Anketa: Pomôcť, či nepomôcť?

pomocJeden z našich debatérov položil v jednej téme zaujímavú otázku. Tak tu máme zase malú anketu:

Ako riešiť to, keď Vás nejaký človek na autobusovej alebo vlakovej stanici požiada o peniaze s dôvodom, že ho okradli a nemá na cestu. Vopred vylúčme, že ten človek je na prvý pohľad sociálny prípad, feťák či alkoholik.

Ja by som možno ešte pridala jednu otázku:

Aký je Váš pohľad na pomoc ľuďom, ktorý nie sú „naši“. Napríklad ťažko choré dieťa.

O takúto pomoc sme sa totiž snažili, ale väčšina oslovených mala hlavný problém s tým, že to nie je „naše“ dieťa. Pre koho je potom naše snaženie? Len pre uzavretú komunitu, alebo pre celý národ. Išlo o dieťa zo slušnej slovenskej rodiny.

13 odpovedí

  1. ked niekoho okradnu, ma sa obratit na policiu. Ta v pripade ze to nie je na prvy pohlad sociálny prípad, feťák či alkoholik by mala zabezpecit aby sa dostal domov.
    Uz som zazil velakrat “slusne” vyzerajuceho cloveka ako pytal peniaze na cestu…a potom o tyzden ho asi opat niekto okradol, lebo tam zase stal a pytal penize..takze nie

    dieta, hlavne ked patri k nasej rase si isto zasluzi pomoc bez ohladu ci rodicia su nasi alebo nie…ked vyjadrime solidaritu moze to priniest len dobry obraz a vyvratit predsudky vytvarane mediami…takze urcite ano

  2. co je tazko chore?ak je to vrodene treba pozitivnu eugeniku presadit ,ak ochorie potom (nakaza,uraz) treba podporit ale to by mal stat zabespecovat nie my sa na niekoho skladat,takto sa to moze donekonecna tocit a nic sa nevyriesi iba odsuva na dalsiu generaciu,
    a hento s tym okradnutym?mal si davat bacha ,nasilny prepad riesit u acabov alebo sa ozbrojit nezijeme v rozpravke ja osobne bych nikoho nesponzoroval moze kino robit ake chce vzdy sa da nako nacierno alebo stopom a nie zobrat od kde koho

  3. to co za bullshit😀 ze ked je dieta nase bez ohladu na to ci su rodicia nasi alebo nie😀 biele dietatko asi doniesol negrom bocian😀

  4. asas: ty si zase nieco pochopil🙂 skus uvazovat, kym napises hlupost …. ja uplne suhlasim so staffbullom … to dieta ktoremu sme chceli pomoct, a nemuseli to byt zrovna peniaze, proste prejav dobrej vole, potrebovalo velmi drahu operaciu, malo vrodenu chorobu ale nie je to nic neliecitelne, len sa to neda u nas a je to drahe ale po operacii by zilo uplne plnohodnotnym zivotom … co sa tyka na tej stanici suhlasim: ja som poznala jedneho chalana, chodil na vysku a tak a raz som ho stretla na stanici a pytal odo man peniaze, ako aj by som mu dala ale bolo mi divne, ze si ma nepamata …. a po case som ho tam stretla zase a tak som zistovala a ze chlapec sa nam dal na drogy😦 smutne, ale ja zobrakom nedavam uz nic … bola som poucena, ked sme jednemu co zobral na jedlo doniesli rozky a sunku a on to odmietol s tym, ze on chce peniaze

  5. Ruku na srdce a Hlavu hore

    Ak ma nejaky clovek poziada o drobne na cestu a pod. tak ak mam dobru naladu tak mu nieco dam. (ved nech si aj on vypije) Ale to je naozaj ojedinele. Vacsinou to su aj tak okate socky pripadne “stari znami”, ktori si potrebuju zasa surne zavolat, pripadne odcestovat…

    Ale ak tym mierite k tomu, ze ak by vladla vseobecna solidarita medzi bielymi ludmi(slovaci, eurpanie, etc) tak by bol socialny system a charita zbytocna tak to si predstavit neviem. A pomoc detom je spravna vec.(a nie len kvoli dobremu PR)
    Ked som objavil tuto stranku tak som bol dojaty skoro k slzam, ze sa najdu umedomele zeny, ktore su ochotne nezistne pomahat a bojovat za aj mne svate idealy. Bohuzial vacsina z “nas” nam robi akurat hambu. Ludia co v zivote neprecitali ani jednu knihu, nedokazu odpovedat na ZAKLADNE otazky ak su nedajboze konfrontovany s politickym oponetom a pod.

    Ale aj slovenske narodne obrodenie bolo svojho casu masove hnutie a okrem negramotnej masy s vidlami tam bolo maximalne 30-40 ludi ktory vedeli o com “tocia” a podarilo sa im. Inak by sme Slovensko dnes nemali. My nepotrebujeme 5000 skinheadov(aj ked ako SA by to bolo fajn), ktorich obzory koncia pri deviatom pive v piatok vecer. Jeden poriadny NS vyda s prehladom za 1000 liberalov.
    No chcel som tym povedat, ze nas hlavny problem je nejednotnost nie v ramci naroda, ale v ramci NAZORA.
    Doba si ziada vodcu.

    Salute

  6. Bivoj: Dakujeme
    tie ostatne veci uplne suhlasim, v podstate by mal byt nastaveny system tak, aby sa nestalo, ze ta niekto bude musiet poziadat o peniaze, teraz neratam ludi co to robia ako zdroj obzivi ale su aj taky co naozaj nemaju aj ked sa snazia a pracuju, my osobne mame medzi “nasimi” rodinkami jednu, ktora je an tom naozaj zle a snazime sa im pomahat ako sa da , aj ked o tom nevypisujeme …. su to ludia, ktory si pomoc zasluzia
    to druhe je tiez svata pravda … ludom chyba chut, idealy maju skoro vsetci, len je to s tou osvetou dost tazke, ja mozem hovorit za baby a priznam sa, ze som este ani ja ani ludia okolo mna neprisli na sposob, ako motivovat baby, tie co toto robime to robime bez toho aby nam niekto nieco musel vysvetlovat, ale na to, kolko je bab medzi nami je to zalostne mali pocet … a myslim, ze medzi chalanmi je to podobne … ludia si pod NS predstavia koncert, bitku a alkohol … bohuzial

  7. jj nadradena rasa po 10 pive tupe zvasty,a telo rozjebane steroidmi a inym bordelom to je prava cesta k vitazstvu

  8. V kazdom pripade od buduceho mesiaca mate trvaly prikaz z mojho uctu.

    Salute

  9. V nedávnej téme ste písali o žene, matke čo nemala na lieky. Príbeh s tragickým koncom.
    Už vidím podľa reakcií ako sa s ňou žobrajúcou stretávate na ulici. Neviem či autor článku má aj znalosť o jej výzore a tiež by som zapochyboval o tom koľkí z vás by jej kúpili tie lieky a koľkí ju odbili s podozrením na klepovanie.
    Môj osobný postoj je taký, že jeden a pol výplaty za život ma nezabije. Určite vopred nevylúčim prípad, že človek ktorému dávam je sociálny prípad či alkoholik. To je predsa skoro každý z nich a toho, kto sociálnym prípadom nie je, len sa tvári aj tak nespoznám.
    Dávam ako posúdim. Peniaze, šatstvo, obuv. Železo nech si odnesú do zberu. Ako peniaze využijú je ich vec nie moja a keď ich najlepšie zahreje pred zimou ploskačka, je to na nich. To že smrdia je ti možno nepríjemné. Ale mal by si tiež vedieť ako funguje tvoje telo a to, že v zime by osprchovanie a vymydlenie bezdomovca v tú noc stálo život. Zamrzol by.
    Keď nechceš dávať peniaze buď tvorivý. Veľmi vhodným darčekom je napr. zapaľovač.
    Pre začiatok odporúčam podporovať predajcov NOTA BENE a prečítať si ten časák.

  10. Anonym: jasne, presne preto sa neumyvaju ani v lete … prosim ta pekne, prestan tu staler nieco popierat a oblbovat …. nik z nas nie je socialny ustav … to ked niekomu pomozem je moja dobra vola a ja aj pomaham, ale ludom, co si to zasluzia… z naivity pomoci ludom na ulici som uz vyliecena …a ver, ze mna dost zaujima, co kto spravi s mojimi peniazmi … lebo ja na nemusim pracovat a nich mi ich neda pre moje pekne oci … co sa tyka tej zeny, myslim, ze v prvom rade by sa mal starat nas stat aby taketo rodiny u nas vobec neboli

  11. mozem sa vas spytat aku ideu vlastne zastavate? demokracia? ci vodcovsky princip? takisto ako si predstavujete fungovanie ekonomiky? planovane hospodarstvo? volny trh?

  12. Čo stále popieram a čo som práve poprel?

  13. napriklad kseftiky s cinou na oplatku tu mozu nake plagaty dotrhat pod ochranou policie moze byt?sak prachy su najhlavnejsie

Pridaj komentár

