8. apríl – Medzinárodný deň „rómov“

hlavu horeNie, nezdá sa Vám to. Dnes je skutočne deň, ktorý bol vyhlásený za medzinárodný deň cigáňov.

Medzinárodný deň Rómov (8. apríl) si svetová verejnosť pripomína na počesť 1. svetového kongresu Rómov (Romano kongreso lumiakro) , ktorý sa konal v dňoch 8. – 12. apríla 1971 v Orpingtone pri Londýne. Toto stretnutie bolo vyvrcholením dovtedajšieho úsilia Rómov o vyjadrenie svojej vzájomnosti na medzinárodnej úrovni a zároveň prvým oficiálnym a jednotným politickým vystúpením Rómov. Zástupcovia rómskeho hnutia zo 14 krajín deklarovali“ … toľko oficiálne zdroje

Mňa by však zaujímalo, čo vlastne oslavujú, že sa im po celej Európe darí priživovať sa na majoritnej väčšine? Alebo, že ešte stále nemusia pracovať a všetci im to trpíme?

Je dosť nehorázne oslavovať niekoho, kto si to nikdy ničím nezaslúžil.

Popri medzinárodnom dni boja proti rakovine, dni matiek a iných medzinárodných dňoch mi toto príde ako výsmech poctivým ľuďom.

Nemyslím si, že by bolo až tak čo oslavovať.

Preto sa pýtam,  kedy bude medzinárodný deň poctivo pracujúcich bielych ľudí? Či náš deň je každý, ktorý strávime v práci, ktorou prispievame aj na život dnešných oslávencov?

Preto ak dnes zase stretnete opitého cigáňa, nedivte sa prečo a začo, veď dnes majú svoj deň.

Na záver pár záberov z bežného života dnešných oslávencov v rôznych krajinách v Európe.

 

bulharsko1cesko1gipsy-kids-macedonsko1rumunsko1ruskoslovensko3spanielsko2ukrajina1francuzsko1grecko1Campo Rom Giugliano

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 odpovedí

  1. pekne fotky🙂

  2. dalo to trochu namahy, lae nakoniec som nasla …. mna skor ako pekne fotky zaujalo to, ze vsade na svete, ziju rovnakym sposobom zivota .. ako cigani ..inak to ani pomenovat neviem … ale rozny pseudohumanisti budu tvrdiet, ze za to mozeme my ….

  3. nemate radi humanistov, ani tzv. “pseudohumanistov” – len mi vysvetlite aky je medzi nimi podla vas rozdiel?

  4. Keď mali tie oslavy tak tam trebalo hodiť granád a bol by navždy pokoj…

  5. za to, ze maju taku kulturu? za to isto nemozeme my… takisto nemozeme za to ako sa vyvinula europska kultura

  6. tieto cierne opicky treba nechat slapat na ceste a ja by som bol rad ich pasakom. potom by som ich predal dajakym arabom🙂

  7. To aj arabi žijú normálnejšie ako cigáni. Pochybujem, že by ich chceli🙂

  8. heeeej na výroku Slovák som, slovak budem! som sa poriadne pobavila..:D doobre si napísal.:D
    všade sú všade budú a NIKDY si na nich nezvyknem

  9. to je v poriadku… je tazke si zvyknut na veci nezname..na ludi, ktorych nepoznas. mala by si si dat vylet do nejakej osaadky, nech naberes novy feeling🙂

  10. Medzinárodne dni niekoho, niecoho nie su iba o oslavach. MD laboratornych zvierat …….
    … kto si to nikdy nicim nezasluzil …
    Tak zasluhy to neviem. My pouzivame vzhladom k nasim nevdacnym detom pojem ,,zasluzila matka,, chapeme ho samozrejme dehonestujuco. 8)

    To ze mam kamaratov romov, to asi nebude o tom, a cim si zasluzili resp. ja som si zasluzil toto priatelstvo alebo len respekt, uctu atd to je tiez o inom.
    Takze pojdem co ma napadne.
    – Romovia nikdy nezacali ziadnu vojnu. Nepridavaju sa na ziadnu nasilnu stranu pre ziskanie nejakych vyhod.
    – romovia su sudrznejsi ako my. Pri fyzickom napadnuti roma alebo inej krivde je takmer 100% pravidlom, ze mu druhy rom spontanne pomoze aj ked ho nepozna. Ovela vacsie % ,,bielych,, ta kludne necha vykrvacat na ulici. (to nie je zovseobecnujuce hodnotenie, ale smutny fakt)
    – maju silnejsie rodinne puta. Rom znamena v romstine cigan ale aj manzel a romni je manzelka aj ciganka
    ked chcete trochu pokecat, mozme

    Zo zivota
    – s romom sa takmer vzdy dohodnete, v prvom rade maju ochotu dohodnut sa a pri zisteni ochoty z druhej strany kludne razom ustupia z polohy totalneho afektu
    – pri ich obvineni, ze nieco urobili zle sa nebrania slovnym protiutokom
    – par krat ma zobrali na stopa, su priatelski
    zas pre uplnost ma dvakrat zobrali na stopa aj nackovia a tiez boli napriem mojmu ,,jasnemu,, zaradeniu uz na pohlad 8) velmi priatelski
    Raz to bol uz iba nacek byvaly.
    nie je nacek ako nacek, hlevne ze je rom ako rom 8)

    takto by sa dalo pokracovat

  11. Ja romov nijak nevyzdvihujem.
    Mojich vyjadreni na ich adresu tu mate dost.
    My ich tu mame kopec.
    Dajte mi prosim nejaky priklad zivnostnika a maleho podnikatela, ktory ma taku skusenost, ze si u neho romovia nieco objednaju a potom nevyplatia.
    Ja mam napr. kamosa geodeta. Geometrak stoji u neho standardne 6000 (200eur). Stalo sa mu sice, ze romovia povedali, ze mu to vedia vyplatit iba na 2x, ale aj ti VZDY presne dodrzali dohodnuty termin a hlavne VZDY vyplatili. O ,,podstivosti,, jeho ale napr aj mojich ,,bielych,, klientov a o dodrziavani terminov a dohod by sa dalo rozpravat.
    Fakt dajte kontakt do podpory zivnostnikov na takeho co ma ine skusenosti s pracou pre romov, velmi rad si to osobne overim.

  12. hm… ako casto prichadzas do kontaktu s ciganmi? vela veci, co si napisal o nich, je pravdivych. su tam aj niektore, s ktorymi by som ani velmi nesuhlasil. trosku sa mi zda, ze (aj ked mozno nechtiac) ich skatulkujes. urcite je poctivost jednou z vlastnosti tohto etnika? nie som si velmi isty

  13. Skatulkovaniu sa nevyhnes ak pristupis na fakt, ze existuje nejake romske etnikum, lebo to je skatulka.
    Ked ziadne etnika neexistuju nie je ani ziadna jedinecnost a to je potom taky svet dost smutny.
    Ze monokultura 8) hej o to sa par sialencov snazilo a aj snazi.
    Vies niekto hovori vsetky zeny su rovnake. Ja mu na to ze kazda zena je ina. Pre oboch su tym zeny skatulka aj ked pre kazdeho so svojskym tiez jedinecnym pohladom.
    Pre mna nema zmysel riesit neprirodzene veci, ako popierat jedinecnost a odmietat skatulky. Je tam aj tak ovela silnejsi princip na urovni jedinecnosti jedinca daleko presahujuci vsetky skatulkovacie urovne. Je preukazatelne ze zmiesane kolektivy dosahuju ovela lepsie vysledky ako kolektivy obmedzene na skatulku. Nema zmysel nevnimat ci popierat vztahove zalezitosti skatuliek ci az ryvalitu uz len v tom muzsko-zenskom principe tu skor skatulke, ma zmysel postavit sa proti otvorenemu aj skrytemu sexizmu, ktoreho sme dennodennou sucastou.
    Rovnako nema zmysel popierat jedinecnost akejkolvek zaskatulkovatelnej (hoc aj na zaklade napohlad nezmyselneho skatulkovacieho kriteria) skupiny, ma zmysel riesit nespravodlive posudzovanie, spravanie, všeobecne prejavy na zaklade zaskatulkovania.
    Je skutocne pochybne vyhlasenie, ze rasizmus zacina vo chvili ked niekoho oznacis. T.j. sexizmus zacina vo chvili ked poviem: Ty si zena? Pritom skatulkovatelnost je evidentna.
    Ja nevravim, ze nie som rasista. Kto z vas je bez viny nech prvy hodi kamenom. To prave tu na blogu nas presviedcaju, ze oni nie su rasisti. Minule som sa s tebou bavil ako si kocka uvedomila ze je fasistka, a to az po tom ako bola za nu oznacena. Jasny protes admina atd. Pamatas. Liecenie alkoholizmu moze zacat iba tym, ze si priznam, ze som alkoholik.
    Ano romovia su skatulka, nackovia su skatulka aj my dvaja na tomto blogu sme skatulka. To neznamena, ze su to skatulky uzatvorene.
    S ciganmi som denne a to nie len tak, ze sa obideme na ulici ci stretneme v obchode.
    Skatulkovanie ,,cigan,, ci ,,rom,, je u mna uplne vedome, nie nechtiac.
    Stojim si za tym, ze som sa nestretol s tym aby si cigan objednal sluzbu a podla dohody ju nevyplatil a ze to nie je iba moja skusennost. Netvrdim ze sa to nestalo, ani ze to je nespochbnitelne pravidlo. Pokial by toto bolo jedinnym kriteriom poctivosti, tak ano tvrdil by som ze su % poctivejsi ako my 8).
    Teme som sa podrobnejsie niekolko x venoval (pozri inde) Narážam tým na fakticke zalezitosti potvrdene ,,odvekou mudrostou predkov,, : ,,Zlodej krici: chytajte zlodeja,, v suvislosti s este kritickejsimi a smutnejsimi odkazmy typu: ,,Kto nekradene, okrada vlastnu rodinu,, ! alebo ,, Príležitosť robí zlodeja,, !

  14. zaujimave..az prilis vela myslienok na moj ubohy mozog😀 hm… ale dobre..ked to ty tak citis…

Pridaj komentár

