Kam až siaha policajný nezáujem?

slimacia-policia_vMnohokrát sme vám už písali o policajnom nezáujme riešiť reálne problémy. Stretávame sa s ním každodenne na každom kroku. Dnes tomu žiaľ nebude inak.

V jedno slnečné piatkové popoludnie sme sa vybrali s bratom na prechádzku autom po starej rozpadnutej ceste, ktorá sa nachádza medzi Devínskym Jazerom a Zohorom. Táto cestička vedie popri skládke a vrakovisku a vyúsťuje až do Stupavy. Cesta je síce naozaj vo veľmi zlom stave, avšak nie je natoľko frekventovaná na to, aby bolo priam nutné ju opraviť. Ako však už určite každý vie, pokiaľ to nie je nutné, tak sa toho naozaj nikdy nedočkáme. No toto nebolo prekážkou tohto „výjazdu“. Keď sme sa už približovali k spomínanému smetisku, stretli sme vozidlo maximálne naložené odpadkami. Na zadnej časti stáli dvaja naši „spoluobčania“ s lopatami a tento, podotknem, stavebný materiál rozhadzovali krížom- krážom do prírody. Človek by ešte mávol rukou, avšak asi 10 metrov za týmto autom bolo ďalšie. Taktiež vozidlo naložené odpadom z nejakej stavby a znova dvaja Rómovia vyprázdňovali náklad do prírody a to len približne 50 metrov od skládky. Viem si predstaviť ich dôvody. Však majiteľ stavby predpokladám zaplatil za odstránenie odpadu legálnym spôsobom, no takémuto človeku je to jednoducho jedno. Pre peniaze spravia, v tomto prípade nespravia, všetko. Rozhodla som sa teda ako čestná občianka nahlásiť tento čin polícii na čísle 158. Po krátkom čakaní sa mi ozval príslušník PZ SR, ktorý mi vysvetlil, že to nie je v ich náplni práce, pretože takéto priestupky riešia mestskí policajti. Odkázali ma teda na linku 159, na ktorej by mi mali s mojím problémom pomôcť. Neváhala som a vyskúšala som túto linku. Tu som sa žiaľ taktiež nedočkala riešenia. Bolo mi totiž povedané, že to už nespadá pod Bratislavu a táto časť patrí už pod Zohor. Žiadala som teda, aby upovedomili mestských policajtov v Zohore, prípadne niekoho, pod koho tento úsek spadá. Znova som sa nedočkala kladného vybavenia, pretože údajne nemajú na nich kontakt. Preto sa pýtam, kde sa má normálny a slušný človek dovolať spravodlivosti?

Každý deň sa stretávame s policajtmi hliadkujúcimi pomaly na každom rohu, čakajúc na príležitosť, kedy by už konečne mohli toho úbohého občana zodrať až do poslednej koruny za nejaký priestupok. Či už ide o kontrolu karty prvej pomoci v lekárničkách, alebo pokuty za psie výkaly. Avšak pri páchaní zločinu voči prírode, ktorej je čoraz menej, je im to jedno. A tak sme sa znovu raz presvedčili o policajnom záujme riešiť trestné činy páchané vo dne, či v noci našimi spoluobčanmi.

Jedna odpoveď

  1. No hádam si nečakala, že naša polícia vytiahne prdel tam,
    kde nedostane uplatok.

Pridaj komentár

