Zachránime Maticu slovenskú ?

znak_maticaMoje meno je  Milan a som členom Matice Slovenskej. Aj keď  ma veľmi teší, že môžem byť členom tejto historicky osvedčenej ustanovizne slovenského národa (Matice slovenskej), ktorá ma za sebou veľmi dlhú a bohatú históriu, tento článok píšem najmä preto, aby som vyjadril svoje znepokojenie a nespokojnosť s jej dnešným fungovaním.

Znepokojuje ma najme súčasný stav, v ktorom Matica slovenská otvorene podporuje rozvoj rómskej kultúry na úkor nás Slovákov. Dôkazom takéhoto stavu je aj uskutočnenie 5. ročníka Matičného festivalu “Rómska pieseň”  12. júna 2009 v Košiciach.

Martinské matičné slávnosti  ďalší dôkaz úpadku tejto organizácie 

Keďže Martinské matičné slávnosti  sú veľká udalosť nielen pre samotnú Maticu, ale aj pre celé Slovensko, v sobotu 8.8. 2009 som sa ich ako člen matice slovenskej a správny vlastenec tiež zúčastnil.

Moje postrehy:

Do bohatého programu  z ktorého som bol spočiatku nadšený, bola zahrnutá aj cigánska kapela Kmeťoband.  Hore uvedenú cigánsku kapelu prišlo podporiť množstvo cigáňov, vďaka čomu som začal mať pocit, že matičné slávnosti sa konajú na Luníku IX a nie v Martine. Hrozný pocit z celej akcie vo mne znásobovali malé špinavé a otrhané cigánske decká pobehujúce s matičnými a slovenskými vlajkami.

Ja osobne si myslím, že vzhľadom k ich kultúrnym návykom a pôvodu to Slováci určite neboli, a ani nikdy nebudú.

Teraz sa pýtam kde je dnes tá stará dobrá a revolučná Matica slovenská, ktorej vďačíme za množstvo pozitívneho, čo vykonala pre náš národ?

Záver

Ak chceme aby v  multikultúrnom svete  Matica slovenská obstála ako významná ustanovizeň slovenského národa, je potrebné, aby najmä mladí ľudia zaujali úplne nový prístup  a otvorene ukázali vedeniu Matice slovenskej svoj nesúhlas s propagáciou cigánskej kultúry.

To, či sa v Matici slovenskej podarí zvrátiť tento pre národ zničujúci trend, to nám ukáže až budúcnosť.   

 Milan Matičiar

 

 

 

 

 

 

 

 

5 odpovedí

  1. Jasnééééé, tie plagáty som videla po všetkých busoch v Martine😀
    Prosím vás, Matica stratila svoju historickú opodstatnenosť, ledva to preživa, nejako sa musia zviditeľniť… A viete, že v dnešnej dobe je v móde klaniať sa cigáňom… A čo môžete čakať od štátnej inštitúcie, ktorá je závislá na vláde a rozpočte???
    Samozrejme by som sa tu mohla rozčuľovať, a nadávať, ale Matica je už LEN SYMBOL… Nič hmatateľné, a už vôbec nič existujúce…
    Ak by mal ísť národ znovu do národnostneho boja, tak už sa neobráti na Maticu, ale vytvorí sa nová zakázaná inštitúcia, veď v tom je ten pôvab… Matica zakázaná nie je… A už vôbec nie slovenská…

  2. Mila Jarush,

    mam 17 rokov, ked som nastupila pred rokom do MS, vedela som o cinnosti MS len to, co nas ucili ucitelia z ucebnice. Teraz chodim na maticne podujatia, ktore sa medzi nami siria cestou mladych i starsich maticiarov, cez domy MS. Sme nadseni, co sa v MS da vsetko normalne a mudre robit. Nie je to ziadna nasilna organizacia. To, co pises, ze bolo na Martinskych maticnych slavnostiach s romami, to mas vsade. Aj pri kostole postavaju, ked su omse. Aj ked ich vyhanas, vynoria sa. Matica im nemoze ukazat prstom, aby sa isli obliect a poumyvat, ked ich to nenaucili organizacie take ci onake na celom svete! Ked mas napad, ako s nimi nakladat, daj to na vedomie sirokej verejnosti. Ale aby to neporusovalo ludske prava.
    Citaj si http://www.matica.sk, ak vies citat, odpises mi e-mail, v ktorom sa nemozes z moralneho a rozumneho hladiska na MS vyvrsit, ze je iba symbol.
    Pozri sa na seba, ci Ty nie si iba symbol Slovensky, kedze nevies nic o aktivitach MS, len to, co vidis na jednom podujati a precitas z knizky. Navrhni svojej vedomostne mudrejsej, kedze ma VS, slovencinarke, nech Vam venuje aspon tri vyucovacie hodiny vykladu maticnych dejin a aktualnej sucasnosti. Budes prekvapena. Mozno nebude vediet nic alebo az tolko, ze jej tri vyucovacie hodiny nepostacia. Veru, je to tak. Zistis tym, aky ma Tvoja ucitelka rozhlad a vedomosti .-).

    Marianna

  3. Milan maticiar je tak velmi presvedceny o pravdivodti svojho nazoru ze sa pod neho ani nepodpise. – pretoze je to v skutocnosti zbabely zakomplexovany rasista.

  4. Jarush, no ked si myslis ze neonacizmus bude jedneho dna popularny, tak to sa velmi pleties, uz ste raz mali moznost ukazat tu chut vasho zakazaneho ovocia a videli sme ako to dopadlo, Europa bola vdaka vam v ruinach, dakujem, neprosim…

  5. Neviete či sa v Matici Slovenskej predávajú tie pohľadnice a či je to aj ako pre normálnych ľudí nejaké exkurzie? Ak hej napíšte mi prosím o výlete na nikolkaja@azet.sk Ďakujem.

Pridaj komentár

