Výhra slobody prejavu v cirkevnom prípade – Daniel W. Michaels

williamson_bishop_richardŽidovské spolky rozhorčené rozhodnutím pápeža, odmietajú príliš veľkú slobodu prejavu, pardon pre biskupa Williamsona

Súdiac podľa hnevu židovskej komunity, biskup Williamson, duch katolicizmu minulosti, spácha veľmi vážny zločin myslenia. Len nedávno biskup vyjadril svoje osobnú mienku o holokauste:

“Verím, že historické dôkazy stoja v obrovskej miere proti 6 miliónom Židov úmyselne splynovaným v plynových komorách výsledkom plánovanej politiky Adolfa Hitlera.”

Na biskupov “hriech” bola upozornená nemecká vláda a súdy, Vatikán a médiá. Neočakávaná vatikánska reakcia teraz rozzúrila rabína Davida Rosena v Jeruzaleme.

Pozadie: Mnohé z inštitúcií, venovaných zachovaniu tradičných hodnôt kresťanského Západu, a predovšetkým katolícka cirkev, sa v búrlivých 60. rokoch minulého storočia stali terčom zákerných útokov. Tradicionalisti, kňazi i laici rovnako, ktorí “modernizáciu” cirkvi v súlade so závermi 2. Vatikánskeho koncilu (1960-1965) považovali za deštrukciu hodnôt, ktoré uznávali a v ktoré verili, odmietli navrhované zmeny a postupne sa od “Matky Cirkvi” vzďaľovali.  Mnohí z týchto disidentov sa nakoniec zhromaždili a vytvorili Spoločnosť sv. Pia X. (SSPX), venovanú zachovaniu názorov a tradícií predkoncilovej cirkvi spred roku 1965.

Členovia SSPX sa považovali za jediných pravých pôvodných katolíkov, pretože, podľa ich mienky, heretickí vodcovia zavádzali tých, ktorí zostávali v modernej, omylnej cirkvi. Vedení silne konzervatívnym arcibiskupom Marcelom Lefebvre, SSPX sa dnes stala najväčšou tradicionalistickou katolíckou kňazskou spoločnosťou. SSPX verí, že 2. Vatikánsky koncil učinil strašnú chybu vo svojej liberálnej politike zrušiac mnoho z krásy a tajomstva cirkvi – celosvetové používanie latinského jazyka, cirkevnú hudbu, liturgiu, oblečenie, rituály a tridentskú omšu, ktoré sa po stáročia vyvíjali a uctievali.

Pred svojou smrťou v roku 1991, Lefebvre vysvätil pomocného biskupa Richarda Williamsona, britského konvertitu, aby v práci arcibiskupa pokračoval. Williamson pobúril liberálnu komunitu priznaním, že osobne súhlasí s revizionistami uznávajúcimi Protokoly sionských mudrcov, spochybňujúcimi holokaust a sympatizujúcimi s uväzneným revizionistom holokaustu, Ernstom Zundelom.

Biskup Williamson popiera, že by Spoločnosť sv. Pia X. bola schizmatickou sektou, tvrdiac, že on a Spoločnosť sa úzko pridržiavajú Novej Zmluvy a ortodoxnej viery. Taktiež popiera, že by bol antisemitom na základe toho, že otvorene útočí na všetkých “nepriateľov Krista”, vrátane komunistov a slobodomurárov.

Biskupova odštiepenecká cirkev považuje pomýlenú politiku Svätej Stolice o prijímaní ekumenických dialógov s neveriacimi a dokonca i s “nepriateľmi Krista” za problematickú. Snaha o zmierenie so Židmi, v ponímaní spoločnosti, nutne cirkev vystavila útokom voči základným článkom viery a proti rozhodnutiam pápežov minulých i súčasných.

Williamson tvrdí, že pri širokej tolerancii rodiacej sa z ekumenizmu Židia a slobodomurári, “nepriatelia Krista”, prispeli k zmenám a korupcii v cirkvi, ako aj k škandálom , ktoré sa od implementácie záverov 2. Vatikánskeho koncilu vynorili. Biskup Williamson sa obával, že cirkev upadla do “moci Satana”, Malachi Martin, podľa iných tradicionalistov, používal vyjadrenie “dym Satanov naplnil svätyňu, vysvetľujúc odpudivé správanie kňazov, ktorí páchali pedofilné činy.

Aj keď všeobecne bol súčasný pápež, Benedikt XVI., označovaný za striktného obrancu katolíckej ortodoxie, spoločnosť naňho pamätá ako na kardinála Josefa Ratzingera, jedného z tvorcov 2. vatikánskeho koncilu. Ako pápež tradicionalistov pobúril povzbudzovaním stavieb ďalších mešít v kresťanskej Európe, svojou návštevou synagógy v Kolíne a neschopnosťou silnejšie presadzovať cirkevné obmedzenia potratov a manželstiev partnerov rovnakého pohlavia.

A čo je najhoršie, spoločnosť verí, že Benediktova tolerancia z neho takmer činí hovorcu náboženstva holokaustu. Pomocný biskup Williamson na seba a Spoločnosť pritiahol opätovnú pozornosť svojimi vyhláseniami na bohoslužbe v Deň sviatku všetkých svätých v seminári neďaleko nemeckého Regensburgu. Interview filmoval švédsky novinár. Keď sa konverzácia dostala k židovskej otázke, nafilmované interview ukazuje biskupa Williamsona, ako hovorí nasledovné:.

TV: Biskup, sú to vaše slová? “V plynových komorách nebol zavraždený ani jeden Žid. Sú to všetko lži, lži, lži.” Sú to vaše slová?

BW: Mám dojem, že citujete z Kanady, áno. Verím, že historické dôkazy stoja v obrovskej miere proti 6 miliónom Židov úmyselne splynovaným v plynových komorách výsledkom plánovanej politiky Adolfa Hitlera.

TV: Takže plynové komory neexistovali?

BW: Verím, že plynové komory neexistovali, áno. Myslím, že pokiaľ som dôkazy študoval, nie som vedený emóciami, v posúdení evidencie, myslím, ako ľudia, ktorí sú proti tomu, čo sa dnes označuje ako “holokaust”. Myslím, že tí ľudia, revizionisti, ako ich nazývajú, najserióznejší z nich odhadujú, že v nacistických koncentračných táboroch zahynulo od 200 tisíc do 300 tisíc Židov, no ani jeden z nich splynovaním.

Možno ste počuli o “Leuchterovej správe”. Fred Leuchter bol expertom na plynové komory. Navrhol tri plynové komory pre tri štáty na popravovanie zločincov. Takže vedel, čo to obnáša. A skúmal údajné plynové komory v Nemecku, niekedy v 80. Rokoch, to, čo zostalo z údajných plynových komôr, krematória v Birkenau, Osvienčime, napríklad. A jeho záver, jeho expertný záver, bol, že je nemožné, aby niekedy slúžili pre splynovanie veľkého počtu ľudí. Pretože kyanidový plyn je veľmi nebezpečný, ak by ste, predpokladajme, natlačili 300 ľudí do plynovej komory a splynovali ich. Je veľmi nebezpečné ísť dnu a vytiahnuť mŕtvoly, pretože trošku plynu niekde v šatách by takúto osobu zabila. Je to extrémne nebezpečné.

Keď by ste ľudí splynovali, musíte plyn odviesť. K tomu potrebujete vysoký komín, ak by bol príliš nízky, plyn by klesol späť na podlahu a zabil by každého okoloidúceho. . . . Ak by tam takýto veľký komín existoval, potom by na zem väčšinu dňa dopadal jeho tieň a spojeneckí fotografi, ktorí nad táborom prelietavali, by tiene komínov zachytili. Nikdy takéto tiene neexistovali, neexistovali tam takéto komíny. V tomto prípade svedectvo Freda Leuchtera: “Plynové komory tam nemohli byť.”

Skúmal dvere plynových komôr. Tieto dvere museli byť absolútne vzduchotesné. Inak znova, plyn by unikal a zabil ľudí vonku. Dvere plynových komôr, ktoré ukazujú turistom v Osvienčime, nie sú vôbec vzduchotesné. Absolútne nie..

TV: To, čo momentálne tvrdíte, je, že k holokaustu nikdy nedošlo – nie tak, ako to dnes tvrdia historici?

BW: Riadim sa historickými dôkazmi podľa ľudí, ktorí  si všímajú a skúmajú dôkazy. Verím záveru, ku ktorému dochádzajú. Ak svoj záver zmenia, pravdepodobne budem ich záver nasledovať, pretože myslím, že súdia podľa dôkazov. Myslím, že v nacistických koncentračných táboroch zahynulo od 200 do 300 tisíc Židov, ani žiaden z nich v plynových komorách.

TV: Ak to nie je antisemitizmus, čo je to potom?

BW: Ak je antisemitizmus zlý, je proti pravde. Ak je niečo pravdivé, nie je to zlé. Výraz antisemitizmus ma nezaujíma. Je to veľmi nebezpečný výraz.

TV: [Iný] biskup vás nazýva antisemitom.

BW: Biskup ma môže nazývať, ako sa mu páči. Môže ma nazývať dinosaurom, môže ma nazývať idiotom. Nie je to otázka označenia, je to otázka historickej pravdy. Historická pravda sa riadi dôkazmi, nie emóciami. Existovalo tu obrovské vykorisťovanie, Nemecko zaplatilo miliardy a miliardy nemeckých mariek, a teraz eur, pretože Nemci majú pocit viny zo splynovania 6 miliónov Židov. No nemyslím si, že 6 miliónov Židov bolo splynovaných. No buďte opatrní, toto je v Nemecku proti zákonu. Môžete ma dostať do väzenia, než opustím Nemecko, dúfam, že to nemáte v úmysle. (Koniec interview.)

Biskupa zjavne zaujíma pravda, nie slovné hračky a nadávky. Napriek varovaniam a exkomunikácii zo strany Svätej Stolice alternatívna cirkev založená Lefebvrom vydržala a dokonca rozkvitla do takej miery, že pápež Benedikt musel učiniť veľmi verejné ústupky.

Už v roku 2005 ešte ako kardinál Ratzinger prijal generála Piovho bratstva, Bernarda Fellaya, a nemeckého predstaviteľa, otca Franza Schmidbergera, vo svojej letnej rezidencii Castelgandolfo. Pápež Benedikt odvtedy umožnil väčšie použitie latinčiny pri omši a znovu obnovil modlitbu na Veľký Piatok. V máji minulého roku sa pápež vyjadril, že Vatikán  prijíma jednotu s kňazským bratstvom. Zdravá výmena názorov medzi spoločnosťou a rímskou cirkvou pokračovala až do uskutočnenia rozhodnutia, ku ktorému došlo posledný týždeň.

K zdeseniu niektorých a spokojnosti iných, pápež Benedikt XVI. zrušil exkomunikáciu všetkých štyroch biskupov Spoločnosti sv. Pia X.

Vatikánsky hovorca Rev. Federico Lombardi odpovedal tvrdením, že názory biskupa Williamsona nie sú skutkami schizmy či iným exkomunikovateľným previnením podľa cirkevného zákona. “Sú to jeho osobné myšlienky, ktoré iste nezdieľame, ale nemajú nič do činenia s otázkou exkomunikácie a jej odstránením,” vysvetľoval otec Lombardi.

Nemecká vláda a súdy, ktoré vždy neúnavne prenasledovali a trestali akýkoľvek prečin voči obetiam holokaustu, budú bezpochyby na prešetrenie tejto aféry povolané.

preklad christian freeman http://christianfreeman.wordpress.com/ , zdroj American Free Press

Jedna odpoveď

  1. ze by prve lastovicky pravdy o zidovstve aj v cirkvi? Bodaj by

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: