Sú Studenková a Brichta rasisti alebo si len trúfli povedať nahlas to, čo si aj tak každý myslí?

studenkovaHerečka Zdena Studenková sa v nedávnom rozhovore pre český týždenník Reflex okrem iného vyjadrila aj na adresu rómskej komunity. „Nevidím žiadny dôvod, prečo by som mali brať na takýchto ľudí ohľady,“ vyjadrila sa na adresu rómskej komunity Studenková. „Ktokoľvek dnes hovorí o Rómoch, ktorí sú z 90 % spoločenským odpadom, tvári sa ako strašný humanista. Každý z nás by sa mal predsa snažiť o to, aby sa vyrovnal alebo aspoň priblížil tým múdrejším, pracovitejším a lepším,“ na plné ústa prehovorila herečka: „Nie, aby tí schopnejší klesali na úroveň ľudí, ktorí sa v podstate odmietajú vzdelávať a pracovať, ktorí ignorujú základné hygienické návyky,“ Označila ich za spoločenský odpad. Jej výrok počas rozhovoru šokoval aj samotného novinára, preto sa herečky na rovinu opýtal, či má jej slová skutočne uverejniť. Herečka odvetila: „A prečo nie? Ja si za svojimi názormi stojím.“
Neubehol ani týždeň od zverejnenia rozhovoru a jej slová vyvolali búrlivé reakcie.

„Pokladám to za absolútne nevhodné, že niečo takéto povedala a ešte aj do médií. Toto, čo ona predviedla, je jeden hlúpy a zadubený postoj bez štipky empatie a pochopenia,“ tvrdo jej odkázal predseda Európskej rómskej pracovnej agentúry Roman Kaiser.
„Ona, ako známa herečka, príde s takýmto povrchným, polo rasistickým pohľadom. Diskvalifikuje ju to ako jednu netolerantnú, neempatickú osobu, ktorá absolútne nechápe, o čo vlastne ide,“ tvrdí Kaiser, pre ktorého sú slová Studénkovej veľkým sklamaním.

Ešte väčší hnev na herečku však vyjadril člen rómskej kapely Cigánski diabli Ernest Šarközi: „Keď otvorili hranice do Hainburgu, bolo napísané: Slováci, nekradnite! Slováci kradli, tak chcem vedieť, či aj ona kradla a cíti sa ako odpad,“ odkázal muzikant herečke a dodal: „Mala by si dávať pozor na to, čo povie.“ Dalo by sa čakať, že podobné reči sa vedú v krčmách štvrtej cenovej, no očividne opak je pravdou. Takýto názor na Rómov má jedna z najúspešnejších herečiek nášho hereckého neba.

“Slováci, nekradnite!” Škoda len, že si Šarközi už nepamätá, že tými “Slovákmi” boli z drvivej väčšiny Cigáni. Si predstavte, čo by to bol za humbuk, keby tam bolo napísané “Cigáni, nekradnite!”

brichtaRocker Aleš Brichta a jeho nový album Deratizér sa stali najnovším objektom záujmu pre rôznych populistických obrancov ľudských práv a políciu. V piesni s rovnakým názvom sa spieva refrén: “Politici dělaj z každýho vola, na ulici kradou cikáni kola, už by to vyřešit měl, nějakej deratizer…” Na obale je zobrazená postava, vraj nápadne vyzerajúca ako Róm, ako uteká po Karlovom moste s autorádiom v jednej a dámskou kabelkou v druhej ruke. A hneď sa roztočil kolotoč obvinení a dohadov. Text piesne už dokonca skúma polícia, zatiaľ ale jen zisťuje, či napĺňa podstatu nejakého trestného činu

Hudobný recenzent Petr Bláha označil pieseň priamo za volanie po deratizácii určitého etnika.

“Text písně Deratizer je jednoznačně rasistický a vzbuzuje podezření z naplnění skutkové podstaty trestných činů hanobení národa, etnické skupiny, rasy a přesvědčení a trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod,” uviedol na servery Romea.cz právnik mimovládnej organizácie In Iustitia.

Na toto spevák odpovedal jednoducho, za rasistu sa nepovažuje ale ….. “Myslíte si, že ve společnosti u nás lidi nevědí, kdo tady krade? Stojím si za každým slovem toho textu a pokud mi dokážete, že je v něm jediná lež, tak se vám veřejně omluvím.” Podporil ho aj šéfredaktor magazínu Rockshock František Kovač skladbu Deratizer chváli.”Určitá záměrná naivita textu přesně koresponduje s aktuální politicko-sociální bezmocí většiny společnosti.”

Tak a bolo to povedané nahlas. Nespokojné reči o tom, ako sa cigáni správajú v spoločnosti, ktorá sa o nich stará sa konečne presunuli z krčiem na verejnosť. Ozvali sa dvaja, v podstate rozdielni ľudia, ktorí zrejme pociťujú, že takto to ďalej nejde. Herečka a rockový muzikant. Ľudia, ktorí ako sa vraví sú za vodou a vlastne by ich vôbec nemuselo trápiť ako si žijeme my, obyčajní smrteľníci Avšak každý z náš, kto chodí s otvorenými očami po svete vie, že tento spôsob fungovania nie je možný navždy. A na to človeku stačí obyčajný sedliacky rozum. Bez rozdielu či máte vysokú školu, či ste ekonóm, technik alebo obyčajný robotník. Spôsob akým žije cigánske etnikum je naším spoločným problémom. Rozmnožujú sa oveľa rýchlejšie ako my. Nepracuje drvivá väčšina z nich. Za koľko rokov ich bude viac ako nás? A koľko budeme musieť potom robiť my, dnes ešte majoritná väčšina, aby sme pokryli potreby kvanta ľudí, ktorí len naťahujú ruku?

Všetci, celý svet nám rozpráva, akí sme k nim zlí a netolerantní. Ale nik ich nechce. Každá vláda vo svete si je vedomá horúceho zemiaku v podobe cigánskej populácie a nik tento zemiak nechce. Česi dnes vďaka svojim neprispôsobivým spoluobčanom a ich hlúposti potrebujú víza do Kanady. Čo najbližšie vymyslí aj na nás iný štát, keď sa pokúsia od nás presťahovať k ich výnosnejším sociálnym podporám?

Nenastal časť radikálneho riešenia tejto zdanlivo neriešiteľnej situácie? Pod pojmom radikálne si, prosím, neprestavujte žiadne vyhladzovanie a ani presúvanie na opustený ostrov. Skôr mám na mysli prestať ich podporovať ich v spôsobe života, aký vedú na úkor nás všetkých. Keď sa vedelo do spoločnosti zaradiť 1 – 2% z nich prečo by sa nevedeli všetci? Len musia mať dôvod, ale ten nebudú mať pokiaľ vedia, že stačí natiahnuť ruku a pracujúci spoluobčania sa postarajú.

48 odpovedí

  1. Herečka – tvrdě odsuzovaná za své názory v rozhovoru pro noviny..

    Zpěvák – textem jeho písně se zabývá policie…

    Píseň se satiricky anti-komunistickým obsahem – odmítla ji zahrát všechna rádia v ČR…

    Ovšem máme možnost navštěvovat multi kulti festivaly,cikánské koncerty a židovské slavnosti – v jedné ruce “vietnamské” jablko a v druhé arabský kebab…Co na to říct?..Asi…”už by to vyřešit měl,nějakej deratizér..”
    Čím více nás budou šktrtit,tím silněji se ze sevření budeme snažit dostat – to je instinkt..

  2. Tak Aleš Brichta na tom istom albume aj trocha inú skladbu týkajúcu sa ,,farebných,,. O nej sa autorka textu nezmieňuje. Že prečo? No preto lebo nemá ani v päte aby si to vypočula. Bude si zobkať podsunuté blábolky. Tu jej to tentokrát vyšlo, a neurobila prešľap ako sa jej to bežne stáva, pretože Aleš to tento krát SKUTOČNE SPIEVA. Aleš sa netají mnohými svojimi názormi. Keď som s ním diskutoval na tému pieseň Peruť 311 priamo som sa ho pýtal, či to takto myslí, či je taký bojovník proti nacizmu, alebo či to je cenzúrou a zařvat si ,,mihnou se oblohou hákoví kříže” mu stojí aj za takúto pieseň. No ja tu cudzie názory hyenisticky nezverejňujem a polievočku si na ohníku prihrievam, ale zásadne na vlastnom. Ale nakoniec debatovali sme za Jakeša a tiež mi nemusel povedať pravdu, ale sa od vtedy zmeniť. Vraj každý predsa mení svoje názory. Už ťažšie asi pôvod, farbu kože, rodinu. To že Alešovou ženou je z časti maďarka a z časti rómka je OK?
    To čo povedala pani Zdenka som pochopil, to čo Aleš tak isto. Ten komentár k tomu to nikdy nepochopím.
    Pani Zdenku beriem, nemusím s ňou pritom vôbec súhlasiť. U Aleša by som si tak istý nebol: obhajuje svoj text rôzne a keď povie: keď mi zožerie biela myš alebo hnedá myš syr, tak ide do čerta predsa o ten syr, tak potom som Aleša nepochopil buď a ja alebo vy. Lebo podľa tejto obhajoby tam nejde predsa o toho cigána ale o ten bicykel :)))
    Áno je to presne o tom čo je rasizmus a čo nie.
    Politici dělaj… a teoretický rasistický ekvilanet napr od róma🙂 Bieli ľudia v politike robia….
    Čo je na tom nepochopitelné.
    S tými nápismi ,,Slováci nekradnite” je to iba zbožné prianie, že to bolo kvôli rómom.
    Ale zas aby som ukľudnil aj pisálka od susedov skutočne mnohí z tých zlodejov neboli slováci a tie nápisy boli skutočne zavádzajúce, lebo veľa z tých krádeží mali na svedomí nie česi, ale zlodeji z Česka.
    Preto výrok ,,česi kradnú” je takisto neslušný a šovinistický. A na Slovensku máme kopec ľudí, ktorí otvorene povedia ,,čo čech to špekulant” používa sa aj ,,vych… čech” atd. Odznieť toto z úst speváka, herečky by vyvolalo tak isto prekvapenie, u iných pobúrenie a pohoršenie. Robiť si na základe toho nejaký obraz o čechoch alebo slovákoch?
    Robil som si taký pokus: U ľudí kt. nadávajú na čechov, maďarov a rómov. Opýtal som sa ich na poradie. OK nemáš ich rád, zoraď ich koho máš najmenej rád. Nejde o to či ich zoradia, mne ich nezoradil nikto. Treba skúsiť. Aj tak nikto z nich neprehodnotil nič. Tie dabaty sú proste celé o ničom.
    A vy ste zas mali takú peknú básničku:
    Vy.erem se na práci
    Ať pracujou slováci
    Co slovák to blb a vul
    Platí na nich hul
    Teraz sa samozrejme všetci od všetkého dištancujeme. Ael takto to idede stále ďalej a ďalej to všetkých úrovni vzťahov skupín a kategórií ľudí.
    Stále to nekonečné my a oni. Už aj také ,,humanistické” aktivity ako to vy nazývate, ktoré práve proti tomu bojujú alebo akože bojujú to majú vo svojich princípoch podania zakorenené.
    Taká kampaň ,,každá 3. žena na Slovensku je týraná”
    sa dá do toho vášho jazyka preložiť aj ako ,,každý 3. slovenský muž je tyran”
    Isteže toto nie je cieľom tej kampane. Ako agresívna sexistka by som to však použil na prihrievanie polievočky. Túto kampaň asi nikto nenazve sexistickou. Výrok o každej tretej žene teda sexistický nie je a výrok o každom treťom mužovi ? Je jasne iný.
    A hovorí predsa to isté. Pri zovšeobecnení na muži sú tyrani je to otvorený sexizmus.
    Presne tak s rasizmom.
    Čo je na tom ťažké pochopiť?

  3. veľa slov a príspevok absolútne o ničom. ako sme už u Teba zvyknutí

  4. Konečně at jse jim postaví i slavní!!!

  5. Príspevok síce o ničom, no veľa slov a každé o niečom. Chcelo by to rozhovor Aleš, Vy, ja. Len vravím, o hakenoch spieval za boľševika a debatovali sme o tom tiež za boľševika. Tak pochybujem, že by si ma vôbec pamätal.
    Pre tých čo nechápu význam slov:
    Hlavná otázka znela, či sú Aleš a pani Zdenka rasisti a z ďalšieho komentára vyplýva jednoznačne že či sú rastisti vo vzťahu k rómom.
    Keďže si myslím, že veľa ľudí čítajúcich ani netuší kto je Aleš, prípadne vie o ňom veľmi málo, tak som dal takú poznámočku (o ničom) že žije so ženou, ktorej v žilách prúdi rómska a maďarská krv a netají sa tým. Neviem prečo to ďalej treba niekomu vysvetľovať. Ale dobre:takže mojou odpoveďov pán Kristov slobodný muž je, že podľa mňa teda Aleš Brichta vo vzťahu k rómom rasistom nieje.
    Keď ste nepochopili ostatné, tak píšem tam, že podľa mňa tá časť refrénu jeho piesne rasistická voči rómom je a že jeho obhajoba tohto veršíku je pre mňa nejasná a podľa jeho slov tam ide nie o cigánov, ale o bicykle, čo mu zas nejak ušlo🙂
    Teda mne vychádza: Aleš rasistom nie je, a nakoniec asi ani nepovedal to čo si myslí, alebo aj áno, len to dosť poplietol. Aj tak je jeho vysletlenie a úplne každé vyjadrenie človeka pre mňa vždy o NIEČOM. Ale každý je odlišný, a to na ľuďoch milujem. Fascinuje ma to.

  6. Pani Zdenku Studenkovú si veľmi vážim z viacerých dôvodov a to nie len zo všeobecného mne vlastného princípu ako umelkyňu, človeka a ženu ale napr. aj pre jej inteligenciu, ktorú predvádzala napr. v TV šou so zakrytými očami, či hádaní povolania neznámeho človeka, kde inteligenciou a duchaplnosťou zjavne vynikala alebo pre rúcanie izmu priraďujúcemu atraktívnosť iba istej vekovej skupine žien.
    To či je rasistka alebo nie, je čisto jej vec a ja osobne by som si nikdy nedovolil rozoberať to bez jej výslovného súhlasu. Mrzí ma, že to takto musím rozoberať zas mnohými slovami o ničom. Pôvodne som to zhrnul do jednej vety, že tiež si prihrievam polievočku, ale zásadne na vlastnom ohni.
    Porúčam sa.
    Krásu slova a čítania medzi riadkami je podľa môjho názoru nemožné vychutnať si v jedinom párslovnom riadku.
    Tiež sa mi zdá, že kto si neváži slovo, neváži si nič ani sám seba. Kto si neváži slovo iného človeka, neváži si ani toho človeka. Slovo je jedna z vecí, čo robí človeka človekom. Dobré slovo robí človeka dobrým. Drzé slovo, robí človeka drzým. Odkaz predkov je: Vtáka poznáš po perí, človeka po reči. Koľko rečí vieš, toľko krát si človekom.
    Jazyk je jedna z vecí, ktorá robí národ národom.
    Povedať to krajšie ako sa to MUSÍ (Karel Kryl)
    Prepáčte zas tých kopec slov o ničom.
    Každý to cíti inak.
    Mňa slovo dokáže potešiť rovnako ako úsmev.
    Ale rozumiem, keď ste už na to zvyknutí, tak asi nie je nikde problém. Inak by ste napísali presný opak: Niečo v štýle: Na tie drísty si nikdy nezvyknem.

  7. Teba by mali zavrieť za týranie intelektuálnych čitateľov. Také sprostosti…ozaj, nebývaš s tou cigánkou vo voľnom vzťahu a nemáš ešte nejakého bi partnera, najlepšie Vietnamca? lebo vieš..všade si bol, všetko si videl, všetko vieš, poznáš všetkých…prečo si Ty nekandidoval vo voľbách? alebo minimálne poradca Fica nie si? alebo čo ja viem..možno aj si :-)))))) ale to si nemyslím, to už by sme boli z krízy von, a dokonca aj cigáni by mali 100percentnú zamestnanosť.
    Chlapče, si trápny. Ak Ti to ešte nikto nepovedal, tak Ti to hovorím ja.

  8. pripajam sa k manifestu chriss🙂

  9. vsetci sa pripajame🙂

  10. Som rad ze uz aj niektory znamy ludia sa neboja povedat svoj nazor.

  11. Jo jasne, to že som kdesi v 88 pomáhal s organizovaním koncertu thrash metalového Arakainu a potom sme dali pivo a pokecali s chlapcami, tak to je skutočne trápne a určite poznám každého. A tento víkend som na Pohode hodil reč s Ivom Gogálom. Šišmária, som ja trápny všadebolko.
    A pár krát som bol na pive aj s chlapcami z Krátkeho procesu a Zóny A. Tak toto už je ale skutočne vrchol trápnosti. Okrem toho som mal na základke 30 spolužiakov ale bežne som sa bavil aj s chalanmi a dievčatami z iných tried atd.
    A to že jediné čo viete povedať k téme o Alešovi Brichtovi a pani Zdenke Studenkovej je to, aký som trápny to je asi celkom netrápne.

  12. Celkom tomu nerozumiem.
    – Aleš Brichta žije vo vzťahu so ženou, ktorej rómsky pôvod mu nevadí a kľudne o tom rozpráva
    – Aleš Brichta má aj partnera, nie nejakého vietnamca a či bisexuála o tom neviem nič. Jeho najbližším pracovným partnerom je jeho menežér a ten je tiež róm. Prečo mi nahrávate vietnamca a bisexuála? To sú ďalšie skupiny kradnúce bicykle?
    Ja som tú tému o Alešovi nezačal. Na otázku či je rasista voči rómom odpovedám jeho vzťahmi a skôr ako by som si dovolil hovoriť o jeho súkromí a práci som si overil, že on sám nemá problém o tom verejne rozprávať. Sú to jeho vzťahy, nie moje, neviem prečo sa pridávate k otázke či s tou rómkou nebývam ja.
    Ja vravím, že na otázku či je rasista vo vzťahu k rómom niekto, kto má ženu a menežera rómskeho pôvodu je jednoznačná odpoveď – NIE JE.
    Je kopec etnických slovákov, etnicky zmiešaných slovákov s inými skupinami, trebárs aj rasovými, ľudí z iných etnických skupín, ktorí majú dobré pracovné a osobné (cháp od susedských, cez priateľské až po partnerské) vzťahy s rómami.
    Zhodou okolností ste si vybrali človeka, ktorý má takýto veľmi blízky pracovný i osobný vzťah.
    Pokiaľ vám ide skutočne o to, aby sa ,, zaradili do spoločnosti” ako píšete, tak týchto ,,rasovo zmiešanými partnerstiev” (tak by ste to nazvali?) bude pribúdať.
    Zatiaľ je ich málo, aj tak vám vadia a radikálnejší z hlásiacichsa k národnému socializmu ich dokonca fyzicky alebo slovne napadajú. Ten človek vám nevadí, ako náhle ide so svojim ,,farebným” partnerom prípadne s dieťaťom už vám vadí.
    Joj pardon, zas príspevok o ničom v ktorom ani neviem o čo mi ide. Hlavne že vy všetci viete o čo ide vám.

  13. “Jo jasne, to že som kdesi v 88 pomáhal s organizovaním koncertu thrash metalového Arakainu…” zdá sa mi, alebo si práve propagoval neonacizmus tými peknými číslami? :-))))))
    A propós, také zhováranie sa…vieš, to je asi o tom, že ja som stretol už nejakých pár významných ľudí..aj sme pokecali, aj potelefonovali..ale to je ako debata v obchode pri pokladni…🙂 pokecáš, zabudneš…a ozaj…pesnička, o ktorej sa bavíme, vznikla už v v roku 1988? či ako často sa stretávaš s Brichtom? :-))))
    Vieš, nič by nevadilo, len ten truhlíkovský tón si odpusť. a bude všetko OK.

  14. a všetkým Anonymom: Napíšte si normálne prezývky, kto sa má v tomto vyznať…a nehovorím o Brichtovom partnerovi..ale o Tvojom, truhlík…lebo tak mi príde, že Ty si zažil všetko, videl všetko..ku každej téme plná priehršť – samozrejme vždy opačne ladených – postojov a zaručených informácií…

  15. Načo tie zbytočné otázky?
    Na vštko je odpoveď vyššie.
    Add 1 – peruť 311 + kontext
    v texte máš aj v cizích službách a za svuj i cizi stát
    Text ktorý by sa mohol názvom páčiť je len o tom čo píšem vyššie – o jeho láske
    Pekne odpovedá aj na adminkine, že je za vodou
    A má aj antiteba, kde ťa asi nazýva tuším starším zasloužilým páprdom alebo tak podobne
    Sú to jeho slová, niečo sa mi páči niečo nie+nostalgické hudobné sympatie zpred 89
    Add 2 – ok, tak jeden zo spolužiakov ZŠ je aj starostom stredne veľkej obce, ale mám aj spolužiakov zo strednej, výšky atd, a to by som ani nezastal, a že s nimi komunikujem? Vravím len to čo cítim a čo si myslím, prípadne používam informácie, ktoré ti zaručiť viem iba svojim slovom a podložiť by som ich väčšinou vedel bez menšej námahy a iné zas dosť ťažko napr, osobné potvrdenie toho o kom hovorím. Nebuď všeobecný a lacný, pusť sa do konkrétnej ,,zaručenej informácie,,.
    Že je to tebe opačne ladené je o tebe, ty mi opačne ladený nie si.
    Kľudne by som mohol byť zbesnetý rasista alebo antinacista, nájsť si kopec polodebilných argumentov ale aj logicky a fakticky podložených. Čo by som z toho mal, čo by mi to prinieslo pre môj život a život mojich blízkych? To, že vy o ničom neviete a že mi pripadáte ako z marsu? A čo? Dvaja dôchodcovia nie tak dávno zavraždení dvoma rómskymi mladíkmi. Prečo o tom nič nevieš? Prečo keď sa na to spýtam niekoho známeho väčšinou zaloví v pamäti… aha hej čital som o tom v novinách a približne určí správne časopriestor? Jednoducho si to pamätá. A tí dvaja zavraždení ľudia mi boli brácho skoro rodina. Ja som bol buzerovaný náckami, mojich bratov, ktorí nikdy nikomu neublížili napadli náckovia, každého niekoľko x atd. Hovorím dôvodov prečo byť rasista alebo antinacista by sa našlo. Úprimne hovorím jedno a na to vem jed: Ak by sa moja nenávisť, znevýhodňovanie, nesympatie, čokoľvek mali odvíjať od toho, kto mojej rodine a mne a ľuďom ktorých mám rád robil najviac takých vecí, ktoré by som ja nikdy nikomu neurobil, tak z rás by boli namierené proti bielej rase.
    Určite to neplatí na každého. Napr. tú bitku s černochmi, čo skončila smrťou si pamätáš. To bolo v KE a ty si bol tiež v KE a tam o tom prípade vie dosť ľudí. Možno o nej nevieš a ja o nej viem. A čo má byť? Chceš si to veriť. Prosím. Poznáš Žižku? Toho 2. až 3. najväčšieho nácka z KE🙂 . Tak on so mnou raz niesol ožratého otca toho chlapca, čo napadol tých černochov a stalo sa mu to nakoniec osudným. Ak si to on už tiež nebude pamätať, tak mu pripomeň ako robil u strýka pri ovciach na salaši na Ružíne a niesli sme vtedy toho opitého chlapíka. Pre oživenie pamäti chlapík býval v železničnom domčeku mimo železnice. T.j. v mieste starej železnice, kde je teraz miesto koľají cesta. Keď už s ním budeš over si aj ďalšie len nedávno tu mnou uverejnené nelichotivé info z témy emo, antifa … , kde ale zo šlusnosti meno neuvádzam aj keď ho spomínam veľmi konkrétne, on už bude vedieť.
    Kebyže teda mám toho partnera vietnamca alebo bisexuála, čo ti na tom vadí. Tu už zjavne nejde o mňa ale o vietnamca a bisexuála. Truhlíky mám na okne.
    A v tomto som bi – truhlík – truhlička keine problem, volaj ma ako chceš. Konečne si pustil aj niečo milé. A ešte milšie je truhlíček (kontrext Karel Kryl vyššie)
    Inak odbiehaš od témy. Rozšíril si cigánku o vietnamca a bisexuála, ostatní sa k tebe pridali, podľa admina vraj všetci.

  16. Súhlasím s názorom p. Studenkovej,mám vlastnú negatívnu skúsenosť s cigánkou ktorá bola aj vzdelaná ale jej myslenie bolo cigánske ako koho okradnúť ,oklamať a porušovať zákony.Táto bola aj vzdelaná a čo tých 90%,ktorí len pijú a plodia choré deti? alebo sa môžeme tešiť, že nám vylepšujú populáciu?Dokedy? Čo kompetentní politici!

  17. …alebo si len trúfli povedať nahlas to, čo si aj tak každý myslí?
    Jednoznačné a zovšeobecňujúca, podsunutá informácia. Naozaj si to každý myslí?
    Hneď z článku vyplýva že nie.
    Od piesne sa dištancoval sám autor hudobnej časti.
    Pre nemenovaný rómsky web odpovedá:
    “Hudbu jsem složil a natočil dříve, než Aleš Brichta tuto píseň později otextoval. S jejím obsahem jsem nebyl obeznámen a objevují se tam určité projevy, se kterými nesouhlasím.”
    Na oficiálnom webe Aleša je širšia diskusia k téme, kde Aleš vyslovil sklamanie nad postojom autora hudby, bubeníka Alešovej kapely ABB, že odmieta naživo vystupovať s kapelou pri tejto konkrétnej piesni. Na druhej strane zas Aleš podržal svojho bubeníka pred niektorými názormi časti diskutujúcich (kde sa neskôr objavili aj urážky a to nielen na osobu autora hudby) na svojom webe a nakoniec to dopadlo až takto:
    ,,Při včerejší debatě se kapela rozhodla, že diskuzi na stránkách zrušíme z důvodu nesmyslnosti. Hlavní argument byl, že není důvod dávat prostor anonymním urážečům, aby se někde mohli ventilovat. Stránka s koncerty bude rozšířena o více detailů, aby se fanoušci nemuseli ptát na časy začátků a podobně a pokud bude mít někdo dotaz, může ho napsat na email komukoliv z nás osobně.”

  18. Pravdaže každý človek suhlasi z jej nazorom to by bol daky debilek čo by nesuhlasil ved každy vie že to čo p. Studenkova povedala tak je na 100% pravda a tí ktorý ju očiernujú médiami tak sú len chudáci a úbožiaci ktorý si nikdy nepovedia svoj názor nahlas aj ked je pravdivý a vždy taký bude a podla mňa ho už ani nikto nezmení lebo otázka romskej komunity sa už tažko vyrieši ked na Slovensku je taký postihnutý sionistický systém … dakujem že som sa mohol vyjadriť

  19. 100% pravda? To čo si si práve prečítal nie je ani na 100% zhodné s tým, čo p. Zdenka povedala. Jednak to nie je odcitované celé, a aj čiastočná citácia nie je 100% zhodná s tým čo vo vybranej časti skutočne povedala.
    Ďalej ten komentár k tomu je podľa mňa hyenizmus.
    A zober si len asi to najpredmetnejšie v tejto ,,kauze” : ,,…Ktokoľvek dnes hovorí o Rómoch, ktorí sú z 90 % spoločenským odpadom, tvári sa ako strašný humanista. ….” (pozor, vytrhnuté z kontextu, celý rozhovor pozri napr. v čas. Reflex)
    Ty tvrdíš niečo úplne iné: ,,Pravdaže každý človek suhlasí s jej názorom…. ” (pozor, vytrhnuté z kontextu+pravopisná korektúra, celý príspevok pozri vyššie). Ono pani Zdenka adresuje túto vetu zjavne tým , ktorí s jej názorom nesúhlasia, alebo ,,tvária sa” ako čosi. To že si nemyslí, že ich je málo zdôrazňuje slovom ,,ktokoľvek”.
    Kritizuje tých, čo sa tvária ako strašní humanisti.
    Má na to plné právo. Je úplne jedno či sa napr. ja zhodujem s jej názorom.
    Ďalej sa vyjadrila, že podľa nej je 90% rómov spoločenským odpadom. Tu vidno ako je spoločnosť nepripravená na akýkoľvek názor. Okamžite sa ozvali, rómovia, hyenisticky použili či zneužili aj napr. tu, ďalej jej kolegovia, podľa teba ,,dáki debilkovia” (t.j. rovnako nie si pripravený na opačný názor a pod rúškom anonymity internetu sklzávaš k pre mňa celkom milému a nevinnému, ale pre iných určite urážlivému slovíčku. Musíme si uvedomiť, že ani na toto slovíčko nie sú mnohí pripravení a som zvedavý či by si ho povedal aj neanonymne napr. pred kamerou dotyčným pánom hercom do očí)
    Prečo je to tak?
    A prečo je hneď každý debílkom a truhlíkom, kto sa niekoho zastane (tu niekto rómov, ja zas pani Zdenky a Aleša Brichtu, pričom s ich konkrétnymi názormi alebo spôsobom ich prezentácie nemusím súhlasiť, ale nepáči sa mi čo sa kolo nich kvôli tomu deje)
    Toto je podľa mňa nevyzreté a smiešne.
    Keď cigán buzeruje chlapca a ja mu pomôžem, normálne mu poviem: počúvaj, tu nám bordel robiť nebudeš, hneď sa mlaďas začne obzerať a príde aj s kamáratmi nahnedlými mozgami, že aha náš človek, smiešne.
    Keď potom pôjdu robiť svoje poriadky a zastanem sa niekoho iného pred nimi, hneď som veľký feťák a humanista. Rovnako smiešne.
    Všetci čo majú za partnera človeka rómskeho pôvodu ako Aleš sú trestuhodní vyvrheli, zradcovia rasy, ako náhle však urobí pieseň, aku urobil , konečne sa ozýva aj známa osobnosť a už je asi rovno váš. Smiešne.
    A aj pani Zdenka je vaša, len keby padla otázka na národných socialistov, tak by možno bola aj falošná humanistka. Keď už sme pri tých životných partneroch, však áno. Že ste tu pani Zdenku a Aleša nespočtne veľa krát vo všeobecnej, nie priamo im adresovanej rovine urážali nevadí, teraz sa vám ale zrazu hodia.

  20. No jasné všetci čo máme takýto názor na rómov sme rasisti…ale vysvetlite mi niekto…prečo by som ich mal mať rád keď žijú s daní ktoré platia poctiví ľudia ? Prečo ja môžem pracovať ako idiot aby som sa uživil resp. uživil rodinu a keď si chcem zabezpečiť vlastné bývanie musím sa zadĺžiť na 30 rokov za totálne nekresťanský úrok pri ktorom banke za tú dobu zaplatím 2-násobok požičanej čiastky ? Kdežto banda cigáňov dostane od štátu byty za 1 korunu !!! Tak sa pýtam kedy nám slušným ľuďom postaví štát byt zadarmo ? Na druhej strane keby štát túto stoku nepodporuje čo by to tu bol za bordel ? No to si nechcem ani predstaviť lebo by som sa asi už aj bál vyjsť na ulicu !!!

  21. Zdendo,
    Nikto ti nekáže mať ich rád, ja teda určite nie.
    Pokiaľ ,,No jasné všetci čo máme takýto názor na rómov sme rasisti” patrilo mne tak prepáč si na míle ďaleko. Inak som sa zastal oboch známych ľudí.
    Tomu ďalšiemu nerozumiem. Teda sa pýtaš kedy dostaneš za darmo byt? To isté robia podľa tohto blogu cigáni, ponosujú sa a vyplakávajú, kto im kedy čo dá.
    S tými bytmi je to celkom pekné, admin tu dostala ponuku na nehorázne peniaze ak to dokáže. (pozri staršie debaty). S tými peniazmi by mohla vystavať ihriská pre deti, čo by len chcela. A to mala iba dokázať, že to čo tvrdí, ja skutočne realizovateľné.
    To bolo v debatách v sérii o LIX, VVS a podobne.
    O.i. to čo tam je už neplatí, dnes už rómovia z LIX platia za osprchovanie v ich hygienickom centre zaokrúhlene pri zmene na euro z 10Sk na 1Euro. Čítaš dobre. Ak toto je štátna podpora a teplá voda zadarmo pre cigánov tak už fakt neviem. Ja to volám zlodejinou. Keď si pozrem teraz vstupné na plavárne a kúaliska v mojom okolí, tak je to od 1 do 4 eurá na deň, pri atrakciách aj viac. V tom za 1 euro mám špeciálne upravovanú vodu pre kúpaliská, čvachtanie celý deň + údržba, obsluha, personál, upratovanie, neporovnateľná energetická náročnosť, sprchovať sa móžem aj 10x za deň….
    Naďalej majú na LIX vypnutú TÚV aj centrálne ÚK čiže absolútne žiadne teplo celý rok.
    Spočítaj si napr. 4 člennú bielu, dobre zarábajúcu rodinu. Večerné sprchovanie 4 euro, 120 euro/mesiac – absolútne nereálna cena.
    To sú len také smiešne príkladíky na tému zovšeobecňovanie.
    Ja by som napr. ako kydač na rómov použil prípad z LIX, kde išli nedávno dole celé dve brány pre nezodpovednosť jednej rómskej rodiny. Proste tam stál panelák a už tam nestojí.
    To je obrovská škoda a nie tie taľafatky, ktoré aj tak nemajú žiaden rasový základ.
    A v škodách iných spôsobených úmyselnými činmi niektorých bielych ľudí, je tá dvojvchodová sekcia malina, pričom tu sa nejednalo o úmysel……….
    Len som ešte nepočul aby preto niekto nadával na bielu rasu.

  22. anonym:dlho som na fóre nebol pozrieť,ale vidím,že ty si to tu prudko užívaš.buď taký dobrý a vysvetli mi čo vedie tvoje cesty vždy zas a znova na túto stránku a diskusie?a keď tvoj príspevok nemá 500 znakov tak nie je ani príspevkom?čo tak napísať Hríbovi a skúsiť publikovať v týždenníku TÝŽDEŇ?tam by si so svojimi zmatenými myšlienkami a názormi celkom zapadol.len sa ešte nauč ich zrozumiteľne štylizovať,lebo zatiaľ je to pekný hnoj a fakt mám problém uchopiť pointu.hmm ale to asi len preto,lebo nie som anonymný intelektuál ako ty.moja chyba.cmuk

  23. Čítal som si to tu. Diskusia sa tu už hodne dlho neobjavila.
    Naposledy ju predviedli crovax s freemanom v jednom z mála úsekov čo sa diskusiou dá nazvať.
    Je pravda, že jasné uzávery nerobím.
    Chodím tu čisto kvôli ľuďom.

  24. Anonym ty si podľa mňa buď cigáň, alebo si len trošku médiami a politickou korektnosťou vygumovaný…dal by som ťa bývať niekde pri Luník, alebo do Janova a som zvedavý čo by si potom písal ty internetový ochranca ľudských práv😛

  25. on nieje cigan ale prototip hlupeho goja ,kvoli takym ako on vznikol ten nazov Gój

  26. Nie som cigáň, ale cigán a nemám s tým problém.
    Podľa mňa politická korektnosť neexistuje, je to len papagájovanie jedného nezmyselného slovného spojenia. To, že média môžu niekoho ,,vygumovať” je mýtus.
    Poteším ťa, celý život s malými prestávkami bývam pri Luníku IX. Ten podmieňujúci spôsob je zábavný.
    Na ľudské práva ti zvysoka kašlem, ďalší pojem, ktorým ťa asi ,,vygumoval” kto? Žeby si ho mal z tých svojich médií?
    Čo tak napr. dôstojnosť? A nemusíš ani dávať prívlastky ako ľudská.
    Bastard: pozri si Foresta – skutočný kulťák. Tam to mamka Forestovi pekne vysvetlila.
    A k druhému, v tom máš pravdu, gój vzniklo skutočne kvôli mojim predkom, lebo nie sme židia, ale o to sme sa nijako nepričinili. Som gój a na tom nič nezmením. Árijec je gój, cigán je gój, kresťan je gój, moslim je gój. Čo tým chcel básnik povedať?

  27. jediným slovom CHRAPUŇSTVO asi tolko na ten článok!

    A fakt mi je už na zvracanie!!!!

  28. tak sa vyvracaj a bude ti lepsie🙂

  29. podľa mňa je článok trapný a zároveň ponižujúci a keď už sme pri rómoch tak róm v jednotnom čísle v slovenskom jazyku je CIGÁN bez mäkčeňu. CIGÁŇ s mäkčeňom je po maďarsky a píše sa to CIGÁNY vy vlastenci😉

  30. Preco Zdena rozprava na romov preco nepovie ze sa liecila vo Velkom Zaluzi na protialkoholickom asi znej rozprava alkohol

  31. Já souhlasím s p.Studenkovou, to co říká je pravda a myslí si to spousta lidí jen to neříkají nahlas.Myslím si že je chyba této společnosti neustále omlouvat určitou skupinu osob a nejedná se jen o Romy.Je spousta politiku a jiných vychcánku kteří tuto situaci využívají ke svému prospěchu a rozdmychavají jen nenávist mezi ruznymi etniky místo aby něco řešili.V Čechách má vzniknout nová politická strana vedená Romy,jestli si myslí obyčejní Romové že se pro ně něco změní tak jsou opravdu blbí jako obyčejní Češi a Slováci protože Ti také věřili a jak dopadli…

  32. Jddi do pici

  33. Vsechno vase cz. A sk. Rozumy napsali jsou pravda cikani jsou vrazi zlodeji atd. Zajimavi je ze tu repub. Nezkradli cikáni a je rozkradena ? Ach boze jak ste blby a ubohy ! A alesi brychtovy jen to. Jestly tu mecicy kozu povazujete za spevaka, tak ja kamik (rom. Cikan jsem astronaut! Takova hvezda jako meeecicy koza romy urazet muze. Blb se cte s obou stran stejne’ a studenkova ? Je to stetka a ktomu jeste slovenska.

  34. Jeste ktem vášim blabolum co jste nalhali. Ano my vetsina nepracujeme ale proc ? Protoze kdyz jdem se uchazet o zamestnani tak vy co se nazyvate pani tvorstva a vy ! Ktery jste to tady rozkradli nam tu praci nedate. A pak pisete lzi kde se jen da. Tak alespon drzte hubu !, vy který jste udavali lidi za hitlera , komunistu a delate to i ted. Mne pripada ze jste vymysleli i rozum, akorat rozdali jste ho a zadny vam nezbyl. Tak nedelejte z nas ty co muzou za ten maraszmus ten js jste si udelaly sami cesi muzou podekovat havlovi a jeho kamosum a bejt slovak tak o romech drzim hubu ! Tak alespon nekdo vam musel oponovat mne to nekdy pripada ze pisete samy o sobe vy bohove z olympu. Kamil p9

  35. Studenkova by se melá když se chce prezentovat ceskym tisku ta stára rašple. Alespoň český toje základ pro mluvu. A p.brychtá mečicy koza spívat

  36. Romove zacnete pomalu a jiste, se ozbrojovat. Tady vidite ceho ty potomci hitlera a hlinlky , jsou schopny ! Tak na aven diline.

  37. Studenkovej už smrdí vagína a nemá sa ako zviditeľniť, no len hlupák jej naletí.

  38. Clovece nevim jestly ji smrdi. Ale kráva kazdym pripade je. Snad proto jezdi tocit svy pornografcke scenky pro seniory do prahy jinde ji totiz uz nechtej. Jinak stebou mne bavy svet by bez ni byl lepsi.

  39. Nevite neco o zuze studenlkove ? Totiz kourila mi ptaka a utekla bez zaplaceni.. Hááálo zuza ozvy se moj fred neni zadarmo!

  40. Tak vidim ze ta svině študenková si s placenim hlavu nedela. Tak sviné zustáne svini a jeli ta svine jéště slovenska tak to platit kord ! A k slovákum co píši o romech hanllive a sproste?” zamyslete se vy čoboláci kdo jste? A pak pište vy obnož chrapounu a idiotu ! Nebejt cikánu, tak za ksč by jste ani nevedeli jak vypadaj rifle ! A dneska vy čobolove jezdíte do prahy , aby jste sf scivizovali al3 pred 25 lety jste cechum nadavali do lynich čehuňov vy zmrdi ! Tak drzte ty sk. Nevymáchany huby !! Vy pojebány krizatky.

  41. Tak ta pičaa slovenska studenkova je zás v praze. To nam zas ta tv. Ukaže tu piču sk. Náhou no poteš nás panbůh. To tu svini uz na slov. Nechcete ? To se ani nedivim.

  42. hmm no😛

  43. Studenkova je v praze, dokonce ta picb sk. Bude tu kundu vystvovat na tv. Barandov, bŕŕr

  44. Pica studenkovb

  45. ste uboziaci,lutujem vas,aj vase okolie,ktore zamorujete svojim primitivizmom

  46. Ale evicko kdyz ta pica studenkova si to zaslouzi ne ? Je to arogantni krááva! Jako devku ji beru, ale herčka to věru neni. A int. Od toho je aby neco rekl co se ty pici studenkove neda rict do oci. Jinak moje tel.c je 702 408 075. Kamil

  47. Lucka bila toje taky piča ciganska a nikdo jji to nevychta pica ktera musela krákat s brichtou tim slepim kretenem. Aby se ta kunda ciganska chytla. Jinak vypada ta cigořka stema vyboulenima ocima jak pica po zakroku na gynde. Ma cikanske jmeno ktere si piča pozmenila, ato’ hanakova ale ve skutecnsti ! Se cte haňákova ! Kunda. Spivala bolsevckxm vojajum a cyla rada. Je stejna jak ta picb sk. Studenkova.

  48. Brichta je impotent feťak , a skurvenej debyl. Jinak mel by už jit do piči amater.

Pridaj komentár

