Aj za dobročinnými akciami bývajú podvodníci

podvod-380Už ste sa určite pri prechádzke mestom stretli s  ľuďmi, ktorí zbierali peniaze na rôzne dobročinné akcie. Či to už bol Unicef, Sloboda zvierat, pre deti z detských domovov, na pomoc ľuďom s rakovinou. Veľké humánne akcie na pomoc, tam kde nie sú peniaze. Bohužiaľ, tak ako všade, aj v tomto kapitalistickom štáte sa nájdu vynaliezavci, ktorí profitujú aj z niečoho takéhoto. Napíšem vám, čo sa deje, z môjho pohľadu, pretože ja som sa s tým stretla osobne.

Bolo to brané ako obyčajná brigáda. Zaplatili mi vtedy 500sk za 5 hodín, čo bolo pre študentku dosť výhodné. Aká bola náplň práce? Obliekli ma do trička Unicef, dali do ruky sáčik s modrými gombíkmi a išla som ich do mesta predávať. Všetko vyzeralo ako naozaj. Priesvitná sklenená krabica do ktorej hádzali ľudia peniaze, gombíky s logom Unicef, tričko také isté. Jediné, čo nebolo skutočné, bolo to, kam tie všetky peniaze putovali.

Chlap, asi 25 ročný, sa s nami stretol (bolo nás okolo 10 dievčat vo veku od 15 a vyššie) na jednom odľahlom parkovisku. Všetko čo sme potrebovali mal schované v kufri. Odovzdal každej dvojici krabicu, tričká a rozostaval nás na rôzne stanovištia, ktoré už zrejme použil a vyniesli mu nemalý peniaz. Päťhodinová brigáda, kde nám ľudia bez akýchkoľvek pochybností hádzali nemalé sumy peňazí. Až vtedy som si uvedomila, že nikdy viac.

Keď sme už skončili, doniesli sme krabicu na parkovisko obchodného centra, v ktorom sme „brigádovali“, odovzdali krabicu, tričká a on nám vyplatil na ruku 500sk. To bol náš zisk. Jeho? Nedokážem presne odhadnúť, ale malá suma to určite nebola. 8-10 000? 

Plus si musíte zrátať, že to bolo za jeden deň, z jednej krabice. Tento človek mal potom, ako som ďalej zisťovala, asi 5 áut a ďalšie veľmi drahé nehnuteľnosti. Zarobil na hlúposti ľudí, ktorí chcú podporiť dobrú vec.

Píšem to preto, aby ste si uvedomili, že každý z nás sa môže stať súčasťou podvodu. Preto, nedajte peniaze hneď niekomu, kto vás otravuje s krabicou a úsmevom nevinného dievčatka. Vždy si dobre prekontrolujte, či má konkrétne číslo a či je to naozaj ohlásená akcia alebo to čo je najistejšie, aké má bankové konto. Možno ste už raz oklamaní boli… nedovoľte to znova!

Z.

12 odpovedí

  1. odomna tiez chceli ze na deti do afriky a ked som tete povedal ze na biele by som dal ale na cierne nech si platia cierny co ich plodia vyplestila oci a chcela ma asi aj kabelkou zbit,
    tuto potrebu bielej rasy vsetkym pomahat a sucitit opisuje Bakalar v knihe Tabu v socialnich vedach a sionisti a kdejaki spekulanti ju vedia vyborne zneuzit😦

  2. Z. podla mna si najhlupejsia ty, uz len dat si zaplatit za dobrocinost 500 korun na den, a brat dobrocinost ako zarobok je podla mna ubohe, jedna vec na svete je mnoho podvodov preco by ktosi nepodvadzal aj v tomto ,ale to ma ma odrazdzat od prispievania na dobre veci ?. kazdy dobrovolnik co zbiera peniaze ma mat identifikacne cislo a papiere s kolkom, unicef a liga proti rakovine zbieraju do zapecatenych papierovych krabic len tolko

  3. eye: ešteže ťa máme, inak by sme boli v tomto svete stratení… najhlúpejšia😀 hľadala brigádu🙂 nie dobročinnú akciu….a väčšina ľudí za brigádu dostane peniaze, neviem ako to vidíš ty….ale keďže ty si taký čestný, hrdý a všetko robíš nezištne, asi si z teba všetci vezmeme príklad, vstúpime si do svedomia a ako kedysi hovorili naši spoluobčania, budeme robiť aj zadarmo😀

  4. eye; sa mi vidí, že ti dakto jedno oko vypichol!!!! Ja teda odkedy pracujem, nedávam ani floka takýmto UNTERWASSERMANOM!!! Neverím v žiadnu “transparentnosť”(už toto slovo je podozrivé a priehľadné ako lož🙂 !!!) prerozdelenia týchto peňazí. A s tou ligou proti rakovine sa mi tiež dvíha žalúdok. Počas celého roka tu v meste žobrajú na hento, na tamto, na detskú onkológiu, na deti bez domova a neviem čo ešte! Nedám. Prečo? Lebo sa starám o svoju rodinu! A až budem v srabe, tak pôjdem za svojou rodinou! Len v nich mám oporu!
    cudzí vtedy na mňa hodia “bobek”!!!

  5. No…. diskutabilna diskusia…Liga proti rakovine podla mna nie je zla vec.

  6. kalti: nejde o to ci je to zla vec, ani jedna z tych myslienok nie je v podstate zla vec …. ale vsetko to stoji a pada na ludoch …. mas predstavu kolko strovy taka organizacia na platoch a tak a kolko sa naozaj dostane k ludom? samozrejme je to pripad od pripadu a nedaju sa hadzat do jedneho vreca …. myslim, ze bastard to uviedol iba ako priklad

  7. to “skanska” – pozri, ak povieš že to stoji a pada na ľuďoch, že inak je to dobra vec ale ke´d tam su “zli” ľudia, tak do dopadne zle. No ono to nemôže dopadnúť dobre, keď sú tam tí ZLÍ, a keďže to kočírujú zlí ľudia, potom nemožno povedať že v podtate ide o “dobrú vec”, ale naopak ide o zlo konané na blížnym, na úkor ďaľších ohlúpených ktorí niesú schopní pozrieť sa za tú zásterku faloše a súcitom pokrivené tváričky ľudí zbierajúcich tieto peniaze. Ide o presne vykalkulovaný podvod založený na prirodzenom súcite ľudí s trpiacimi. A preto sú tieto zbierky ZLOM!!! Ja to vidím tak a nie inak.

  8. A kde sú ľudia proti rasizmu, sloboda zvierat, zadné dvierka, štvrtý sektor, piaty element, agent 007… ? Aj títo potrebujú z niečoho žiť. Prispejeme ??

  9. myslim, ze ich sionisticky priatelia im prispievaju odst …. aj ked hadzat do jedneho vreca LPR a slobodu zvierat …..🙂 neviem

  10. Osobne poznam dievca, ktore pracovalo s HIV pozitivnymi detmi v Kambodzi a teraz pracuje v Afrike. http://www.magna.sk. Asi kazdy potrebuje mat bud priamu skusenost alebo pozitivnu referenciu. Detski klauni rovnako su iba malicka skupina, dobry anjel ma cely organizacny system financovany zakladatelmi, vsetky dary idu transparentne tym, ktori to potrebuju. Oznacit vsetky organizacie, ktore zbieraju od ludi peniaze za zlodejov je nestastne jednofarebne videnie sveta ak nie dokonca alibizmus na ospravedlnenie toho, aby som nemusel nikomu nic dat.

  11. shack: mne to neprišlo ako hádzanie do jedného vreca, skôr len upozornenie, že keď už chcem prispieť, aspoň by som si mala overiť, či naozaj prispievam tam kam chcem….jasné, že je veľa ľudí, ktorí to potrebujú…ale ja napríklad nie som taká bohatá na to, aby som prispela niekomu na ulici, kto mi tvrdí, že zbiera na nejakú dobročinnosť….jednoducho mi jeho/ jej čestné slovo nestačí…..

  12. a ako a kde sa da zasiahnut proti falosnym zbierkam? kto to riesi?? upovedomi sa policia? mam tiez podozrenie na par falosnych zbierok?? ake su podmienky organizovania zbierky? treba tam nejaky papier alebo doklad? stretla som sa aj stým ze v predajni je umiestnena urna a tam je napisane ze je zbierka na nejaky účel? nieje tam nijaký kolok ani ziadne označenie nemam pocit , že tie peniaze idu na učel napisaný na nejakom zdrape papiera vyvesenho nad urnou

Pridaj komentár

