MDD v Hlavu hore – II. Ročník

MDDMedzinárodný deň detí (MDD ) sa oslavuje vo svete od roku 1925. U nás a aj v iných, v tej dobe komunistických štátoch sa začal oslavovať v roku 1952. Nikto nevie, prečo práve 1. júna ale vieme, že tento nápad vznikol na Svetovej konferencii pre blaho detí v Ženeve.

V tento deň sa všetci snažíme spraviť deťom nejakú špeciálnu radosť. Neučia sa, chodia na výlety, alebo majú rôzne hry či už v škole alebo škôlke.

Rodičia a ostatní dospelí v rámci svojich možností dávajú deťom darčeky a sladkosti.

My sme ani tento rok nechceli ostať bokom a tak sme deťom v „našich rodinkách“ rozdali niekoľko darčekov. Deťom v Košiciach, ktoré sme prednedávnom navštívili, sme odovzdali darčeky osobne a ostatným sme zaslali balíček poštou. V každom baličku boli podľa veku dieťaťa knižky, hračky alebo aj školské pomôcky.

Veríme, že sme všetky detičky potešili.

Avšak tento deň nie je len o darčekoch. V tento deň si treba spomenúť aj na deti, ktoré nemajú to šťastie ako ostatné a nemôžu sa tešiť a zabávať. Existujú deti v nemocniciach, ťažko choré, ktoré vďaka situácii v našom zdravotníctve nedostávajú vždy tú najlepšiu starostlivosť a liečbu, ktorú by potrebovali. Existujú deti, ktorých rodičia žijú v biede a nemôžu svojim deťom kúpiť žiaden darček. Práve dnes by sme sa mali všetci zamyslieť, či tento sociálny systém je to pravé, čo chceme aby aj ďalej pokračovalo. Aby sa prehlbovala bieda medzi občanmi nášho štátu a aby mnoho detí žilo v chudobe, nemali možnosti na hry a neskôr štúdium ako ich „šťastnejší“ rovesníci.

MDD je deň, keď by sme mali každý v sebe znovu objaviť kus dieťaťa a pozrieť sa na tento svet detskými neskazenými očami a zamyslieť sa nad tým, čo nás v budúcnosti čaká a akú budúcnosť chceme pripraviť tým dnešným deťom.

14 odpovedí

  1. Pridávam ako komentár🙂 pochvalu.
    Je zaujímavé, že pod takoutou témou nediskutuje nikto. Nechce sa mi veriť, že by sa aj tu nenašli ľudia, ktorí by sa pri písaní pod touto témou necítili viac sami sebou ako pri diskusii medzi tými ostatnými žvástaninami.
    Pri čítaní textu mi ostro kontrastujú aj meniacesa obrázky v ľavo kde sa dieťa vo vavrínoch strieda s útočnými údermi útočnými zbraňami, vytekajúcou krvou, dámou kopajúcou siluetou nahradeného rasistu z originálu a starogermánskym vojnovým odkazom s pravopisnou chybou.

  2. Anonym: dik … pochvala od protivnika je o to cennejsia🙂 ja by som sa osobne o tejto teme bavila najradcej … mojopu srcovkou su presne deti a socialna situacia an Slovensku, detsky zivot, radosti a starosti … ale o tejto teme sa bavime live s ludmi okolo nas, tu nejako moc odozvu nenasla … co lutujem aj ja …..

  3. Nie som protivník tých čo milujú deti.
    Nie som tvoj protivník ani súper.
    Súper súperí a protivník je protivný.
    Ja milujem deti.
    Deti sú + aj -, povznášajúce a obmedzujúce, radosti a starosti, milé, drzé aj milodrzé.
    Im patrí môj život a dospelí nie sú nič iné ako odrastené deti.
    Keď by si sa o tejto téme bavila najradšej, prečo to nerobíš?

  4. Admin daj mi nejaký mail, ktorý bude len na teba, nie na hlavu hore a sľúb mi , že ten odkaz čo dostaneš si necháš len pre seba.
    Dopredu ťa ale upozorňujem, že sa nejedná o žiadne aktivity pre naše deti a nenaše deti. Ale zas aby si sa nebála. Uvidíš tam iba ,,vaše” deti.
    Ak je pravda, že tvojou srdcovkou sú deti, asi okolo nich aj niečo vieš a nechápem ako môžeš opakovane tvrdiť, že pre deti resp biele deti tu nikto nič nerobí.
    Ešte k tomu MDD. M znamená medzinárodný. Národy sú farebné.
    Vy robíte MDD alebo BDD, DBD, DSD, DND?
    My sme to volali vždy iba DD.

  5. Ktory je to ten starogermansky vojnovy odkaz s pravopisnou chybou?

  6. Prečítaj si diskusiu pod článkom a hľadaj kontext. Ďalší čo chce miesto o deťoch diskutovať o kvákaninách.
    Odkaz na posmrtné obžerstvo a chlastačky einherjov obsluhovaných valkýrami.
    Ja tiež milujem jasene a jeden z mála štátom chránených jaseňov mám priamo na dvore a moje deti milujú či už v písanej alebo filmovej forme Sama z Kraja. A či ti kontext opäť ušiel je mi srdečne jedno. Viac ti tu na nič podobné neodpoviem.

  7. Bolo to v diskusii. Kontext mi neusiel, vsetko z tvojho prveho komentara v poslednom odseku som nasiel, len fakt neviem, co je presne ten starogermansky odkaz, Victory or Valhalla?
    Ale u teba je zvykom odpisovat nieco ine, alebo neodpovedat vobec.

  8. sak to tvrdim ako dlho ze fetuje alebo ma schizofreniu alebo co

  9. Jo psycháči:
    Pýtať sa na niečo na čo som tri krát odpovedal:
    1. einherjov obsluhovali vo Valhalle valkýry, hodovolo sa
    2. jaseň a jeho korene ako ochrana….
    3. prepojenie mytológie cez Frodovho Sama s jaseňom a Valhallou
    Ospravedlňujem, so mnou v iných kruhoch takto bežne diskutujú.
    10. november 08 to HH poňali takto:
    ,, toto je skor diskusia na stranku Hlavu Hore …. uz sme to tam preberali ak by si si dal tu namahu tak a vyhladal si to niekde tak toto slovo ma niekolko variant pisania …. to ako a preco mas na googli ”
    Tým je to uzatvorené, neviem prečo máte potrebu v každej téme sa venovať mojej debilite.
    Diskutujem tu už iba o deťoch, im patrí táto téma.
    Admin ak chceš daj mail, dostaneš niečo pekné.

  10. Anonym: myslim, ze je uplne jedno ako to volas, aj ked si o mne myslis, ze som zruda v ludskej kozi v podstate si myslim, ze vsetky deti si zasluzia stastne detstvo, aj tie cierne …. ale je na nas dospelich ako sa k tomu staviame …. a hlavne ich dospeli, nie ze my sa budeme starat o cierne deti u nas doma, o cierne v afrike o zelene na marse ale nie o tie nase biele tu u nas doma, deti za vacsinu veci co robia nemozu, dokonca ani tie ciganske, je to vplyv prostredia v akom vyrastaju … uz som to tu pisala vela krat,
    co sa tyka mailu … kludne pis na hlavu hore mail … chodim nan ja takze nie je problem

  11. VôBEC SI NEMYSLíM žE SI ZRÚDA. ALEBO MáM NA TO DôVOD?
    rOZHODLA SI SA. NA MAIL HH NIč NEPOŠLEM, ALE AKO SÚKROMNEJ OSOBE (JEDNOTLIVCOVI, INDIVIDUALITE…) TI NIEčO Z NAšICH RESP. MôJMU OKRUHU BLíZKYCH RADOSTí ( NIE ,,AKTIVíT ” ) POšLEM. A EšTE SI MI NESĽÚBILA, žE TO NEPOUžIJEš. MAX. TAK PRE INšPIRáCIU ALEBO RADOSť NIEKOHO KOMU SI VENOVALA TÚTO TéMU. TV. SLOVO MI STAčí.

  12. Och, jednoducha otazka – je tazke na nu jednoducho odpovedat? Ale mas pravdu, je to vsetko mimo misu, tato tema je o detoch – az na to, ze ty si zacal s tymi inymi vecami…

  13. Nepouzijem … sama som zvedava o co ide … ale nechcem tu verejne zverejnovat svoj sukromny mail

  14. Tak milá nedeľa (8 den schází nám)
    ako admin blogu máš problém urobiť si ďalší hoc dočasný mail? hm…
    O co ide? Tak to ešte neviem. Ale tak vieš čo, dám ti asi na začiatok niektorú zo stránok z môjho prostredia na tému povedzme láska k deťom a láska k Slovensku.
    A dám ti nejaký komentár, prečo sú tí ľudia resp. človek (ešte som neriešil koho presne pošlem, ale niečo spečiem, čo sa ti fakt bude páčiť, nebude problém) tvojimi ,,protivníkmi,, ako ich ty nazývaš.
    Tvoje ,,nepoužijem,, mi stačí a na mail čakám.

Pridaj komentár

