Prečo? Lebo z princípu, lebo nacizmus

Svet a špeciálne naše malé Slovensko je plné jednoduchých ľudí. Byť jednoduchý človek nie je nič zlé. Byť však jednoduchý a ešte k tomu hlupák je už dosť zlé. A k tomu všetkému ešte aj obmedzený hlupák je asi to najhoršie čo môže byť.

Že o čom píšem?

Mali sme tu pekný článok o vysokoškolských štipendiách. Priznám sa, že nebol náš, ale zdal sa mi natoľko zaujímavý a aktuálny, že som ho uverejnila aj tu. Mnohí z nás na vysokú školu chodili a mnohí aj dnes chodia. Ten, kto pravidelne číta náš blog a aj iné blogy na internete už určite zistil, že to nie je nič nezvyčajné. Je to úplne bežná prax. Keďže však tu platia „nejaké“ zákony o duševnom vlastníctve na konci článku slušnosť káže uvádzať zdroj odkiaľ človek článok stiahol. A tu sa stala chyba. Neviem prečo, ako, možno omylom, ale pri ukladaní článku sa nám „podarilo“ zmazať posledné riadky a jedným z nich bol presne uvedený zdroj. Priznám sa, že som si to vôbec nevšimla.

Ihneď si to však všimol jeden z našich „fanúšikov“ a hneď nás na to upozornil …. teda ak si pod pojmom “upozornenie” predstavujete koktanie v zmysle o tom ako nacisti kradnú články.

Svoj komentár pridal aj pôvodný autor článku a jeho komentár sa niesol v podobnom duchu.

Keďže mali pravdu a chyba bola na mojej strane autorovi som sa ospravedlnila a ihneď zdroj doplnila. To, čo nasledovalo potom, však predčilo všetky moje očakávania.

Z autora sa vykľul človek, ktorému vlastne ani tak nešlo o to, aby som sa mu ospravedlnila alebo doplnila zdroj. Chlapovi išlo o to, že jeho článok sme si dovolili uverejniť MY. My nacisti, my neonacisti, my fašisti, vrahovia a prznitelia malých detí. Obvinil ma z klamstva (vraj som zdroj neuviedla zámerne), aj keď neviem, čo by som z toho mala, práve pri jeho článku, keď doteraz som nikdy nič podobné nespravila. Tak isto mi ako kus nepochopiteľné príde moje osobné prospechárstvo z tohto článku, keďže je písaný v mužskom rode a všetci kto to vedieť chcú vedia, že okolo tohto blogu sa točia ženy. No nevadí. Strhla sa nám tu malá „búrka“ a aby som autora článku ukľudnila článok som odstránila.

Dostala som už niekoľko vysvetlení prečo a ako bol autor článku v práve a ja mu ho neberiem a priznávam, že bol v práve neželať si, aby sme jeho článok uverejnili.

Čo ma však zaráža je to, že tento človek ani nepocítil potrebu si náš blog prezrieť a hneď nás obvinil z neonacizmu a podobných “-izmov.” Ak tak však urobil, tak nebude mať problém mi odpovedať na pár otázok. Ani on ani nik z tých, čo s takou obľubou všetko čo nie je také, ako by si priali hned oblepia nálepkou nacizmus. Nenávisť, ktorá je s takou radosťou prisudzovaná “nám” z jeho príspevku len tak sršala. Zaujímavé, pretože mne “nacistke” by bolo úplne jedno, keby môj článok uverejnili trebárz aj na romale.sk.

A ja sa teda pýtam ….

Čo je neonacistické na detských knižkách, ktoré robíme?

Čo je neonacistické na tom, že sme za naše vlastné, poctivo zarobené peniaze, nie žiadne dotácie alebo granty,  zorganizovali už niekoľkokrát Mikuláša a detský deň pre deti, čo je nacistické na Detskom dni v prírode, ktorý sme zorganizovali? Že tam nebol cigáň? To mi tu už raz bolo napísané a odpoviem ako vtedy. Všetky naše „knižky“ sú verejne dostupné, nie je tam žiaden detektor na farbu pokožky a tak isto na Detský deň sa mohol nahlásiť každý kto chcel. Nikoho sme nepreverovali, či je nacista alebo nie a nikomu s inou farbou pleti sme nezakázali vstup.

Ak by sa mal nacizmus prejavovať tak, že sa mi nepáči to, že niekto a je mi úplne jedno či je čierny, biely alebo zelený ( aj to sme už niekoľko krát písali) žije z mojej práce a len berie od spoločnosti a nič nevytvára a nedáva, tak potom nacistka som. Ale so mnou minimálne polka Slovenska, ak nie aj sveta.

Všetci bojovníci za ľudské práva, ktorí sa tu tak radi pasujú do role spravodlivých, chyťte sa za srdce a s čistým svedomím povedzte, že vám to nevadí. Poprosím však o vyjadrenie pracujúcich ľudí, nie 15- ročné deti, ktoré ešte v živote nepracovali a nepoznajú hodnotu koruny, pardon eura.

Pozrite sa na svoju výplatnú pásku, porovnajte cenu práce, výšku odvodov a toho, čo vám reálne ostalo po splatení všetkých účtov. Potom sa obzrite po svojom byte na hypotéku alebo podnájme, či rodičovskom byte a ešte raz mi povedzte, že vám to nevadí. Že vám nevadí, že keby nebolo treba prispievať na život ľuďom, ktorí len berú, tak by ste mali napríklad hypotéku miesto 30 rokov len 20, že by ste sa v 25ke netlačili s mladším súrodencom v detskej izbe, že by ste nemuseli …. takto by sa dalo vymenovať obrovské množstvo vecí.

Stále Vás neprešiel optimizmus? Uvediem pár príkladov.

Za upratanie Luníku IX sa zaplatí 80 000 eur. Priemerná mzda u nás je podľa štatistického úradu 722,51 eura/ mesiac. Koľko ľudí na Slovensku reálne poberá takúto mzdu nechám na vašom osobnom posúdení.

To je cca 110 priemerných platov. Platov za odvedenú prácu. Platov,  zktorých by sa istá suma v podobe daní zo mzdy, daní z nakupovania, daní z bývania …. vrátila do štátnej kasy.

Za upratanie Luníku IX sa zaplatí 80 000 eur. Priemerná „mzda“ mamičiek na materskej je cca 256 eur.

To je cca 312 priemerných materských. Materských, ktoré sú dosť často väčšou drinou ako to „naozajstné“ zamestnanie.

Tak isto by sa dali vyčísliť záťahy polície a zdravotná starostlivosť na štátne trovy pre rôznych narkomanov, či štátne ubytovanie pre nebezpečných recidivistov. Priznám sa, že už sa mi to nechcelo počítať, ale ak niekto bude veľmi nástojiť dám si tú námahu a údaje vyhľadám.

Ešte stále sa našiel niekto, kto tvrdí, že je to všetko v poriadku a správne?

Ak áno, poprosím teda jeho argumenty, ktorými nás všetkých ostatných presvedčí, že sa mýlime.

Páni a dámy a pre vás ostatných mám nepríjemnú správu. Podľa merítka väčšiny z nás ste sa práve úspešne zaradili medzi nacistov.

58 odpovedí

  1. Ty kokos, ty si teda fakt ine sedlacke dievca….

  2. Super clanok ozaj klobuk dole ! v stupnici od 1 do 10 mas 13 bodou🙂

  3. aj som sa divil ze ten clanok zmyzol,autor by si mohol uvedomit ze internet je vec verejna a preberanie clankov robi kde kto,
    baby nic si z toho nerobte ,naopak budte rady🙂 anti-hocico su radi ze usmolia nejaky clanok,preto si ho zubami nechtami chrania,oproti denne novelizovanym pronarodnym webom je to banda chudakov🙂

  4. a este lebo 6 mega😀 to je zolik argument,nezabudnite mikulaskou besiedkou to zacina a koncetrakmi to konci😀,preto bojuj proti mikulasovi vsetkymi prostriedkami 365 dni v roku ANTI-hocico😀

    a vsetko dobre v novom roku nech vam HH slape🙂

  5. Robo-KE
    skor by som povedal 14 bodov😉

    zuzana hrobska
    Vidim ze sa drzis zasady “podla seba sudim teba”

    ZS maju prazdniny, tak sa divim ze tu takych ako ty nieje viac :)))

  6. Nedá mi nezareagovať na tento článok. I keď veľká časť tohto článku sa týka veci do ktorej ma vôbec nič nie je ale našiel som tu kúsok ktorý by som rád autorke vytkol. Som presvedčený že bol napísaný v hneve pretože mi nijako nezapadá do logiky celého článku. Je to tá časť kde počítate na peniaze záťahy polície a “ubytovanie” pre recidivistov. Nechápem o akom očistení tu hovoríte. Viete si predstaviť štátne zriadenie bez týchto dvoch vecí? Ak chcete počítať peniaze ktoré odvádzame do štátneho rozpočtu takýmto štýlom tak iba v rozprávke.

  7. nerozumiem comu nerozumies🙂 …. napisala som nebezpecnych recidivistov a to je trochu rozdiel …. boli tym mysleny ty co si tam uzivaju vezenske pohodlie dozivotne a dlhe roky a tak na nase naklady …. tak isto aj tie policajne zatahy a liecenia som napisala ze pre narkomanov …. aj to je trochu rozdiel …. su to vyhodene peniaze nas vsetkych na ieco, co aj tak v drvivej vacsine nema vobec zelany efekt

  8. liberalizmus nici vazensky system,zlocin a trest uz neplati,vrahovia zlodeji a devianti tam valaju gule a politicki vazni su muceni v guantaname(prestahovane do illinois)a inych utajenych koncentrakoch po svete,ale som zabudol ze terorizmus bla bla argument hodny svindelkaustu,

    andico-zabudol si vytknut prachy vyhodene za manevre pri pronarodnych demonstraciach🙂

    to ono nechcet odist zo stadiona kam starosta vsetkych demonstrantov poslal to neni len tak

  9. ´´Priemerná mzda u nás je podľa štatistického úradu 722,51´´ haha dobry vtip!!páni nad ktorý tu vládnu si do toho priemeru zarátali aj svoje platy,platy bankárov a podobne ktorým sa normálny človek nemôže rovnať.povedal by som že priemerny plat je cca 300-350 €.a ku článka parada.

  10. pacient – priemerný plat udaný v článku je udaný správne… Ak nemáš prehľad, tak nevyskakuj… zadaj si radšej do googlu kým skritizuješ…

  11. Yarush: Podľa mňa to nebola kritika. Veď je pravda, že len kde kto zarába toľko. Ale, na druhej strane, to sú aj tí, čo to v škole moc dobre neťahali.
    Článok je perfektný, súhlasím so všetkým.

  12. vsetky tie priemery su udavane v hrubej mzde v statistikach,to aby si hlupaci este viac zavideli jEwra🙂

  13. ale no, aspon zo seba nerobte idiotov. stastistický údaj má svoju výpovednú hodnotu, hoci nemusí byť – a zväčša ani nie je – nejako extra smerodatný. V Čechách bola v roku 2008 priemerná mzda cca 21 tisíc CZK, ALE 2/3 zamestnaného obyvateľstva ju nedosahovalo. Inými slovami, riaditeľ má 100 tisíc, upratovačka 10, v priemere majú 55 tisíc každý🙂 a je jasné, že v Bratislave a bývalom Západoslovenskom kraji rozhodne za 350 všetci nerobia…takže radšej hamovať, ako zo seba robiť hlupáka.
    pokiaľ ide o článok, s adminom sme si k tomu svoje povedali, preto sa k danému problému nebudem vyjadrovať.

  14. je to pravda – vy neonacisti sa nestitite nicoho, prekrucate fakty a meliete polopravdy k obrazu svojmu – drzite sa hesla “tisickrat opakovana loz sa stava pravdou” – pretoze v skutocnosti ste zvrateni a nemate cim oslovit zrdavo mysliacich ludi – pridaju sa k vam iba psychopati a uchylaci – neverim vam ani nos medzi ocami !!

  15. hehe – bastard – jedny koncentraky odsudzujes a ine by si najradsej zriadil – neonacisticky pokrytec jak hovado – nezapres sa.

  16. ajvnhou: nastavuješ si zrkadlo?🙂

  17. to su jeby😀 zase su prazdniny,hned videt,
    kde som pokrytecky zvyhodnoval nejaky koncentrak nad inym?napriklad gulagom alebo Katynskym lesom?
    aspon si zas potvrdil zolikovy argument svindelkaustu🙂

  18. da sa to poznat podla tvojich postojov ktore uvadzas na tomto nazifore

  19. ? a konkretne
    – bastard – jedny koncentraky odsudzujes a ine by si najradsej zriadil –

    kde som ja nieco pisal o zriadovani?alebo staci ze si to “mozno”myslim,v tom pripade by si do koncentraku najradsej zavrel ty mna,to je uz ako vyspely pravny system,ake dokazovanie viny alebo neviny,bude a hotovo….takto myslia najvacsi odorci fasizmu,nacizmu ako ideologie totality?ste k smiechu teda skor k placu

  20. ……..odporci fasizmu,nacizmu……………
    sorry som len hlupy nacek na nazifore ako pises🙂

  21. mna by zaujimalo jedno …. v com sa akoze klame v tomto clanku? to tu musim uviest linky odkial mam tie udaje? to ma niekto normal problem si to vygooglit kym niekoho obvini z klamstva??

  22. nie v clanku – ale vo vasom “obhajovani sa” – alebo ste natolko priblbli ze chcete prevadzkovat tototu a ani si nedate tolko zalezat ze neprecitate po sebe co sem hodite? ale tak od vas necakam nic zmysluplen, akurat len konstatujem ze nackovia boli su a budu vzdy len klamari – vykradate a privlastnujete si styly, modu. hudbu a nakoniec aj clanky – aj tak vam nic z toho nejde, vsetko co preberiete zmenite na sracky alebo tym len poskrvnite povodcu.

  23. ajvnhou: “vykradate styly, modu, hudbu a nakoniec aj články”…priateľu, aj pre Teba platí, radšej hamovať, ako banovať…kto mal kedy patent a copyright na styl, modu ci hudbu (o clankoch nehovorim, viem, ako to s jedným spomínaným bolo)…vlastne sorry, mali by sme sa ospravedlnit Cinanom, lebo ti vynasli papier…a my si ho dovolime pouzivat, no nie sme arogantni? Vies, medzi tzv. “nackami” je vela dementov, to je skrátka neduh každého masového hnutia,, ale zeby ste vy, ti “z druhej strany” predstavovali nejaku lepsiu alternativu, tak to by som sa musel zasmiať. Koniec koncov – kto sú tí dnešní vojnoví štváči? nikto iný, ako naši moderní, demokratickí, humanistickí politici a ich pätolízači…takže kuk do zrkadla a toho idiota, čo tam uvidíš, sa nezľakni…

  24. no ja stale cakam,kde som staval tie koncentraky?
    dokaz aky si superman a ja klamar,
    to vies obvinovanim z kde coho to zacina a plynovymi komorami to konci😀😀😀 tak na to pozor toto liberalny humanisti predsa nerobia,a uz je tu obvinovanie z kradnutia🙂,ja mam na to ze nacisti vynasli prudovy motor opovaz sa lietat spravny antifasta bojkotuje tento sposob dopravy postaveny na milionoch nevinnych obeti🙂,a diskusiu aj tak zakoncis 6mega superzolikom a ja mam aj k tomu vela co povedat ale kto popiera,zlahcuje a znevazuje pojde do pekla :-)(koncentraku)

  25. hnutie skinheads – nemalo a nema nic spolocne s rasizmom – prave naopak – a co s nim urobili posahani nackovia? privlastnili si celu jeho modu, styl hudby, nazov, hovorili si skinheadi a pritom to boli vypatlani neonacisti – to nie je vykradanie? aj tie vase trapne renee – tupe neonacistky ktore kompletne ukradli styl skinhead girls – co je na tom vaseho vlastneho – jedine vase idiotske neonacisticke nasivky.
    a co dnes – ked sa snazite ukradnut styl SxE – aki ste neuveritelne trapni, chcete sa votriet niekam co bolo uz od svojho vzniku antifasisticke.
    a co HC? – nastastie tam si ludia nenechaju srat na hlavu a vznikla kampan Good Night White Pride – ktora vam neonacistom dala jasne najavo ze tam nepatrite.
    kradnete dokonca antifasisticke symboly (doslova kopirujete znak s vlajkami), pokusate sa o black bloc (aj tak vam to nejde), dokonca sa seriete do hip hopu aby ste niekoho silou mocou pritiahli k NS – co bude dalej – budete nosit zidovske hviezdy ?😀😀😀

    uvedomujete si aki ste chudaci? bezvyznamnejsie travit svoje zivoty uz fakt nemozete – vasim sposobom zmyslania a existencie ste menej uzitocni ako svaby – iba kazdeho obtazujete.

  26. ale hovno to vazne? a hnusni nacisti ukradnu aj teba ak si nedas pozor🙂 a zneuziju tvoje argumenty a znalosti😀
    to vies kradnutim a preberanim to zacina a plynovymi komorami to konci

    a uz som postavil tie koncentraky?ci ako,toto co tu predvadzas uz pozname🙂 ste vsetci rovnako normalizacne vyskoleni sudruhovia,zakoncis to argumentom o holokauste potom odides😦

    tak my kazdeho obtazujeme a ty sem chodis spamovat😀

  27. spamujete vy – tymto pseudoblogom ci co to je spinite internet.

  28. a musim sa s chutoyu zasmiat😀😀😀 tvojmu vyrazu – normalizacne vyskoleni – na to netreba ziadne skolenie – k tomu dospeje clovek obycajnym sledovanim situacie a naslednou dedukciou –😀😀 – ale vy si to akosi stale nechcete priznat.

  29. sa ti nepaci sem nechod ne?
    a ty si ako byvaly NS a potom si zmudrel alebo ako si zohnal ten patent na rozum co mas?tak tak sledovanim masmedii ĽPR,antifa.cz,… by zmudreli vsetci tak ako ty a vsetci by aj rovnako mysleli hmm to by bolo super ked sa tak nad tym zamyslim,tak teda ano😀 naco nam je individualita,dajte si to ako heslo

    a normalizacne vyskoleni?keby precitas diskusiu tak tebe podobnych pravovernych tu bolo viac a furt to iste dokola melete tak si este pusti pesnicku

    zanadavaj do sprostych nackov,spomen 6mega a supajda zajtra do skolicky a ulic bojovat proti fasizmu Anti-hocico 365 dni v roku bla bla bla
    a uz 4x sa pytam na vysvetlenie a uz ma to nebavi tak bojuj,bojuj vela stastia

  30. Všetci predsa jasne vedia ze problem s romskou mensinou tu predsa je a vzdy bol. Koho by nesralo ked pracujuci clovek ktori drie ako kôn 6 dni v tyzdni a vyhori mu barak skratom poistiek nedostane ani hovno a na druhej strane osoba ktora len plodi deti o ktore sa aj tak nakoniec nedokaze postarat a koncia v detskich domovoch alebo fetuju toulen na uliciach byva v dome v ktorom nedokaze ani zaplatit najom ba ani cistu vodu a pride o byvanie sa mu automaticky vlada postara o nove byvanie zadarmo? Cim je ten clovek prospesny pre mna? Aky ja mam z toho osoh?Viem si predstavit keby bol zavedeny vymenny system ako by niektori povalaci dopadli! A tim nemam na mysli iba romou ale aj ostatnich prizivnikov krajiny. Nie som NS ani nic podobne, ale snazim sa prijst na to kde je vlastne ukrita spravodlivost ??? Ked niekto robi a nema nic a druhy nerobi a ma vsetko co chce a aj tak si toho nevazi? Toto nepochopim a rad by som keby mi to uz konecne niekto vysvetlil. Ked ja som napadnuty na zastavke od romou tak to je v pohode ale ked sa branim a zbijem ich tak je to rasisticky utok? PS: Viem ze existuju aj slusny romovia ale zo 100% je ich asi 10.

  31. alkopalko – no ked tu niekto chrli vyplody jak z prirucky tak ten tvoj je ukazkovy priklad z NS prirucky ako obhajovat svoju nazi demenciu.
    a bastard – sledujem vas uz dlhsie nez si myslis – mam o vas lepsi prehlad nez vacsina z vas – tie kritiky ktore znete sa na seba asi preto tak podobaju, lebo su absolutne pravdive – my si aspon nevymyslame – tak ako vy ked chcete pospinovat niekoho kto s vami nesuhlasi.

    dovolim si tvrdit ze minimalne 90% (mozno aj 100) z vas by suhlasilo s otvorenim koncentracnych taborov ci inych nezmyselnych perzekucnych metod voci tym ktori vam nevyhovuju – tak to v NS chodi – nepriatelov by ste najradsej pozabijali alebo zotrocili – to je ta vasa “politika” – ktora ale nastastie nema sancu sa uchytit.

  32. dobre dobre ved ked mas ten pocit a dovolis si tvrdit ze by sme suhlasili s tabormi a perzekucnymi metodami,tym si to uz vyriesil vlastne,
    tak monitoruj,posielaj,zapisuj a sleduj 🙂

  33. ajvnhou: kokso chlape ty si ma pobavil … koho sledujes? mna? takze uz sa nemusim bat chodit po tme … mam svoj tien, takze som vlastne nikdy nie sama🙂 ….. inak ale nepomylil si si tento blog? ja neviem ale tu ziadny skini nie su? iba ze by som bola skrinka🙂 .. no ale vazne …. preco si taky plny nenavisti?

  34. ja keby som napríklad stretla skína tak ho ogrciam, na mieste😀 a je mi jedno či je nazi alebo sharp😀

  35. ajvnhou: sakra, ten matros co ste dostali na schodzi antify teda musel mat grady…🙂

  36. dobry clanok musim uznat pacl sa mi a bolo tam dost pravdivych faktou Hlavu Hore dobra stranka paci sa mi aj to ze to je organizacia hlavne zenskeho charakteru🙂 ste dobre holki drzte sa🙂 bojujte a tie o nacizme a inych volovinkach reci si nevsimajte🙂

  37. Pozri, ten prebraty clanok som napisal ja. Ty si ho prebrala. V poriadku, ale ja mam pravo sa k tomu vyjadrit, kedze je mojim de facto vlastnictvom. S tym nic nespravis. Aby si ale nevravela, ze zo mna srsi nenavist, ocenujem, ze si ho stiahla, necakal som to.
    Ze mame ine nazory na uplne vsetko je fakt, ale s tym nic nespravime a ono je to vlastne aj jedno. Na celej zalezitosti ma vlastne najviac pobavilo to, ze prave taky server ako je vas, preberie clanok odo mna, ktory vyznavam presne opacne hodnoty. Ale to je naozaj len taky paradox na pobavenie.
    Nejdem sa s vami hadat, ci ste neonacisti alebo nie, lebo si to tu mozeme virtualne dokazovat aj do konca sveta, ale mozno mi vysvetlis, co znamenaju tie slova “we must” na jednej vasej nalepke, od koho pochadzaju a kym ten niekto bol.
    Mikulaske vecierky su fajn, ale ako argument uplne irelevantne. Historia je plna masovych vrahov s velmi pozitivnym vztahom k detom. Aby ste si to nevysvetlovali zle – netvrdim, ze ste vrahovia, len to, ze organizovat vecierky moze ktokolvek.

  38. ako cim som ta prekvapila? … jaj prepac hej som vrahina a necestny clovek … ako pozri nemam chut to tu cele na 100x rozmazavat alke keby som nebola cestny clovek ani by som sa ti vtedy na zaciatku nebola ospravedlnila … nemyslis? …. to ze som pouzila tvoj clanok a? ja si myslim, ze pravda je pravda ci ju anpises zelenym modrym alebo hnedym atramentom …. nevidim na tom nic divne …. co znamena we must …. vieme vsetci … ale to, ze sa niekomu paci nejaka “hlaska” este neznamena to co sa snazite vy nam vsetci vtlacit …. ale ako to tu uz raz napisal bastard .. ten sa snad neurazi, ze som si nepytala dovolenie ho citovat … mikulasskymi vecierkami to zacina a koncentrakmi konci tak pozor na nas …. co sa tyka rozdielnych nazorov … pome po jednom, ale bez komentovania len ano nie odpovedaj … si hrdy ze si slovak? ja ano ty nie? …. nyslim si, ze ludia by mali mat slobodnu volbu comu bude verit …. ty nie? myslim si, ze nie je spravodlive ked ja mam hypoteku an mini byt na 30 rokov a niekto dostane cca taky velky byt zadarmo … podla teba je to spravne? som dost zvedava co odpovies

  39. neurazi🙂 internet je verejna vec a hadat sa o par drobnych pche,tym ze niekto nieco napise sa podeli o myslienky verejne preto to pise nie, kto chce sukromnicit nech si pise dennik(Anny Frankovej :-D)alebo naky zoznam(Shindlerov ) alebo podobne pcoviny, ale uviest autora zdroj je slusnost

    tak napriklad:
    Křesťan je nečistý, páchnoucí,
    horší než Turek,ten který se oddává neřestem a smilstvu; poskvrňuje již jeho blízkost,
    nejen dotyk. Není člověk, nýbrž pouhé zvíře.
    a autor:
    Talmud, traktát Baba Mecia, fol. 114, edit. Amsterodam 1645, a traktát Baba bathra, fol. 88. –
    Maimonides, traktát o vraždě, kap. 2, čl. II, V, u Pranaitise díl I, kap. 2, str. 54-61.

  40. 1. nikde netvrdim, ze si vrahyna alebo necestny clovek

    2. nie je problem v tom, ze sa ti nejaka hlaska paci, lenze ono ju vacsinou niekto povedal a ten niekto mal nejake nazory, presne ako ten ujo so 14 slovami. Moze sa ti to pacit a aj nemusi, ale je to tak, ze pouzitie niekoho citatu – najma v sekcii propaganda – automaticky podsuva, ze sympatizujes s autorom citatu. Netvrdim, ze to tak je, iba to vyvolava dojem.

    3. paci sa mi tvoj styl, ze mi urcis otazky a este aj sposob, ktorym mam na ne odpovedat:) Dakujem. Inak nie, nie som hrdy nato, ze som Slovak, pre mna statna a narodnostna prislusnost nema nejaku rolu. A ani mi nedava zmysel byt hrdy na nieco, o co som sa vobec nepricinil.

    bastard – dobre :-))) ides prikladom.. Inak, vies kedy bol v Polsku posledny proces, kde bol niekto obvineny z ritualnej vrazdy? V roku 1905

    zdroj: Polityka nr. 27 z dnia 2006-07-08, s. 72-75

  41. vies na uja so 14 slovami ma iny pohlad ……. z holywoodu co o nom natoci trhak,alebo ….. z novin co o nom pisal senzacne spravy a iny pohlad ma clovek co ho poznal,alebo pochopi tu vetu ako ju myslel autor a nie ako to prekracuju media na obraz svoj(ale inac myslim ze oni tu vetu chapu velice dobre iba si tam prehodia jedno slovo aby to na nich sedelo izrael je toho dokazom),
    no s ritualnou vrazdou sa to ma asi tak ako s protokolmi,nikdo to nedokazal,ale ani nevyvratil🙂
    ja mam radsej priklady z ich vlastnych knih novin filmov,to nepopru “Podla skutkov poznate ich” kto sa diva vidi🙂

  42. vidis ako pekne sme sa zhodli na tom, ze sa nezhodujeme. Presne o tom som pisal😀

  43. nechapem ,takze si proti politike izraela?alebo sam si izraelec,bo mi z toho nic ine nevychadza

  44. samo: no to ze nie som cestny clovek si tvrdil pred tym, ked si sa rozhodol, ze klamem s tym uverejnenim clanku ….
    a to, ze nie si hrdy na to ze si Slovak, je mi ta uprimne luto, ale to raz spoznas, ked zistis, ze mozno si vsade doma ale vlastne nikde nemas domov …. by ma zaujimalo preco ludia, ako ty tgu vlastne ziju … pokial tu budu zit ludia ako ty, vzdy budeme vo svete Slovinsko a nie Slovensko, vzdy budeme hlupaci a nebudu o ans ani vediet, chyba nam narodna hrdost a aj ked nemam rada Americky sposob zivota, toto by sme sa od nich mali ucit … byt hrdy na svoju identitu a nie hned za kazdym prejavom vlastenectva vidiet extremizmus rasizmus a neviem aky izmus .. ako to, ze je niekto hrdy, ze je Slovak este nutne enmusi znamenat, ze neznasa Poliakov Madarov ci Cinanov, proste si len vazi svoje korene a svoju hystoriu

  45. ludia ako ja ziju na Slovensku preto, lebo kazdy zije niekde, v podstate az kym nezije niekde inde.
    Hoci si nie som isty, ze tam zijem, za posledne dva roky som bol najdlhsie v Polsku, potom v Skotsku a az potom na Slovensku.

    Rozdiel medzi nami je v tom, ze ja narod, narodnost ani krajinu vobec nevnimam ako nieco dolezite alebo urcujuce. Jednoducho to pre mna nehra ziadnu rolu. Ovladam nasu historiu, ale ani na nu nie som hrdy, lebo ako som uz vravel, podla mna nema zmysel byt hrdy na nieco, k comu som neprispel a ani som si to nevybral. Poznam ju, tym to pre mna konci. Okrem toho – ak uz byt hrdy na historiu – tak treba mat byt naco hrdy.

    A domov? Mam sa vzdy kde vratit, lenze ja na Slovensku nechcem zit. Nepaci sa mi atmosfera, nepacia sa mi ludia, nepaci sa mi to, cim Slovensko teraz je, tak aka hrdost?

    Som zvyknuty byt obklopeny cudzincami a citim sa medzi nimi pohodlne, asi aj preto, ze nikto z nas nema narodnu hrdost ako primarnu vlastnost. To by som potom asi nemohol byvat s Madarom.

  46. by ma zaujimalo ako si predstavujes idealnu historiu svojho naroda,aby si bol na nu hrdy,mozes mi naky priklad alebo co diky

  47. takze vlastne nepatris nikam …. si bez sebaurcenia …. inak tvoji predkovia su slovaci? ak ano tak sa chudaci musia v hrobe obracat, ze ich potomok nie je hrdy na nic co dokazali … lebo pokial tu zili, tak aj oni nejako pisali dejiny tohoto naroda

  48. bastard:
    nehovorim o idealnej historii, idealnu historiu nema ziaden narod.
    ale este predtym som napisal, ze historia naroda pre mna nie je zdrojom hrdosti, nech je idealna ako chce, takze to je bezpredmetna debata.

    admin:
    skratkovitost ti ide. neviem, z coho si usudila, ze nepatrim nikam a som bez sebaurcenia. Preco? Lebo nezijem cely rok na Slovensku? Mozem ta celkom pokojne ubezpecit, ze niekam patrim, ale svoju prislusnost definujem na zaklade niecoho ineho ako je narod.
    Ved O TOM sa tu cely cas rozpravame – ze v tomto s vami nesuhlasim a preto, ak by ste ma boli poziadali o povolenie clanok uverejnit, nesuhlasil by som. Lebo ved o to slo na zaciatku. Jednoducho s vasimi nazormi nesuhlasim, to je cele.
    A mozem ta ubezpecit, ze moji predkovia sa v hrobe neobracaju, mrtvi ludia to nezvyknu robit.

  49. ale ja som sa ta nepytal aku rolu to pre teba hra,ale aka by mala byt ta idealna historia,pre mna to bezpredmetne nieje preto som sa opytal,nasi predkovia mali na migraciu vazne dovody a nerobili to len tak z prdele,preto ma zaujima co ludi ako ty vedie k tomu propagovat takyto sposob zivota

    adminka posli mu darcekovy kos s omluvnym dopisom do Krakowa nech da pokoj🙂

  50. staci flasa kofoly😀
    podla mna ziaden sposob zivota nepropagujem, aj ked ho uprednostnujem.
    Dovody su velmi jednoduche: u mnohych ekonomicke, u niekoho spolocenske. U mna su hlavne dva: 1. Ze ma jednoducho bavi cestovat 2. Ze chcem zit v krajine, kde sa budem citit dobre a spokojne.

  51. a furt sa tej historii idealnej vyhybas🙂,
    tie tvoje dovody berem ,hlavne to ze sa v svojej krajine chceme tiez citit dobre a spokojne, preto sa s tym snazime nieco robit,nech to media vykresluju ako chcu,neznamena ze je to pravda,zatial su nacionalisti extremistami buducu sezonu budu teroristami….. pritom najviac kricia ti skutocni povodcovia zleho stavu ekonomickeho,spolocenskeho a ujst niekam hladat zem zaslubenu nieje riesenie

  52. samo: ty bud zamerne prekrucas co niekto povie alebo ozaj nevies o com sa bavime … to, ze zijes vacsinu roka mimo Sk este enznamena, ze sa nemozes tak citit .. priklad: spolky zahranicnych Slovakov v zahranici …napr. amerika, kde uz zije niekolko generacii slovakov, mnohy na sk nikdy neboli a ani nebudu .. ale su hrdy na svojich predkov, ucia sa po slovensky, citia slovakmi … nema to nic s ekonomikou ani chutou cestovat … a spravne ti napisal bastard …. si myslis, ze ked budes zit trebarz v polsku budes sa mat inak ako tu? nemyslim teraz, ked chodis na skolu ale ked zacne naozajstny zivot, rodiny, hypoteka, deti … aj ja som chodila na vysoku skolu a viem posudit rozdiel ver mi ….

  53. Samko, to ze ta bavi cestovat je fajn a nemam proti tomu najmensich vyhrad. Co sa mi ale vobec nepaci, je bod 2 – chces zit v krajine, kde sa budes citit dobre a spokojne. Zabudas totiz na jedno. Pre to totiz treba aj nieco urobit a nie prist na hotove. Myslis, ze na Slovensku by sa tak nedalo zit? Ale ano. Ale za to treba aj bojovat, postavit sa proti tym, ktori ti neumoznuju sa citit dobre a spokojne. Utiect od problemov a zo zahranicia kritizovat – to vie kazdy. Napriek tomu, ze sa necitim na Slovensku dobre (vdaka politikom, zakonom, ciganom, rasistom (hlavne ciernym) + dosad si co chces) nemienim odist a schovat hlavu do piesku. Nemohol by som sa totiz pozriet svojim synom do oci, ked na mna pozru a s hrozou zalomia rukami, co sme im tu nechali. Je to nasa spina, nas Augiasov chliev, a ten treba vymiest bez kompromisov.

  54. admin:vobec nic neprekrucam. Ide o moj individualny postoj v ktorom sa tu uz x-ty krat opakujem: ze bytie Slovakom pre mna nie je to, co ma definuje. A ano, som presvedceny o tom, ze existuju krajiny, kde sa budem mat lepsie, lebo sa lepsie mam a nie je to len preto, ze studujem. Vobec nie, zarabam si na seba. Jednoducho existuju krajiny, kde je vyssia kvalita zivota a ja mam pravo a moznost zit v nich.
    svornost: uznavam tvoje namietky, ze prist na hotove nie je celkom fer, ale predstav si, ze tvojim domovom je krajina, kde sa dobre necitis. Kde vladnu postkomunisti v zhode s nacionalistami, ty sa tam necitis dobre a nemas ine vychodisko nez odist? Pozri, vy ste nacionalisti, aspon sa tak definujete a mne to vadi. Nesuhlasim s vami a nechcem aby ste mali akekolvek slovo vo vykonnej moci. Teraz to tak je a bude to tak aj nadalej. Tak proste odidem, nemam problem zit inde – a nemusi to byt len Polsko – lebo mne nejde o krajinu. Ide mi o kvalitu mojho vlastneho zivota.
    A to potom, ked uz sme pritom, mi nebudu zazlievat ani moje vlastne deti, lebo nebudu vyrastat na Slovensku. Budu zit tam, kde ja. Ak sa rozhodnu vratit, bude to ich vec. Mozno sa aj ja rozhodnem. Ale vlast je pre mna veeeelmi abstraktny pojem, o tom tu tocime a v tom sa aj rozchadzame.

  55. Ale ved o tom hovorim. Ked nechces aby nacionalisti mali slovo, tak proti tomu bojuj…🙂 Utiect je velmi zbabele. Osobne si myslim – ber to iba ako moj odhad podla toho ako pises, mozno skutocnost je ina a ze teda urcite budes tvrdit ze je ina – neodchadzas zit prec preto, ze nemas ine vychodisko a podobne blaboly, ale ze sa inde mas skratka lepsie – hlavne financne a staci ti na to omnoho menej ako na Slovensku. Svedci to aj o urcitej moralnej vyske, ktoru aj potvrdzuju tvoje vyroky. Snad ale casom dospejes trochu k inym nazorom, presne tak ako aj ja. Tiez som svojho casu zastaval podobne nazory ako ty, ale postupne ma to preslo. Ver mi, ze viem co hovorim, mam uz blizsie k dochodku ako ku skole a nieco som uz preskakal. Napriek tomu, ze sa asi nezhodneme vo vela nazoroch, prajem ti vela uspechov a dufam, ze raz uvidis aj druhu stranu toho obrazku, co ti maluju pred ocami.

  56. samo: cize teraz si presne popisal o co ti ide … o to, ze inde sa mas lepsie … je tam vyssia hodnota zivota … ale preco neurobis nieco pre to, aby sme sa aj u nas enmali lepsie … ty si myslis, ze mi sa nechceme mat lepsie? Chceme …. takze vsetci amme zbalit kufre a ist do ekonomicky vyspelejsich krajin? To by bolo to spravne riesenie?

  57. svornost: ved my vlastne spolu suhlasime! vazne, nevylucujem, ze raz sa moj nazor zmeni, menit nazory je prirodzene a len hlupak ich nemeni.
    hlavu hore: vyssia kvalita (hodnota znie blbo) zivota a beznadej z vyvoja doma su spojene nadoby, tak ako som to urcite uz spomenul. Co ma clovek robit, ak vidi, ze vacsina ludi v jeho domovskej krajine s nim nesuhlasi? Ty mi mozo povies, ze ma bojovat, ale ja nie som konfliktny clovek a okrem toho mi je “boj” celkovo cudzi. Tak len proste budem zit tam, kde sa budem citit dobre. Zaklad je v tom, ze ludi nemusim presviecat o svojej pravde, lebo ja netvrdim ze pravdu mam. Mam nazor. A moj nazor je ten, ze kazdy ma pravo zit tam, kde chce. Nikdy este ziadna republika neostala prazdna, o to sa bat nemusis.

  58. vyborny clanok . nie , zebi som bol rasista ALE ! a to je to ALE , byvam na KVP jedna zastavka od Luniku 9 , ciganou nemusim mam ich pokrk kazdy den . treba si uvedomit , ze cigan nikdy robit nebude az na vinimku ktora tvori 5% ich populacie , ale kricat bude , ze ho nechce nikto zamestnat . PRECO ? uz ako male deti nechodia do skoli ( skolstvo zdarma ) radsej budu uz ako 6 rocne fetovat , co z nich potom virastie ? zdegenerovana cast spolocnosti . v 15 pokial dievca nema dierta z nejakym priatelom z osady ci blizkeho okolia tak ho bude mat z vlastnym bratom , takto to potiahne do 30 / 35 – ky to uz ma na svojom konte 8 ked nie futbalovu jedenactku . v u.s.steele som sa bavil z ciganmi z velkej idy ( priradili nam ich na vypomoc a pomocne prace ) po viplate , ked sa hadali lebo nedostali rovnako vyplatu jeden mal vic ako iny menej , zobral som pasky pozrel a … vyplatu mali vsetci rovnaku rozdiel bol iba v detskych pridavkoch . a jeden hovory vidis keby si bol dobre je….. mal bi si penezi ( 33 rokov 10 deti na kazde dieta 500 sk pridavky ) . tu ide len jedna otazka KOLKO CIGANOV SA HLASI , ZE JE CIGAN A KOLKO SA HLASI K MADAROM , RUSINOM , SLOVAKOM …. ? a este ked ich aj je tak ako hlasaju statistiky 80.000 za aky cas pri raste v priemere 5-6 deti v jednej rodine oproti 1-2 detom v slovenskych domacnostiach nas dobehnu a bude stav 1/1 . 50-100 rokov maju trpiet nase deti alebo budeme trpiet este mi ? prestudujte si koli comu vznikla vojna v KOSOVE !!! odporucam si pozriet ULOUPENE KOSOVO ( je na vebe ) a uz len poslednu vetu . VY CO ICH TAK HORLIVO OBHAJUJETE , DIVITE SA LUDOM , ZE REAGUJU TAK AKO REAGUJU , NETREBA BYVAT POD DEVINOM ALE TREBA PRIST BIVAT MEDZI NICH ASPON NA 1 MESIAC Z PLATOM 500 EUR

Pridaj komentár

