zapamätat

  30. juro: Tvoja úbohosť a stupidita nepozná hraníc…, vráť sa medzi svojich kamošov do cigánskej osady, tam budeš so svojím slovníkom kráľ a budú ťa velebiť, ako si to adminke nandal na tejto stránke…, ty úbohý čurák!!!

  31. juro: tvoje argumenty su uplne nepodstatne…preco by si mal niekoho poznat osobne,aby si vedel,aky je? poznal si osobne Hitlera alebo Mussoliniho,ze vies posudzovat ich nazory?nie,iba si videl dosledky…na 100 percent viem,ze napriklad Zajac je polozid,som presvedcena,ze aj Zala,Harabin a mnohi dalsi maju zidovsky povod ,hoci sa hlasia k luteranom…antisemitizmus nie je fenomen poslednych desatroci,niesol sa celou historiou-znami odporcovia zidov boli napriklad Napoleon,Cicero,T.Jefferson,Lincoln,M.Luther,W.Emerson,T.Aquinas, KlementVIII.,Mohammed,Francis Bacon,Churchill a dokonca aj Lenin,ktory mal scasti zidovsku krv

  32. Juro: a to tak vadi, ze som skareda?? som a co teraz?? teba to nejako trapi …. he …. a ty si pekny?? …. som si ista ze ano…tak ti len ticho mozem zavidiet ….
    ty si inak nejaky ftipalek nie?? v jednej a tej istej sprave mi napises ze vymenuj a ze ma nenapada??? ako som ti mohla odpisat skor ako si to napisal??? trpis nejakou vadou alebo mas o men dojem, ze viem citat tvoje myslienky???
    a uz tu nejake mena padli … nebudem sa opakovat …
    vsetci ostatny… dakujem

  33. Admin,

    ty si skaredá najmä duševne. To mi vadí. Veľmi ťažko sa po dá po Tebe čítať, ale z tej hatlaniny čo si vyprodukovala mi je jesné, že si nepotrvrdila svoje tvrdenie o židovskom pôvode čo i len jedného člena súčasnej slov. vlády.

    ad mirec 14 84 – moje nadávky sú len slabým odvarom toho zla čo šíria ľudia ako admin, Ty a Tebe podobní. Ľudia ako Vy by mali byť súdení a odsúdení za šírenie nenávisti. Takže úbohý čurák si Ty nie ja. Do cigánskej osady možeš ísť Ty- a skús tam vyhlasovať to čo na nete pod ochranou anonymity- Ty zmrd skurvený zbabelý.

    ad Slovesko žije. Máš pravdu k dámam Treba byť galantný, k dámam. Nie k primitívnym pologramotným rasistickým ČUBKÁM ako je admin.

  34. Juro:😀 chlapce ty po sebe citas?Teraz mi povedz co presne ti vadi a ja ti na to skusim odpovedat

  35. Juro: Kde tu šírim nenávisť? To, že otvorene hovorím o láske k bielym ľuďom a mojej potrebe, resp.snahe im pomáhať v rámci svojich možností a schopností, čo je podľa teba na tomto rasistické šírenie nenávisti…?

    K tej zbabelosti ti poviem len toľko, že keby bola aspoň polovica hnutia taká “zbabelá” ako ja, ty a tebe podobní by ste už neboli, resp. by ste boli spoločnosťou zavrhnutí…!

  36. Juro: predpokladam, ze necakas, ze budem na tvoje urazky a zvasty reagovat … ale ak chces…a hras sa tu na hrdinu a inym vycitas, ze sa skryvaju za anonimitu internetu …. tak ukazas sa ako odvazny junak a stretnime sa …. len ty a ja … ziadny moji a tvoji kamarati … a som zvedava, ci naberies odvahu mi toto vsetko zopakovat do oci ….

  37. wow!!! až sa mi veriť nechce, že to je fakt ozajstná rozprávka a od Grimmovcov🙂 hm hm, nebyť HH, ani sa o nej nedozviem🙂

  38. tri Ruské staré múdra o nich- židoch:
    1. nepriatelstvo voči židom – je znamením osvietenstva mysle.
    2. antisemita – je človek ktorý pozná pravú tvár židov a neskrýva to.
    3. žid – na jazyku med a v srdci jed.

  39. No … V pôvodnom vydaní románu Brama Stockera – Dracula sa spomínajú Cigáni a Slováci – v kontexte najnižšej spoločenskej vrstvy primitívov … Má to pre mňa , asi rovnakú výpovednú hodnotu , ako táto rozprávka , písaná v inej dobe , inej spoločnosti a ľuďmi , ktorých ustálený slovník a jeho odtiene sú nášmu chápaniu úplne vzdialené . Ja nie som židofil , vôbec nemám rád izraelskú politiku , ale odsudzovať niekoho , len preto , že je Žid , ako tu predviedli mnohí prispievatelia , považujem za duševnú chorobu . Ja osobne poznám niekoľko Židov a je medzi nimi jeden špičkový , skromný , ochotný zubár a jedna príjemná slobodná umelkyňa , dobroprajná a priateľská . Ak si niekto myslí , že zmením názor na ľudí , ktorých osobne poznám , na základe nejakej starej rozprávky , alebo hlúpych sprostonárodných porekadiel (slava!slava!slava!) , tak je to smiešne …

  40. neospravedlnujme tych ktori sa zdaju byt “dobri” “ochotny ” “prijemny ” pretoze ty patria tiez medzi nich a ked pride ku konfrontacii tak svoje vierovyznanie nepopru a pridaju sa k svojim pretoze su to zidia .Na oko robia vsetko pekne a dobre
    ale v skutocnosti maju zo vsetkeho prospech.
    Len jedna vec na koniec preco nemali do roku 1947 svoju krajinu ako trebars mi slovaci . A ked uz ziskali uzemie tak sa prejavili ….a zabijaju sa tam do dnes …vojna ktora nema konca . TV ,tlac ,rozhlas je manipulovany tiez, a tak preto sa dozvedame dezinformacie ……na koniec este jedno, ta rozpravka ma v sebe kus pravdy , ale kazdy z nas si nema moznost overit si to v praxi ….je to dobre alebo zle ?

  41. Tak keď ti na tom záleží osobne poznám dvoch židov jeden je synovec Gála a je narkoman druhý je už dôchodca tiež narkoman a aj ho jeho obec vylúčila lebo vykradol synagógu ktorú mal jeho otec na starosti (Lowinger z rodu Levi?-neviem ako sa to píše tento rod sa od nepamäti staral o svätyne – synagógy )a ten druhý menovaný je presne ako karikatura žida aj s jej popisom vlastnosti z roku 1800 čistá špina ojebavac zlodej lakomec zákerný podliak

Pridaj komentár

