Chudoba, spravodlivosť a falošný humanizmus

Slovensko bohatým štátom nie je. S tým bude asi súhlasiť každý. Nieže by sme boli chudáci, oproti iným krajinám sa tu máme „ ako prasce v žite“, nik u nás neumiera od hladu, nemáme vojnu  ani teroristov , ale boháči nie sme. Určite si každý z nás vie predstaviť, že by žil na vyššej životnej úrovni. Nemyslím teraz super drahé autá alebo vily s bazénmi, myslím slušný dôstojný život, kde človek nebude musieť rátať každú korunu od výplaty k výplate. Nebude sa musieť zadlžovať v banke do konca života, aby mal kde bývať a nebude sa musieť nikomu doprosovať kvôli veciam, na ktoré má ako poctivo pracujúci nárok.

 

To, že tu žije kopec príživníkov z našej práce sa už rozoberalo a všade bude rozoberať stále a donekonečna. Avšak zatiaľ žiadne činy, za ktorými by boli aj hmatateľné výsledky. Kde je chyba? V systéme? Vo falošnom humanizme? Cigáňov spomínať nebudem …. načo aj, že? Nieže by nebolo o čom, ale je to stále dokola to isté

 

Skôr by som rada poukázala na plné väzenia ľudí, ktorí celý život nič nerobili len chodili z basy do basy a už ani nie sú schopní žiť inde ako za mrežami. Čím sú títo ľudia prínosom pre spoločnosť? Keď som bola malá pamätám si ako chodieval cez naše mesto autobus, ktorý vozil väzňov do neďalekej fabriky a tam pracovali. Čo robia dnes? Ja viem, že nie je toľko voľných pracovných miest, ale myslím si, že vždy by sa našlo niečo. Len keby napríklad chodili zbierať odpadky, kosiť trávniky, triediť odpad na smetiskách. Proste práce, ktoré by v rámci bezpečnosti a stupňa ostražitosti mohli vykonávať. Aj tak ich nik nerobí a bol by to prínos pre všetkých. A tí čo pracovať nemôžu? Keď môžeš kradnúť a vraždiť môžeš aj pracovať, môj názor. Viem, že niektorí sú takí nebezpeční, že ich proste nie je možné nikam vypustiť za prácou. Ale prečo by sme my mali takých ľudí živiť? Napríklad ten z najnovšej správy, ktorá ohromila cele Slovensko … 53 ročný chlap, 18x trestaný znásilnil 13 ročné dievča!!! Je normálne, aby takýto človek ďalej sedel vo väzení a my sme sa o neho starali? Aby sa o neho starali aj rodičia jeho obetí? Toto je podľa mňa viac ako falošný humanizmus a určite mi to príde nehumánnejšie voči obetiam takýchto ľudí ako napríklad trest smrti. Milióny obetí kadejakých večných násilníkov musia žít s dôsledkami ich činov, ak vôbec žijú. A oni si sedia vo väzení a žijú v teple za naše peniaze, za peniaze svojich obetí a pozostalých po obetiach.  Nech si niekto o mne pomysli, že som hyena, ale jednoducho ja som za trest smrti. V takýchto a podobných prípadoch určite. Napríklad tento spomínaný človek. Ak je ho ešte vôbec možné nazvať človekom.  Má 53 rokov, bol 18x trestaný, teraz mu hrozí ďalších 10 rokov vo väzení. Keď z neho vyjde bude mať 63, bude dôchodca a už bude žít len z našej práce. Tak ako žil celý život. Tak ako z našej práce žijú doživotný väzni alebo ešte lepšie mentálne narušení väzni, vrahovia a podobná cháska. Ale nie, trest smrti je nehumánny, nútiť pracovať niekoho proti jeho vôli je nehumánne. A tak pod vlajkou humanizmu sa staráme o takýchto ľudí. Síce nie som ekonóm, ale viem si zrátať, že keby sme nemuseli živiť takýchto „ľudí“, tak by sme mohli mať buď nižšie dane, alebo by sme mohli tie peniaze čo by sa takto ušetrili dávať na školstvo, zdravotníctvo…kam treba. A takto teda s každým ďalším väzňom chudobnieme.

 

Tak isto ma zarážajú správy typu „ Slovensko poslalo humanitárnu pomoc tam a tam“. Ja beriem je to pekné, počúva sa to dobre, robí nám to dobré meno. Ale ….. Dnes som počula správu, že ministerstvo školstva posiela nejaké baličky niekam do Afriky. Cena jedného balička je 650,- Sk. Tak ma napadlo, a podľa reakcie mojich kolegov nielen mňa, taká otázka … to naše ministerstvo školstva nemá kam investovať? Spomenula som si na článok z jedného časopisu spred 1-2 rokov, kde bola reportáž o školách, kde deti nemajú ani poriadny záchod na ZS, chodia na obyčajnú latrínu a v zime sa k nej brodia v snehu. Nemalo by byť našou prioritou hlavne riešenie alarmujúcej situácie školstva na Slovensku? Koľko splachujúcich teplých záchodíkov sa dalo postaviť, koľko striech opraviť za tie peniaze? Dosť by ma zaujímalo kto a za akých podmienok rozhoduje kam a aká pomoc sa pošle? Pokiaľ to robí nejaká organizácia je to relatívne jasné, ale v prípade, keď pomoc posiela štát? Nemali by mat právo ľudia, obyvatelia, ktorých peniaze sa vlastne niekam posielajú pravo vyjadriť sa k tomu? A tak isto by mali mať jednoznačné právo, aby mali detailný náhľad na to, ako sa ich peniaze použili. Aj vy si možno spomínate na zbierku, už neviem na čo, ktorá sa robila cez televíziu. Na obrazovke vždy večer bežali niekoľko minúť mená ľudí so sumou, ktorou prispeli. A za tým Ďakujeme. Po čase vyšlo najavo, že ľudia vlastne zasponzorovali aktivistom tejto organizácie platy, autá a kto vie čo ešte. Samozrejme, peniaze sa dostali aj tam kam boli určené. Avšak organizácia, ktorá túto zbierku robila strovila viac ako polovicu týchto peňažných darov len na svoju prevádzku. Je toto v poriadku? Je správne, aby sme nevedomky financovali život falošným humanistom? Týmto sa nechcem dotknúť rôznych aktivistov, ktorí robia mnoho dobrého vo svojom voľnom čase a bez nároku na akýkoľvek honorár. Skôr chcem poukázať na to, že vždy je niekto navrchu, niekto kto si príde na svoje. Niekto, kto sa priživí na ľudskej dobrote alebo naivite. Lebo veľa krát prispejú aj starí a menej majetní ľudia, ktorí dajú aj keď len 20,-Sk na nejakú „dobrú“ vec. A takto pomaly chudobnieme!!

35 odpovedí

  1. Do vazenia sa niekedy dostanu aj ludia, ktori tam nepatria. Je to sposobene nepruznym sudnym systemom, ktory vsetko posudyuje sablonovite a nie individualisticky. Ale je pravda, ze vazni (nech uz su vo vazeni z akehokolvek dovodu) by mali pracovat a tak prispievat na svoj “pobyt”.

    Charitativne organizacie tak funguju po celom svete. Je smutne, kolko ludi bohadne na utrpeni druhych. Je to menej nez polovica z vyzbieranych prispevkov, ktore sa dostanu na miesto urcenia. Jedna scena z filmu o Matke Tereze vypoveda za vsetko: Ked sa zucastnila rokovania spravnej rady jej nadacie, neveriacky pozerala okolo seba a ked sa spytala casnika, kolko stoji flada mineralky, ten jej odpovedal 3$ a ona v hneve povedala, ze cela organizacia je prehnila, lebo za 3$ v Indii prezije rodina tyzden…

    Ludia by sinaozaj mali uvedomit, ze pomahat druhym je pekne, ale len za predpokladu, ze mame “zametene pre vlastnym prahom”.

  2. sranda je, ze to s tou matkou Terezou je tiež pekna propaganda, tá si tiež neodtrhala od ust…ako kazda dobra myslienka sa casom skorumpuje, tak i mila matka Tereza,ked bolo najhorsie,nepohrdla najlepsimi americkymi nemocnicami…a o zneuzivani fondov a prispevkov vypovedala i niekdajsia prislusnicka radu…no, peniaze kazia charakter…

  3. To freeman:

    Presne to som myslel v mojom prispevku…

  4. Vynikajúci článok, ozaj klobúk dole! Keby sa organizoval napr. pochod, demo al. petícia za trest smrti, neváham a hneď tú akciu podporím, lebo takí ” ľudia” bez ohľadu na farbu al. náboženskú príslušnosť, nemajú medzi nami čo robiť!

    A to podporovanie cudzích a pod. humanitárne výpomoci do krajín tretieho sveta a podobne tiež veľmi nechápem…, že sa staráme viac o nej. “iných” ako o vlastných ľudí!- pochybný imidž krajiny vo svete/ pred kým sa chceme ukázať…/, aj keď nemáme doma dostatočný blahobyt!

  5. Co sa tyka trestu smrti som v principe za, problem pri nom je moznost zneuzitia. Najma v dnesnom systeme tvariacom sa ako slobodny by som asi mal obavy ci by casom na nepohodlnych ludi jednoducho nebol vykonstruovany proces konciaci takymto verdiktom.

    Co sa tyka humanitarnej pomoci a nadacii…tak osobne mi je zle z vacsiny takychto akcii. 75% prispevkov konci na chode nadacii a je fakt zazrak ak sa nieco skutocne k adresatom aj dostane. Ked chceme pomoct je lepsie prist priamo do psieho utulku a doniest im krmivo pre psy..pripadne zaplatit ucet za elektrinu a podobne.. to iste plati pre organizacie starajuce sa o starych ludi, deti, atd…
    Dalsou kapitolou su zbierky zvacsa pre Afriku. Z toho mi je nevolno asi najviac. Nielen ze si myslim ze este stale by bolo kde pomahat najma v nasej krajine ale tiez si myslim ze pomoc Afrike ma skor opacny ucinok. Ten kontinent nie je jednoducho zdrojmi a uz vobec schopnostami jej obyvatelov stavany na take mnozstvo ludi. A nosenie vody, jedla a co ja viem este coho vacne natiahnutym rukam je nezmysel. Priroda si tam sama snazi selektovat populaciu na pocet ktory by tam bol schopny prezit. Tak preco tomu branit..Je to mozno smutne ale je to tak. Sorry ze som sa tak rozpisal..

  6. Trest smrti? V zásadě jsem pro, ale nedávno jsem přemýšlel, jestli to není pro některé “lidi” příliš nízký trest. Třeba vrahům dětí nebo pedofilům bych dával trest doživotních těžkých nucených prací (doly, kamenolomy) bez možnosti propuštění.

  7. problemom trestu s. je jadnak zneuzitie ako pise staff a jednak
    justicny omyl, a potom je tam filozofická rovina
    moze to byt blby nazor ale pokial som sa bavila s ludmi ktorych si vazim kvoli tomu, co robia, tak sa tam obajavuje bud praimo vyslovena alebo nevyslovena myslienka, ze odmietam nieco co by som sama nerobila
    kludne by som bola smetiarka a hajzlopucerka, ved doma nou aj som a nepohrdam ziadnou pracou ale kata by som nerobila a neobstoji ani to ze su ludia, ktori by to kludne robili
    admin tu davnejsie pisala ze bitka nie je prave najvhodnejsi vychovny trest
    mne sa to pacilo, a chápem to ako: som na niekoho zlý, aby som ho naucila ze nema byt zlý
    bijem niekoho, aby som ho naucila, ze on nema nikoho bit
    zabíjam, aby som naucila, ze zabijat sa nemá
    ja konkretne a ludia s ktorymi sa staviame do pozicie vasej opozicie nikoho nenapadame ucime sa branit sami seba a inych a ideme do stretov iba po prvotnej agresii nackov
    rehocte sa hahaha, baba sa nam ide stavat, preferujeme aj umenie vyhnut sa boju a kedysi som bvedela len schulit sa do klbka a prijimat kopance a aj to som robila zle

    u nas to tak nefunguje, ze vazen nemusi robit, musi si zarobit na vsetky vydavky – stravu atd a co mu ostava, je normalne ako jeho plat, takze si moze aj zarobit
    hovorim iba o konkretnom zariadeni ktore poznam, ak je to inak v inych, dajte vediet ako

  8. Takým zločincom- úchylom, pedofilom, brutálnym vrahom a násilníkom a pod. sa aj mne zdá trest smrti málo! Ja by som ich najprv mesiac týral, a až potom zabil, alebo ako to bolo vo filme Statočné srdce…

    Žiadne zľutovanie s takýmito týpkami!

  9. Skvelý článok. Čo sa týka tých zbierok pre Afriku, tak si myslím že oveľa rozumnejšie by bolo zasielať im antikoncepciu ako finančné prostriedky, lebo to je práve to čo jej obyvatelia potrebujú. Finančnými injekciami a potravinovými balíčkami sa ich problémy nevyriešia. Kto im môže zato, že sú nezodpovedný, a priemerná africká rodinka má 12-20členov a viac?..Veď každý inteligentný a zodpovedný človek čo chce pre svoje potomstvo zabezpečiť lepší a plnohodnotnejší život si nebude robiť toľko detí, keď vie že im nieje schopný zabezpečiť ani len základné životné potreby….Tento ich prístup k životu len vypovedá o ich inteligencií…ostatne darmo, sex bol vždy zábavou “chudobných”, no nielen v zmysle finančnej chudoby, ale aj chudoby duchovnej a tento príklad to len potvrdzuje:D

  10. hmmhmhmh

  11. nmas praffduu nidhooéd

  12. Nidhogg: nevi jestli je pro ne sex zabava v pravem slova smyslu, ale kazdopadne jsou minimalne co se tyce sebeovladani bliz zviratum nez bilym. Neovladaji se, instinktivne jdou za tim co zrovna chteji a pokud to jde tak si to silou vezmou. Proto je mezi cernymi tolik pachatelu znasilneni a jsou mnohem promiskuitnejsi. Mnoho deti je jednak nasledek toho, a za druhe jde o jejich populacni strategii (viz napriklad Bakalarovo TABU v socilnich vedach): mit vice deti, z nichz jedno nebo vice prezije do dospelosti a udrzi genofond. Oproti tomu belosi maji mene deti a davaji jim vetsi peci.

  13. A pokud jde o sbirky na Afriku, tak bych udelal sbirku na bile Afrikance z JAR, obeti znasilneni a utoku na farmy… svuj k svemu. Zidi at si klidne vybiraj na cernousky.

  14. nepovedala by som, ze kazdym vaznom chudobnieme. poculi ste nieco take ako dan z prijmu ludi vo vykone trestu??? ja hej.. ako viete, trestanci pracuju. vramci vazenia. a odvadzaju dan.
    a co sa tyka balickov, niekto tu este veri, ze nejake balicky sa posielaju??? ak ano, tak urcite len mierne upravene…

  15. yarush: no pracuju to hej..aby zahnali nudu .. ale snad mi nechces povedat, ze to co zarobi staci na jeho zivobytie, byvanie, stravu, lekarsku starostlivost … a tak dalej … neviem, priznam sa ze nemam az taky prehlad o tom ake su to sumy ale dovolim si o tom vazne pochybovat

  16. a co sa tyka tych balickov .. prave o to ide … my spravime balicky pre deti, nase deti, venujeme na to svoj volny cas … lebo zabalit cca 20 balickov ti nejaky cas zaberie…uz len vypisovanie kadejakych sekov a podacich listkov je praca na hodinu …. vo vlastnom volnom case tie veci nakupime … a zacvakame to vsetko z nasich penazi a penazi ludi co nam prispeju …. a aj za toto nas kopec ludi odsudi, lebo sme tie balicky neposlali aj ciernym detom …. ale to, ze sa posielaju humanitarne he pomoci kade tade je ok … to nikoho netrapi … a ak aj hej…nik sa proti tomu nepostavi nic sa s tym nerobi … a hlavne ked vsetci vieme, ze aj tak vacsina prostriedkov sa nedostane tam kam by sa mala ….
    staffbull: ten utulok je dobry napad, uz sa s tou myslienkou pohravam velmi dlho, kedze ja som sama psickar .. he kto am pozna vie …. ale ma to par zadrhelov …. v ba je utulok sloboda zvierat a to je LPR a to je..a tak dalej … viem, ze zvierata s tym nic nemaju .. ale nemam potrebu ked tam pridem sa zviditelnit pred celou afou a tak dalej …. proste zamotane, dalej sme dumali nad utulkom v BB, tam sme sa zase dozvedeli, ze majitel utulku napriklad granule co donesies predava dalej …. poste dnes je normalne pomahat tazke … ale robime dobre skutky aj tak … minule sme pred tescom videli s darkerkou predajcov Nota Bene so steniatkom v kosiku … ciste na cistom pelisku … kupili sme mu nejake maskrty a hracku …. a bezdomovci nebezdomovci, vdacnost, ktora bola vidiet na tych ludoch ma tesi dodnes, ked si na to spomeniem … myslim, ze ich to potesilo viac, ako keby som kupila vsetky casaky co mali v rukach

  17. zaujimave je jedno
    ked sa novinari pokusali robit rozhovory s ludmi co mimo oficialnych ngo a sz a lpr, afou ako ich admin nazyva
    dostali prekvapujuce odpovede
    na otazky preco to robite asi cakali odpovede
    typu robime to pre biele deti, cize robime to pre tie chudence opustene zvierata, tyrane a neiste, varime ludom, ktori su v nudzi aby sa mohli najest a bla bla bla
    ibaze bud im aktivisti ukazali chrbat, alebo preco si vymyslat poslali ich niekam
    ale od totalnych dobracikov dostali odpovede:
    ako? no predsa robím to pre seba, pre svoj dobry pocit, naplna ma to ….
    ked sa predsa len nedali odbit: ale predsa pomahate a snazili sa z nich robit ludomilov, presne ako to tu vy omielate
    len raznejsie odpovedali: robim to pre seba a odmietli sa dalej bavit
    ja vylozim matke kocik do autobusu
    ale vy pomozete bielej mamicke a bielemu dieťaťu, cize bielej rase
    ja zdvihnem cloveka ked spadne a vy pomozete bielej starenke
    ja podam fakty pubertalnym detom o skodlivosti drog
    a vy vychovavate a idete prikladom nasej mladezi
    ja to vsetko robim pre seba
    a vy pozdvihujete bielu rasu
    mna ti ludia nie vzdy beru
    a vas ti ludia nebru vobec

  18. aťa: ja som nejaka zaostala asi … ale polku tvojho prispevku som nepochopila, usla mi pointa, kedze to mala byt reakcia na to co som napisala … co je zle na tom, ze nepomozem ciganovy? Kedz on pomohol komu? … nie som naivna hlupana aby som teraz kto do teba kamenom ty do neho chlebom … ja robim veci pre dobry pocit ver tomu … cela Hlavu Hore je toho svedkom .. ale mam dobry pocit len vtedy, ked viem, ze moja praca nie je zbitocna …. inak by som mala viac depresie ako dobry pocit …..

  19. Ata, ata, tolka demagogia co z teba srsi… Ak ICH ti ludia neberu vobec, preco sa ICH tento system tak boji? Preco je prakticky nemozne zorganizovat koncert bez fizlov, preco zatkli organizatora pochodu proti drogam v Nitre prave v den pochodu?

    A to, ze skinheadi nemaju dobre meno u verejnosti – Hlavu Hore nie je skinheadsky projekt.

  20. Admin-ka vies, musis si uvedomit ze vzdy tu budu ludia ktorim sa nieco nebude pacit….

    Pride nejaka tupana alebo tupec ktora kritizuje to ze NS su nasilnici. Ked jej to vyvratis a podas argumenty, zas kritizuje ze nikomu nepomahas. A ked pomozes ludom ktorim ty chces pomoct, podas hmatatelne dokaze, ze ste jedny z mala ktori len nemaju plnu hubu reci, opat pride ta tupana alebo tupec.

    Ako ked uz vam niekto vycita ze preco nepomahate ciganom alebo nejakym zvieratkam v afrike, tak neviem ci sa mam smiat alebo plakat…

    Preco teda ta tupa koza nechodi robit do afriky osvetu ze nemaju len jeb..t ale treba aj nieco budovat okrem deti? Ak tu osvetu robi na slovensku u ciganov, tak ju robi pekne na hovno! Zeby klesla konzumacia drog u mladeze som si tiez nevsimol, takze aj to robi pekne na hovno!
    takze ked niekto hovno robi, tak neviem kde berie odvahu kritizovat to co robi niekto druhy…

    A neviem kde este ta tupana bere istotu, ze ludia ktorim ste pomohli vas neberu…

  21. Rene: spravne
    Achilles: vdaka a suhlas …. ako som napisala pri inom clanku … ludia ako ona su proste principialne proti niecomu…a nech spravis co spravis vzdy to bude zle …..
    a to ze nas neberu, ja neviem … mam ohlasy od ludi a su len pozitivne a ty co sa nemaju ako ohlasit … myslim, ze keby niekto bol proti tak nam neda na seba kontakt aby sme mu posielali to co posielame, asi to bude tym ze ona je proti tak vsetci su proti

  22. Pokud mohu podotknout k trestu smrti, jak bylo již výše uvedeno, jedná se o dvousečnou zbraň. Pokud jde o mě, jsem proti. Pokud by na mém blízkém(zvláště dítěti) bylo vykonáno něco strašného, mám možnost osobní odplaty, samozřejmě s případnými následky(pokračující krevní msta, což u nás myslín moc nehrozí, nebo represe příslušných stát.orgánů).
    Ovšem plošný trest smrti nese riziko(v netotalitním režimu zneužití myslím až tak nehrozí) právě omylu, případná náprava po provedení už není možná. Viz usa, kde čekatelů na smrt po zavedení testů dna propustili už dost, ovšem otázkou zůstává, kolik už jaksi osvobodit nelze…

    Jinak u nás s vězni stejný problém, který by dle mě pomohlo řešit zavedení institutu částečně dotovaných soukromých věznic.🙂

    Co se sbírek týká, já osobně bych mimo republiku(u sr bych z nostalgie při nějaké extra katastrofě asi udělal výjimku) nic neposílal a i zde si velice pečlivě vybírám instituce, kterým svěřím finance i důvěru. Výjimkou byly 2x záplavy, kdy šlo o čas a to je myslím nejlepší naložit auto potřebným a vyrazit přímo do epicentra.

    Nemám ovšem problém s tím, když si hum. org. z darů financuje i chod(pokud není přímo státní), měla by ovšem mít adity a zcela průhledné hospodaření, je třeba si uvědomit že v některých “neziskovkách” pracují lidé s plným nasazením
    jako kdokoli ve své práci a nevím proč by za to neměli být řádně odměněni. Pokud si ovšem nakoupí superby nebo pod. je něco špatně…

  23. Autor, v tomto s tebou uplne suhlasim. Naco posielat peniaze mimo republiku, ked sa vzdy najde niekto doma, kto by to potreboval. Napriklad, taky Bono Vox “pomaha” chudobnym v Afrike, ale ze by pomohol irskym homeless, to som este nepocul. K tym odmenam, jasne, ze ak je to na profesionalnej baze, treba platit ludi, nikto nezije z lasky, ci zo vzduchu. Problem je vtedy, ked sa viac ako polovica minie na rezii. Uz spomenuty Bono mal vystupit na nejakom medzinarodnom fore proti chudobe (ale ani zaboha si nemozem spomenut, kde presne a hodit nejaky link) za vystupenie mal skasovat 100.000 EUR. Nakoniec vystupil nejaky Ind ci Bangladesan Muhammad Junus (nie som si tym menom isty) za ovela menej penazi.

    Co sa tyka trestu smrti, som proti. Zivot mi dali rodicia, nikto iny nema pravo mi ho zobrat. V pripade tazkych zlocinov, ako recidivna lupez, pedofolia, znasilnenie ci vrazda, by sa dalo uvazovat o inom druhu trestu ako bezne vazenie. Treba hlavne skumat priciny zlocinu, nie iba jeho dosledky a nasledky. Tuto otazku este nikto presvedcivo nevyriesil a ja ani nemam pocit, ze moje riesenie by bolo spravne, len som chcel vsetkym zastancom trestu smrti povedat, ze nie je to take jednoduche ako to vyzera.

  24. aťa: v predposlednom príspevku píšeš,že ty a ľudia okolo teba ste násilní len po nejakom prvotnom útoku… hmm a koľkí z vás sú zákerné špiny,čo napádajú odzadu s tyčami či bez nich a ešte si myslia,akí su echt frajeri,že podporili heslo antifa je boj a bla bla bla…to ste potom jedni z mála..

    a za druhé… čo sa mám cítiť previnile,že pomôžem bielemu a nie farebnému?? nie som za to zlý človek… radšej pozdvihovať bielu rasu ako hrať samaritána a usilovať sa pomáhať celému svetu…pomáhať svojim je prirodzené..podľa mňa teda..

  25. no to ste si vsetci odkial vycuckali
    ja len vravim ze ked obidvaja s ktorymkolvek z diskutujucich budeme mamicke nakladat kocik do autobusu, ze ja budem nakladat kocik a budem to robit pre seba a ten dotycny podla toho co som tu citala bude pomahat bielej matke a bielemu dietatu
    a ked ste to nepochopili, tak mamicke vpoho vratim usmev
    ze vam vycitam, ze nepomozete farebnemu je len vasa spanila tuzba takto si ma prezentovat a robit si zo mna debilka
    pokoj a laska s vami

  26. ,,hmm a koľkí z vás sú zákerné špiny,čo napádajú odzadu s tyčami,,
    tak konkretne z nas, myslim z nas, tych na ktorych slovo ,,my,, som ochotna pouzit uplne vsetci
    tak a teraz budem rovnako drza ako ty a budem pisat ,,vy,, hoc viem ze ty si tam na 100% nebol, lebo poznam tvoje prispevky
    takze ako si to vlastne predstavujes, ked ste na VY napadli, lebo sa VAM prave chcelo, tak to bolo dost nechutne, a to vobec nie preto, ze som bola sama
    takze ked ste ma VY kopali lebo som mala na taske napisane
    SOM TRAKTORISTKA, fakt som tam mala iba to a nic ine a viac nausnic ako 1 v kazdom uchu, tak co som akoze mala robit
    boli sme vtedy tri velmi dobre kamosky a tuzili sme po pomste
    tak som sa mala postavit chlapovi co ma vtedy kopal nech ma kope znova
    nasli sme si ho, pockali kym bol opity a sam a palice sme mali
    ked potom pindali ze 10 ci kolki antifaci zbili 1 a za boli deti, no hej postavou sme nizsie a zensku postavu by poznal keby nebol na mraky, ale odkaz ze za traktoristku dostal
    najblizsie ma stretol ci s tym nieco mam a ja ze jasne ze mam a nabuduce ich poslem znova ked sa ma len dotkne
    vylepil mi a neskor dostal znova
    hej hej to sme my tie spiny, a ked pojdem nabuduce tak isto len v presile, zozadu a s palicou

  27. Aťa, aťa tá tvoja chudoba, spravodlivosť a falošný humanizmus.
    Teraz asi čakáš otázku, že hahaha no to určite. A bečo si tu dala aj tú traktoristku, máš nás za blbcov. Veď podľa toho by si sa priznala a dotyčný……… Úprimne, už si tu videla debatu o akú tu provokuješ? 8)
    Tu musíš prehodiť v hlave a ísť na to bud´priamočiaro alebo
    ich troška podporvať.
    Kedy nás prídeš pozrieť nech si trocha oddýchneme?

  28. Antifa sú zákerné špiny!
    Ako koľkí, predsa všetci.
    Vôbec načo ich vlastne nazývať nejakým názvom že antifa, keď antifa predsa neexistuje.
    Stačí zákerné špina a každý vie o koho ide.
    Antifa že napádajú zo zadu? Na to by potrebovali trochu viac
    inteligencie. Ono je to dosť náročný úkon na sebadisciplínu, uvedomenie si toho čo robím, na naplánovanie atď.
    To nemôže zvládnuť prefetovaný antifa. No prefetovaný možno aj hej, ale antfa nie. Veď nie každý feťák je definitívne stratený prípad. Sú predsa aj výnimky, tak 1z1000000000000000. No ale povedzme si zas, ved tolko ludí ani nie je. Ozaj kto vie vysloviť to číslo, ktoré som napísal?

  29. no pridem a vyslovim
    mas pravdu oddych bodne tak pridem tento vikend

    ja som zakerna spina ako kazdy antifa, aj ako kazdy clovek co ho kedy napadli nackovia
    a teraz by som asi mala byt hrda, ze k tym vsetkym ludkom bozim patrim, cosi ste mi aspon trochu pomohli pochopit, ale stale je to velmi slabucke, stale je to obycajna spolupatricnost, ziadna hrdost
    chudobna nie som, spravodliva tiez nie, falosna ano a humanistka opäť nie

  30. to antifa a aťa:

    veľa slov ešte neznamená veľa múdreho povedaného..asi tak

  31. freeman:🙂 Souhlasím s Tebou

  32. aťa…len ja som vás z toho VÁS vylúčila poslednou vetou v tom odseku…že ste jedni z mála,čo tak nejednajú..nehodila som ťa do jedného vreca…

    a samozrejme útoky odzadu som si vymyslela a preto má môj priateľ hlavu jak šporkasku heh… ospravedlňujem sa…vy ste všetci čestní a zastávate fair play… na každej strane sú ľudia,ktorí útočia zákerne a zbabelo..a je mi jedno,či už sú to naši,vaši,susedovi,matkini,strycovi atď…

  33. free súhlas
    A dostal si odkaz? Nezaujíma ma, či v ňom bolo niečo múdreho, viem že nebolo, zaujíma ma len či si ho dostal.

  34. Blanche zlatko, my to ako MY nechceme byť žiadnym spôsobom z ničoho vylučovaní.
    My sme nikdy nikde neriešili, kto je čestný. Ja osobne čestný nie som, ale to je úplne nepodstatné.
    Ja férovú hru uznávam, preto nepodporujem komerčnú stránku kolektívnych športov. Ale to je tiež nepodstatné a iste nikomu nič v tomto ohľade nevyčítam.
    Pokiaľ to myslíš na bitky, férovosť bitky neexistuje, pre mňa iba pri náznakových stretoch, kde sa partnera nedotkneš, resp. len z ľahka dotkneš. Férové je tu to, že partnerovi ukážeš, čo by sa mu mohlo stať pri strete so skutočným agresorom a teda na čo si má dávať pozor.
    Tvojho prieteľa je mi ľúto a to bez ohľadu na to ako to tu píšu niektorí hm…hm či si to ,,zaslúžil,,. Slovo v uvodzovkách je citované, určite nie mnou bez uvodzoviek použité.
    ,,na každej strane sú ľudia,ktorí útočia zákerne a zbabelo,, nesúhlasím
    Že každý útok je zákerný a zbabelý súhlasím. Útok=zákernosť.
    Útok=zbabelosť. Zákernosť=zbabelosť.

  35. antifa pozor
    musis byt presnejsi lebo viaceri si to vysvetlia posvojom
    len komu sa to vsetko chce
    B. asi si myslela na oboch stranach, to sedi
    ale na kazdej (teda mimo tych dvoch ktore ty myslis) strane – to urcite nie je pravda
    nechcem byt domyslava, tak si to vysvetlujem
    a co stale mate s tymi stranami
    nasa strana a opacna strana
    to fakt tak citite?

Pridaj komentár

