Starostlivosť dnešných mamičiek o deti predškolského veku

Keď spomínam na svoje detstvo, vybavia sa mi zážitky z výletov po Slovensku, z parku a pieskoviska, z prechádzok po lese a z bicyklovania.

Na svoje obdobie 0-2 ročného dieťaťa si moc nespomínam, no viem z rozprávania mojej rodiny, že som absolvovala niekoľko výletov na chrbte mojej mamy alebo otca v špeciálnej sedačke. Neviem či som bola ja také špeciálne dieťa alebo moji rodičia extra turisti, no keď vidím, čo robia mamičky s deckami teraz, je mi naozaj do plaču.

Dnešným trendom v starostlivosť o dieťa sa stali prechádzky po obchodných komplexoch, kde pre detičky nie je podľa mňa zaujímavé nič. Áno, je tam síce detský kútik, kde dieťa môžu na čas odložiť, ale čo z toho to dieťa má, keď je tam každý víkend či deň? Okrem toho mi ten kútik pripadá ako miesto, kde sa môže mamička zbaviť decka a ísť na „lov“. Bezcieľne sa prechádzajú po obchodnom centre, pozerajú do výkladov. Nikdy som žiadnu nesledovala, tak neviem či naozaj niečo nakupujú alebo sa len nudia a sedieť doma ich už nebaví. Ak však popri tomto vláčia so sebou dieťa prípadne aj dve deti je to naozaj žalostný pohľad. Deti sú otrávené, kričia, plačú, snažia sa naznačiť svojej mame, že to nie je nič pre ne. Mamičky to však ignorujú, prípadne ešte deťom vynadajú.

Prečo nevezmú deti niekam na deti výlet do prírody? Napríklad na hríby v detskej sedačke na chrbte?

A chodiace deti sú ešte menší problém. Deti majú veľmi veľa energie a zvládnu veľakrát viac ako dospelí. Rôzne výstupy po neľahkých terénoch im nerobia problém. To by však museli mať asi aj rodičia trošku iné záujmy. Nevravím, že všetci musíme byť vysokohorský turisti. Ale v okolí každého, aj toho najväčšieho mesta sa vždy nájde nejaký lesík alebo lúka či potok, kam môže ísť rodinka na výlet, opiecť slaninku.

Či nasadnúť na bycikle a len tak sa niekam vybrať. Hlavne aby bola rodina spolu a deti nemali pocit, že sú rodičom len na obtiaž.

Zaráža ma aj stále opakovaný problém, deti v krčme. Toto nie je nič nové. Dialo sa to a asi aj naďalej bude diať. V mnohých podnikoch sa dnes snažia v snahe za biznisom už spraviť obdoby detských kútikov aj tu. Poznám takú, kde je v areáli pieskovisko, preliezla a hojdačka. Nevyrovná sa to ihrisku, ale aspoň niečo. Nikomu však neprajem pohľad na deti, ktoré o desiatej či pol jedenástej večer hádžu piesok po ľuďoch, ktorí tam prišli bez detí, zatiaľ čo ich rodičia sa tam zabávajú a ani netušia, či ich deti ešte existujú. A pohľad na bábo v kočíku vedľa stola, pri ktorom dospeli popíjajú a fajčia mu do tváričky, je tiež  na nezaplatenie.

Úprimne sa priznám, nechcela by som sa narodiť v tejto dobe. Doba, kedy už všetko čo dieťa potrebuje kúpime ako polotovar alebo hotovú vec. Mamička sa nemusí starať o nič, len aby bolo decko spokojné. Nehovorím, že je to ľahké, ale kopa tých dnešných mladých dievčat majú dieťa, keď ešte nie sú najmenej na materstvo pripravené. Chcú sa ešte zabávať, tak to riešia svojsky. A mužov to ani príliš nezaujíma, keď vidím ako chcú stále mladšie a mladšie dievčatá. Táto doba sa uberá zvláštnym smerom a radšej teda ani nechcem vedieť, čo budú robiť mamičky o 20 rokov.

11 odpovedí

  1. Tak táto téma sa ma osobne týka. Mám 30 mesačnú dcérku, som s ňou na rodičovskej dovolenke. Poznám ženy, ktoré dali deti do škôlky, keď im bolo zopár mesiacov a ja by som to nikdy neurobila. Áno mám dosť práce, domácnosť, ale dni s malou sú super. Máme šťastie, máme rodinný dom, manžel urobil malej pieskovisko, kúpili sme bazén. Každý deň sa bycikluje, na nákupy chodíme spoločne s manželom a žiaden detský kútik sme nikdy nevyužili. Dovolenka- stačilo nám pár dní na krásnej Orave, prechádzky lesom, kúpalisko. Žiadne predražené more a stres z dlhého cestovania. Žiadne peniaze mi nenahradia spokojnosť môjho modrookého anjelika, preto s návratom do zamestnania vyčkám. Držím mamičkám palce a nech z ratoletí vyrastú správni ľudia.

  2. Presne, presne, naša najmladšia má už 3 a pol a do prípravky ju chceme dať kvôli sociálnym vzťahom, určite však nie od septembra. Toto sme si s predchádzajúcimi nemohli dovoliť. Za sociku a kľudne si zistite aj za národného sociku by ste si také niečo nemohli dovoliť. Jasle sú nár.soc. a soc. výmysel. Žiadne, že si určíš od ktorého mesiaca presne dieťa nastúpi alebo nedaj bože do škôlky kde sú učiteľky milšie keď tam dieťa neprislúcha. žiadne adaptačné poldňové pobyty, povinnosť pracovať, presne určené presne, žiadne vymýšľanie, držať hubu a krok.
    Táto doba deťom praje. Pamätám sa keď som chodil na VŠ každý deň na bicykli do školy a prímestký lesopark zíval prázdnotou, hojdačky devastované….
    Dnes je to plné ľudí každého veku. Zaplatíš si 5 Sk na celý deň, ale nič nie je rozbité…..

  3. antifa: ty si k nijakej teme nemozes odpustit svoje trapne dristy? uz som si myslela ze konecne normalny komentar od teba .. ale nieee pan si neodpusti rypnut

  4. Je to až neuvěřitelné, co si někteří rodiče, potažmo matky dovolí. Pracuji v jednom obchodním centru, v prodejně chovatelských potřeb, kde máme také živá zvířata. Zde nám rodiče děti, které zdaleka nejsou ani školou povinné, zanechají a jdou si nakupovat. V dětském koutku by měl být kvalifikovaný personál a jsou na to uzpůsobení. Ale zverimex? Tento týden jsme tam měli cca 4letou holčičku skoro dvě hodiny (občas vyběhla na pasáž a volně se pohybovala po centru!!!). Museli jsme na ni neustále dohlížet, neboť jí hrozil úraz (máme voliéry s velkými papoušky, kam strkala ruce), poškození věci (běhala po obchodě a shazovala zboží), nemluvě o tom, že mlácením na skla akvárií a terárií nám také radost nedělala.. Když se konečně objevila matka, snažili jsme se ji s kolegyní objasnit, že to není dobré, vysvětlili ji, co se dělo a že by bylo vhodnější dítě s sebou na nákupy nevodit, případně využít služeb dětského koutku. Matka byla natolik drzá, že ani nepoděkovala za starostlivost, ani se neomluvila ale seřvala nás, co se o její dítě vůbec staráme, a že nám do toho nic není. A že si to ještě rozmyslí, jestli teda nechá dítě hlídat, nebo nám ho tam zase nechá😦 Co k tomu dodat.. takových případů řešíme několik týdně.
    S mužem teď plánujeme rodinu a ten prohlásil, že jestli něco dítě určitě naučí, tak je to “jak přežit v přírodě”. Věřím, že mi bude ve výchově oporou.

  5. presne o tom som hovorila, nenavštevujem tieto centrá často, vpodstate raz za rok…ale vždy vidím to isté…je to smutné a nie každý to robí, ale je to tak

  6. 4 admin:
    ty mi teda chceš tvrdiť, že za nársocu by som mohol pracovať doma a žena s dieťaťom by nemusela šupnúť dieťa do jasiel, ale všetci by sme si fungovali pekne spolu ako teraz hoc má už vyše troch rokov. Že by sme mali možnosť takto fungovať, že by sme mali ,,slobodu slova,, a ministerstvo propagandy by neurčovalo čo sa bede deťom tlačiť do hlavičiek. Že keby moje dieťa nebolo v obdobe HJ, že by sa k nemu pristupovalo rovnako, len preto že je biele a slevenské. Že ku mne a dieťaťu by sa pristupovalo rovnako či som neangažovaný alebo nomenklatúrny káder. Že by som mohol beztrestne a bez prispôsobovania oponovať kolektivizmu, tak ako ho dnes môžem uprednostňovať i zaznávať.
    Samozrejme socializmus by sa vyvíjal, keby mu to bolo dovolené, na to som zabudol.
    Všetko by bolo inak, ani branná povinnosť by nebola, aj cestovať by som mohol, aj beztrestne písať také veci aké tu píšem 8)

  7. Tiez pracujem v ZOC (lepsie povedane brigadujem tam) a okrem toho, ze tiez sa stretavam s detmi, ktore si sem mamicky ,,odlozia” kym sedia v kaviarni s priatelkou a je im jedno, co robia a kde su, tak sa mi stalo aj to, ze deticky dosli k nam do obchodu (kancelarske potreby) a veselo nam zacali rozkradat pera, gumy a taketo malickosti…. Samozrejme ked som na ne zacala hucat, dobehla zrazu mamicka a zacala na mna hucat, ze jej deti nie su zlodeji a ked som jej povedala, ze si na ne nedava pozor, tak nemoze vediet, co tu jej deti robia este zacala hucat na cele okolie, ze ci jej chcem povedat, ze je zla matka……. ked som sa jej nakoniec pytala, preco teda jej deti drzia v rukach pera a gumy, zacala, ze to im kupila uz predtym…… Takze takyto priklad davaju dnesne mamicky svojim detom……. Obhajuju ich kradez, len aby nevyzerali ako zle matky……..
    A minule ma skoro porazilo, ked som videla male dieta, co ledva vedelo chodit ako sa sklana nad schodami….. Nastastie ho okoloiduca od schodov odtiahla a snazila sa najst jeho matku… Ta vyletela samozrejme z kaviarne a zacala na nu hucat, ze co chyta jej dieta a ze ho chce uniest atd…… no mala som dost………

  8. pro antifa: tak kromě toho, že jsi nám dokázal, jak bohatou představivostí disponuje Tvá chorá mysl, jsi nám neřekl vlastně vůbec nic. .

  9. No možno nie, ja tvrdím že za totalitných socializmov fungovala takáto schéma:
    Buď exitovalo nadšenie a priajatie. To bola prvá fáza.
    Keď neexistovalo bola hneď druhá fáza a prvá bola vynechaná. Tou bolo rozbitie pospolitosti.
    KK o tom spieva: …….syn otce nenáviděl, bratr bratru škodil…….
    V horšom prípade narsocu i socu sa ľudia vraždili a škodili si oveľa viac, posielali ľudí kade tade, od áreštov, cez nútené práce až na povraz.
    Rozbíja sa jednota rodiny. A ako hovorí s obľubou Adolf: život je boj.
    Treťou fázou je vytriezvenie, opätovné vytváranie pospolitosti, tento krát pospolitosti protivládnej, ktorá je systémovo potláčaná a napádaná.
    Takto sa predsa vytvára aj vaša pospolitosť, keďže dnešnú vládu vníma ako totalitnú, obmedzujúcu.
    Neviem čo je na tom ťažké pochopiť.
    To nie je predstavivosť, to je reálne fungovanie socu.
    Ono nie je závislé na vývoji. Všetky tieto schémy usporiadania spoločnosti sú overené. Je nezmyslom povedať že sa vyvíjajú. Skôr upadajú (opak vývoja) a nedosahujú zväčša ani zďaleka tej podoby v akej už boli.
    Potom sa ľudia točia vo vlastnej hlúposti, príkladnej vyjadreniami AH – otec nársocu, alebo nikoho nezaujíma čo bolo v 38 alebo 91.
    Jeden príklad: Neustále oháňanie sa ,,údajnou demokraciou dnešného systému,,.
    Za Perikla bola zavedená demokracia a tiež údajne nie prvý krát. Bola zavädená vraj najinteligentnejším národom dôb. Ak by bola tak dobrá, zrejme by si ju aj ten národ nechal, ale on ju zrušil a 2000 rokov po demokracii neštekol ani pes. Potom prídu po 2000 rokoch ľudia s demokraciou a sú najmúdrejší na svete.
    Točíme sa stále dookola a prašivci čo si niečo požičali alebo ukradli aby prišli ,,s niečím novým,, či ,,vyvíjajúcim sa,, ako sú napr nársockári boli vždy nakoniec vykopaní.
    Sieg heil! Sieg heil? Sieg heil…..
    Prečo sa za normálne slová môže dať akákoľvek interpunkcia a tu väčšina interpunkcie, teda každá okrem tej jedinnej správnej nepasuje?

  10. kerka môže byť aj darom
    najkrajším darom je ale malé biele dieťa

Pridaj komentár

