A zase pozor na zlodejov! – osobná skúsenosť

zlodej - hlavu horePredstavte si uponáhľaný pracovný deň. Od rána neviete čo skôr spraviť a nezastavíte sa až do večera. Taký deň bol aj ten môj včerajší. Všetko som zvládala až do momentu, ktorý ma síce prekvapil, no iba potvrdil to, čo som si vždy myslela. Prejdime teda k veci.

Okolo pol piatej som sa vybrala pracovne na poštu, a keďže ma čakalo ešte mnoho iných pracovných záležitostí, mala som celkom naponáhlo. Určite by nejedného z Vás, tak ako aj mňa, nepotešila situácia pošty, kde sa to len hemží rovnako nervóznymi ľuďmi. Zaradila som sa teda do najsympatickejšie vyzerajúceho radu. Zrazu som mala pocit, že mi stojí niekto za chrbtom a otvára mi batoh. Neváhala som a otočila som sa. Na moje (ne)prekvapenie tam stála rómka, asi 50- ročná. Aby som nevyrobila zbytočný problém, dala som si najprv dole ruksak a skontrolovala zipsy. Avšak nemýlila som sa. Boli otvorené. Akurát som bola na rade v okienku. Tak som rýchlo hodila obálku, požiadala o službu a kým som sa otočila, zlodejka bola preč. Nestratila som však duchaprítomnosť a utekala som ku dverám, kde som ju ešte zastihla. Zaujímavé, že človek stojaci za Vami v rade, ktorý o približne minútku môže byť vybavený, zrazu odíde, nie? Viete si asi predstaviť moje pocity. Čo spraviť?! Čo jej povedať?! Zavolať políciu?! Rozhodla som sa, že najskôr chcem vidieť obsah jej tašiek a všetkého, čo má pri sebe. Potom som skontrolovala, či mám všetky dôležité veci. Samozrejme mi dotyčná celý čas tvrdila, že ona nič, a že čo si vymýšľam. A nakoniec vyslovila tú vetu, ktorá ma presvedčila, že ja, ako slušný občan v tejto krajine, by som privolaním polície nič nevyriešila. Tá veta znela: „ To len preto si myslíš, že som ťa okradla, lebo som cigánka.“ Určite mi dáte za pravdu, že v tejto situácii, by pre človeka mohla byť aj zelená, ružová, bodkovaná. Krádež je proste krádež. Mňa napadli teda tri možnosti riešenia situácie. 1. Vyriešiť to ručne – stručne. To je asi tá, ktorú by mi poradili všetci hrdinovia. Avšak predstavte si dôsledky. Neverím, že nemala niekde v blízkosti svojich kumpánov. Prípadne by ešte zavolala políciu a máte na krku ublíženie na zdraví. Tu sa nám natláča možnosť 2. Zavolať políciu, prípadne privolanej polícii povedať, že ste v práve, veď sa Vás predsa pokúsila okradnúť. Avšak. Keďže sa o to len pokúsila, nič neukradla, nevznikla Vám nijaká ujma, nemáte svedkov. Ak si náhodou myslíte, že na pošte to niekto musel vidieť, súhlasím. Určite to niekto videl. No pochybujem, že by niekto mrhal svojím časom práve kvôli mne. A ak ste jej náhodou ešte spôsobili nejaké zranenie, máte na krku pri najlepšom neprimeranú obranu, či výtržníctvo, v prípade príliš veľkého šťastia to samozrejme môže byť posudzované ako rasovo motivovaný čin. A tu sa dostávame k možnosti 3. Nechať ju ísť a snažiť sa na to zabudnúť. To bola možnosť, ktorú som si vybrala ja. Možno to niekomu príde zbabelé, no ja si myslím, že som príliš na výber nemala. Mala som šťastie, že som včas zareagovala, lebo tu ide o sekundy. Ale ani doteraz si nie som istá, či mi naozaj nič nevzala.

 Chcem Vás teda všetkých upozorniť, aby ste hlavne teraz v letných mesiacoch a vo väčších mestách boli opatrnejší a obozretnejší, zlodejov je ako maku, veď predsa načo pracovať, keď môžem ukradnúť….

9 odpovedí

  1. Nemala si na výber.
    1. nič by si nedosiahla, ani keby si ju vymlátila, nemala by si z toho ani len dobrý pocit + riskuješ to čo si písala + navyše by si od nej mohla aj niečo chytiť (ak sa teda jednalo o nejakú bezdomovkyňu, špinavú zlodejku) Ja som napr. mal jeden konflikt s istým pánom, ktorý na mňa kričal, že ma pohryzie, z čoho som mal celkom srandu a neskôr som sa dozvedel od službukonajúceho doktora, že dotyčný je HIV pozitívny a to mi už všetko jedno nebolo.
    2. nič by si nedosiahla, ani dodnes nevieš či ti niečo chýba. My sme riešili čosi podobné, keď jednej z nás – mamičke ukradli na detskom ihrisku celý vačík. Boli to 4 bieli chalani, jeden ten o ktorom som minule písal, čo vykrádal tie byty. Hneď na to ich stretla, išla za nimi a počula ako hádajú koľko bolo v tej peňaženke, poprosila nech jej vrátia doklady a kľúče, že nič na nich nepovie. Nevrátili.
    Policajt nás upozornil, že ak nevieme presne ktorý to bol, riskujeme krivé obvinenie. Pri vyčísľovaní sumy sa nezaratúvajú poplatky na výmenu zámku, ani za vybavenie nových dokladov a tak by to bol aj tak iba priestupok.
    My sme sa na to ale nevykašlali, riešili sme to po svojom, síce nenásilne a bez zaťahovania rodičov zlodejov, a minimálne čosi sa dosiahlo.
    Aj tak o ničom a nemali sme z toho ani len dobrý pocit.

  2. v takýchto prípadoch mi je, neviem prečo, veľmi sympatická islamská šaríja…tam sa kradne len dvakrát…po prvýkrát useknú ručičku, potom hlavičku. 2krát a dosť. :-)))

  3. christianfreeman: Přesně tak sekat jim za to ruce zlodějům!!!

  4. Freiheit: no, V CZ i SK by veľa ľudí pobehovalo s jednou rukou…alebo by nepobehovali vôbec..ale čo, ľudí na svete ako psov…

  5. Já bych to udělal jednoduše, dělal bych zapomenutého kamaráda a odtáhnul ji někam, kam není vidět, u nás na poště to jde, pak bych ji prolifroval kapsy a řekl jí aby si na mě dávala pozor, jednoduché a tychlé, jenom to chce odvahu to obejmout aspoň kolem krku😀

  6. ja som ju nechala vyložiť veci na verejnosti….objímanie mi akosi ku šťastiu nechýba

  7. A čo BMG, Drukos,a iné nebankovky, emisie, privatizacia….. a x ďalších krádeží, komu odsekneme ruku, od nich kedy budete požadovať, aby vyložili nakradnuté na verejnosť!!!! hahhahhaaa ! je to fakt pod úroveň!

  8. Máš výbornú prácu, či to máš ako “hobby”, písať články do blogu?! Dúfam,že ti to vynáša, lebo ak nie tak potom nechápem, čo z toho máš, žeby ” dobrý pocit z vykonanej práce” alebo, že ťa” konečne niekto počúva”?

  9. lyda a co mas ty s toho ze pises sem? … ako sa zamysli kusok … podla teba je uplne Ok, ze ju okradli? a uplne jedno ci to bol cigan ci biely? nemala tej zlodejke este sama ponuknut nieco? A co sa tyka BMG … ludia tam vlozili peniaze dobrovolne … ako to dopadlo tak to dopadlo, ale to je riziko podnikania … keby amli zisk tak co? narozdiel od tej, co tu bola okradnuta sli do toho dobrovolne

Pridaj komentár

