Frederick Forkrist – Príspevok k 14. marcu

hlavu horeToho roku si pripomíname okrúhle, 70. výročie vzniku prvého samostatného slovenského štátu. Veru, už sedemdesiat rokov ubehlo od pamätnej chvíle, kedy po stáročiach útlaku slovenský národ získal svoj vlastný štát. No namiesto dôstojného uctenia si takéhoto pamätného dňa, ako by sa na civilizovaný európsky národ patrilo, oslavy vzniku prvého samostatného politického útvaru Slovákov každoročne sprevádza štvavá kampaň namierená proti všetkým, ktorí v dnešnom multikultúrnom taviacom kotly, ničiacom všetok individualizmus a výnimočnosť, na svoje korene ešte nezabudli. Že poprednú úlohu v tejto kampani hrajú rôzne sionizmom páchnuce mimovládne organizácie a “neziskové” nadácie, nie je nič nezvyčajné. Piate kolóny, za judášsky groš zapredávajúce svoju dedovizeň, boli, sú, a zrejme aj budú. Je však smutné, že účasti na takejto protinárodnej agitačke sa s radosťou chytajú aj naše politické špičky.

Mať svoj štát znamená život

Priznám sa, že podtitul som si vypožičal z názvu jednej knihy, ale autora si nespomeniem. Na tom však toľko nezáleží. Podstatná je myšlienka. Áno, mať svoj štát skutočne znamená život. Dnešná Slovenská republika sa ku kontinuite s tzv. vojnovým slovenským štátom nehlási. Málokto si ale uvedomuje následnú absurdnosť niektorých závažných vyhlásení, ktoré sa k tejto republike týmto vyhlásením viažu.

V prvom rade, neuznaním kontinuity s niekdajším politickým útvarom z rokov 1939-1945 Slovenská republika, so svojím zrodom 1. 1. 1993 nemá žiadnu minulosť. Túto závažnú myšlienku si dovolím zopakovať a zdôrazniť – NEMÁ ŽIADNU MINULOSŤ. Aká absurdnosť hlásiť sa napríklad k cyrilo-metodským tradíciám, s ktorou de facto tento novodobý štát nespája nič.

Som si vedomý kontroverznosti tohto vyhlásenia, no musíme si uvedomiť jednu dôležitú vec. Národné dejiny nie je menu v McDonald’s, kde si môžeme vybrať, čo chceme a čo nie. Národné dejiny sú jedným celkom, od dejín moderných až k hmlistým začiatkom, o ktorých vedú spory a diskusie rôzni odborníci na kadejakých fórach a v odborných publikáciách. Paradoxným príkladom je napríklad Nemecko. Napriek jasnému postoju predstaviteľov tamojšieho politického a spoločenského života sa nikto z Nemcov netvári, že Nemecko z obdobia 1933-1945 neexistovalo, alebo nebolo legitímne. Že ide pre mnohých o citlivú záležitosť a politiku tohto obdobia odmietajú, je jedna vec. Ale asi žiaden priemerne inteligentný Nemec sa nebude tváriť, že v tých rokoch jaksi nemalo Nemecko kancelára. I keď na pána s fúzikmi pod nosom nespomínajú prevažne v dobrom, to, že bol predstaviteľom nemeckého štátu, je fakt.

Rovnako tak Francúzi, ktorí si tak radi pripomínajú Veľkú francúzsku revolúciu (aj keď blahosklonne zabúdajúc na množstvo obetí, ktorí táto revolúcia so sebou priniesla), sa určite nechystajú vymazať zo svojich dejín Napoleona Bonaparte či niektorého z iných vodcov. Skrátka, bez ohľadu na zásluhy či zločiny, osobnosti dejín sú navždy späté – v dobrom i v zlom – s dejinami národa a štátu.

No ale čo je dovolené pánovi, nie je dovolené volovi. Čitatelia snáď nebudú hľadať v predchádzajúcej vete neexistujúce invektívum, ale inak povedané, čo je v iných národoch a kultúrach bežné a akceptované, na Slovensku sa zvykne démonizovať, dehonestovať, ničiť a zosmiešňovať. Netreba sa čudovať slovenskému národu ako celku. Je smutným faktom, že odrádzaný od hrdosti na svoj pôvod, a to nielen zo strany niekdajších utláčateľov, ale i dnešných multi-kultúre trendy presadzujúcich predstaviteľov verejného a spoločenského života, slovenský národ pravidelne podlieha mediálnej masáži spolkov a skupín so skrytou agendou. Práve z tohto faktu vyplýva bežná prax znevažovania existencie prvého novodobého, moderného slovenského štátu v rokoch 1939-1945, a to spravidla len kvôli židovskej otázke a neurčitej fašistickej charakteristike zmieneného štátneho útvaru.

Fašizmus, smietko a brvno v oku

Po bitke je každý generál. Rovnako po niekoľkých desaťročiach sa mnohí – z nejakého mne neznámeho dôvodu – cítia byť oprávnení kritizovať vtedajší slovenský štát. Odhliadnuc od zmienenej židovskej otázky, ktorá predstavuje samostatnú tému (pričom je zaujímavé, že NIKTO na Slovensku nenamieta napr. proti fungovaniu spoločnosti IBM, spolupracujúcej počas 2. svetovej vojny s nacistickým Nemeckom, paradoxne tetované čísla na predlaktiach väzňov v koncentračných táboroch nie sú ničím iným, ako číslami diernych štítkov pre vtedy existujúce stroje IBM), dôležitou otázkou, na ktorú je spoločnosť náležite vycvičená reagovať, je otázka fašizmu slovenského štátu.

Treba povedať, že vyčítať zastávanie nejakej politiky štátu spred 70 rokov zaváňa, ak nie zmyslom pre absurdný humor, tak značnou dávkou idiotizmu. Paradoxne, ak by som teraz kritizoval, ja neviem, egyptskú spoločnosť spred pár tisícročí, že namiesto modernej demokracie predstavovala otrokársku spoločnosť, bol by som medzi ľuďmi prinajmenšom za čudáka. Kritizovať ale štát spred 70 rokov je zrejme OK. Prečo aj nie, že?

Najväčšia absurdnosť však vyvstáva pri porovnaní istých charakteristík slovenského štátu rokov 1939-1945 a Slovenskej republiky, s počiatkom v roku 1993. Poďme sa na tieto charakteristiky pozrieť:

Slovenskému štátu sa vyčíta, že vznikol na nátlak hitlerovského Nemecka. Novodobá Slovenská republika vznikla dohovorom medzi Klausom a Mečiarom, spochybňovať vyhlásenie o nezávislosti Slovenska Slovenským snemom (ktorý slovenský národ predstavoval), znamená spochybňovať obdobné vyhlásenie NR SR o nezávislosti Slovenska a prijatie Ústavy SR.

Slovenský štát bol spojencom Nemecka, ktoré je, samozrejme, ako býva zvykom u porazeného nepriateľa, označované priam za synonymum zla. Novodobá Slovenská republika je spojencom USA, o mierumilovnosti ich vlády svedčí aj množstvo konfliktov, do ktorých boli USA zapletené napr. len v 20. storočí.

Slovenský štát ako spojenec Nemecka napadol Sovietsky Zväz. Novodobá Slovenská republika sa podieľala – povolením preletu bombardérov NATO – na napadnutí Juhoslovanskej zväzovej republiky, podieľame sa na okupácii Iraku či Afghanistánu

Predstavitelia niekdajšieho slovenského štátu arizovali vyvlastnené židovské majetky. Predstavitelia novodobého slovenského štátneho útvaru privatizovali či privatizujú, tunelujú, rozkrádajú, prideľujú si štátne zákazky a štátny majetok nás všetkých.

Niekdajší režim vo vojnovom štáte prenasledoval odporcov režimu. Čo robí súčasný režim? Zodpovedanie tejto otázky už ponechám na vnímavého čitateľa.

A takto by som mohol ešte hodnú chvíľu pokračovať. Hovoril tu niekto čosi o fašizme? Iróniou je, že najväčšími fašistami sú v tomto ponímaní tí, ktorí náš prvý moderný štát za fašistický označujú. Symbolicky a vhodne tak napĺňajú to známe biblické vyjadrenie o smietku a brvne v oku.

Napriek rôznym a často protikladným či kontroverzným názorom na existenciu Slovenského štátu, toto časové obdobie do našich bohatých dejín nevyvrátiteľne patrí. Žiadne zriadenie nie je dokonalé, dokonalé nebolo ani zriadenie zmieneného štátneho útvaru. To však neznamená, že máme svoju históriu zaznávať. Pretože národ, ktorý sa nehlási k svojej histórie, bez ohľadu na to, aká je, nemá históriu žiadnu. A národ bez histórie nemá ani žiadnu budúcnosť. Prinajmenšom nie takú, akú by sme si predstavovali či želali.

 

Zdroj: http://christianfreeman.wordpress.com/

 

 

20 odpovedí

  1. “Mať svoj štát znamená život” nepochádza z názvu knihy, bol to pamätný výrok Alexandra Macha, podľa ktorého dal historik František Vnuk názov svojej knihe o Machovi.

  2. bandera, teraz si protirecis, v prvej casti vety si napisal, ze to nepochadza z nazvu knihy a v druhej casti pises, ze takato kniha existuje. Ale nie je podstatne, odkial ten vyrok pochadza, ako to, co sa v nom skryva

  3. áno, kniha s názvom Mať svoj štát znamená život existuje, napísal ju František Vnuk.
    Výrok “Mať svoj štát znamená život” nemôže pochádzať z názvu knihy, ale z manifestácie v Rišňovciach z dňa 5.2.1939. Názov knihy pochádza z výroku, nie naopak.

  4. http://pospolitost.org/ ,takze je jasne ze ,,oslavy,, 14.marca sa budu niest v duchu volebneho mitingu SP.prajem prijemnu cestu.kazdy kto nie je blby vie si dat dve a dve dokopy a vysledok je hned jasny!

  5. tak furt lepsia pospolitost ako SNS alebo naky ini barani,isto ich budem volit ak nebude ina strana nacionalisticka dovtedy

  6. som si myslel ze sa bude volit NS strana nie proslovanska zaostala particka ludi

  7. neviem páni.asi vám ušlo,že tá trápna banda uniformovaných šašov zvaná SP je rozpustená a kandidovať budú možno tak jednotlivci na kandidátkach iných ministrán.aspoň vidím aký prehľad máte o aktuálnom dianí.

  8. a hlavne mi sem nenapíšte,že snem SP rozhodol,že rozsudok najvyššieho súdu o jej rozpustení bol neplatný.:o))))

  9. Fakt zaujímavé čteníčko (aha zradca národa – použil české slovo).
    S tým brvnom to je pekné. Pre sračky v očiach a bordel v hlave brvnom vlastnou rukou do cudzieho oka. A pre to brvno v oku už potom (ten večne sfetovaný) nevidí nič ani moju smietku.
    Hej ústava, najvyšší súd,
    ústavný súd, sústavný úd
    To nič, to som zas len nafetený.
    Tento blog je vynikajúci, čím viac tu človek chodí, tým viac si váži obyčajných ľudí kolo seba.
    Že forkrist ……

  10. Horst W. – ťažko nejaký predvolebný míting bude organizovať občianske združenie.

    mathews – v čom sa NS a proslovanská orientácia vylučujú?

    kontaktfreudig – povedz mi, kto robí na Slovensku pre našu vec viac ako “trápna banda uniformovaných šašov”

  11. banderovi:čo konkrétne urobili?akurát nahrávajú médiám a diskreditujú každého úprimného národovca.nejaké veľkohubé vyjadrenia na ich stránke a pár mítingoch si môžu strčiť za klobúk.tým môžu osloviť tak pubertálnu mládež.normálnym ľuďom budú vždy na smiech,prípadne sa ich budú báť.nikto nie je zvedavý na uniformy,vlajky a oslovenia typu vodca.prečo už si niekto neuvedomí,že sa treba poučiť z chýb minulosti a robiť veci inak?

  12. no plna prdel generalov bez armady😦 a nosato cerveni sa len smeju,ziadna jednota velmi zla cesta😦

  13. kontaktfreudig – neodpovedal si mi…

  14. banderovi:a čo by si chcel počuť?svoj názor som ti napísal.neurobili o nič viac než neorganizované bandy skinheadov.a odcudzujú ľuďom všetko národné,takže by som povedal,že to čo robia je dokonca kontraproduktívne.

  15. a odkedy je NS scena proslovanska tak ako vy?
    ved vy sa idete stale a stale posrat ohladom slovanstva
    najprv sa modlikate k dajakemu jezisovi a potom pisete o pohanskych bohoch
    stale sa zastavate katolicizmu-ale katolicizmus je prehnita mafia plna smradlavych nahodenych zlodejov
    mozno cih tam dosadili zidia ako som si mohol jeden vyrok precitat alebo..mafia

  16. mathews: ty aj citas, co po sebe pises? kde je napisane, ze NS scena nemoze byt proslovanska? a to sa pytam ako clovek, ktory nejako extra pro-slovansky zalozeny nie je…a z coho sa ides “posrat”, ak mam zopakovat Tvoj slovnik, Ty? Uprimne, ja o pohanskych bohoch nepisem, lebo ziadnych neuznavam. Ze uznavam Boha Biblie je, ak dovolis, moja vec. Katolicizmu sa zastavam len do istej miery – som totiz anti-katolik.
    V kazdom pripade…menej je niekedy viac.. U Teba kazdopadne …

  17. Škoda, že tento článok a celá nasledujúca diskusia nie sú ako obyčajne úsmevné, ale na zaplakanie.

    Je veľmi zaujímavé, ako tieto antinárodné kruhy neustále pasujúce sa za ochrancov národa a jeho dejín systematicky pracujú na likvidácii dejín slovenského národa.
    Celá táto schéma spolu s neustálym vyčítaním iným toho na čo sú najväčšímy špecialistami je jednoduchá:
    1. absolútna ignorácia faktov a posudzovanie na základe vymyslených, nekompletných, prekrútených informácii alebo subjektívnych faktov
    Za polemiku stojí iba posledné, pretože to jedinné môže byť zmysluplným námetom na zamyslenie.
    K tomu si dovolím vyjadriť sa takto: Omieľanie nacistických, fašistických a tu paradoxne boľševických prifarbení až odfarbení môžem charakterizovať iba ako totálnu absenciu všetkého národného. O identite, povedomí … to nechám vám. Je to zlyhanie schopnosti generačne odovzdávať si informáciu. Bez urážky. Pri mnohých faktických dobových materiáloch, ktoré mám napr i ja v pivnici, pri zachovaných kronikách, pri neuveriteľnom množstve celých informácii starých otcov o konkrétnych udolostiach porovnateľných s písanými záznamami alebo dokumentmi sa subjektívna argumentácia založená na osobnom odovzdávaní informácii obmedzí na chabé ,,stará mama hovorila že bolo dobre,,. Žalostné potom je, keď napr. vysvitne pri konečne niečom konkretnejšom časopriestorovo ,,zaručene,, osadenom, že starej mame práve padali na hlavu maďarské bomby alebo bola zbavená práva na sebaurčenie. T.j. bola je upretá slovenská identita.
    2. posudzovanie z akýchkoľvek pohľadov a záujmom, len nie slovenských a slovenského národa

    V prvom rade sa práve tieto ,,pronárodné,, kruhy snažia vykresliť slovensko bez minulosti. História národa akoby sa začínala r. 1939.
    Pre posudzovanie Slovenskej republiky, záujmov Slovenska a postojov ľudí odrážajúcich sa napr. v širokom spektre slovenských politických zoskupení pred 1939 (tie sú predsa zachované, boli oficiálnym vyjadrením názorovej skupiny a odrážali vtedajšiu situáciu). Pokiaľ by sme aj chceli posudzovať SR bez kontextu k súčasnosti a aj kompletného predchádzajúceho kontextu, prečo nevytrhneme časový úsek 1918 – 1948?
    V tejto súvislosti sú mimoriadne dôležité roky od začiatku 30tych a dovolím si povedať že bez rokov
    1936, 1937, 1938, konca roka 1945, rokov 1946 a 1947 je Prvú Slovenskú republiku nezmyselné posudzovať a to nie len preto, že odhliadnuc od boľševického prifarbovania rokov 46 a 47 sa o týchto rokoch žiadne také vášnivé spory nevedú.
    Dôvody ,,pronárodných,, kruhov si viem predstaviť dva:
    1. Fakty týchto rokov sú známe, ale nevyhovujú.
    2. Fakty týchto rokov sú pre znalcov dejín odvolávajúcich sa na dejiny svojho národa neznáme.
    Jedine žeby to mysleli skutočne vážne, že totiž dejiny národa sú dejinami štátu, lebo bez štátu nie je život.
    Kto nežije, ten neexistuje. Teda slovenský národ asi neexistoval. Nech je to akokoľvek prezentácia dejín ,,pronárodnými,, kruhmi na mňa presne tak pôsobí. Ako mi potom niekto môže zazlievať, keď ich nazvem antinárodnými. Tieto výhrady voči
    ,, pronárodným,, nie sú len moje, viac – menej sa predsa zhodujú aj s názorovo vyhranenejšími ale aj menej vyhranenými ,,národnými,, kruhmi. Kto ba tu mal s tými ,,..,, problém, tu sa ospravedlňujem, toto konkrétne rozoberať nemienim. Nejedná sa iba o vyhranených SPN a podobné v podstate neznáme skupiny so zanedbateľnými počtami…………

  18. tam prva veta-nikto neni tak sfanatizovany zo slovanstva ako sp
    mne ta jeho odpoved pripadala ze sa povazuju za ns henty sasovia

  19. a to mas dojem, ze tento clanok pisal SPckar? jaj, jak kratkozrake a rychle zavery dokazu niektori ludia cinit…no, skoda reci🙂

  20. vymrdany panbozkari v uniformach
    boha do nich!

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Log Out / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Log Out / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Log Out / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Log Out / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: