Toto ma zaujalo: Eurovízia a Horehronie

Dnes som si úplne náhodou zapla STV1, kde práve vysielali pesničkovú súťaž Eurovízia. Moderátor práve ohlasoval pieseň a pre mňa úplne neznámu speváčku Kristínu.

Čo ma však donútilo spozornieť  bol názov piesne „Horehronie“. Po všetkých tých piesňach o láske a zrade, peniazoch a rytmusovských oplzlostiach, ktoré na nás denne chŕlia naše rádiá bol tento názov pre mňa dostatočnou výzvou prestať  v surfovaní po TV vlnách a pozrieť si o čo ide. A veru neľutujem. Musím povedať, že by som bola rada, keby túto súťaž táto pieseň vyhrala a šla nás reprezentovať na medzinárodnú úroveň.

Po Karlovi Duchoňovy a jeho „ V dolinách“ to bola za taký dlhý čas konečne pieseň o našej nádhernej krajine.  Ak som na nejakú zabudla ospravedlňuje sa. Táto pieseň príjemne pohladila dušu každého Slováka.

Predpokladám, že veľa ľudí bude mať proti tomu čo som napísala milión výhrad, ale koľko ľudí, toľko chutí. A mne sa toto páčilo. Priznám sa, že bežne počúvam úplne iný hudobný žáner, toto ma však jednoducho zaujalo. Oceňujem výborný text a dobrý boli aj tanečníci, v ktorých tanci bolo použitých mnoho prvkov z ľudových tancov. Akurát možno by som vytkla trochu hudbu, lebo tá mi pripomenula skôr rozprávku o Šeherezáde, ale nemôžeme mať všetko, že?

A tu je táto pieseň pre tých, ktorí ju nevideli, s veľmi pekným videom.

13 odpovedí

  1. Bez vyhrad , aj mne sa hned zapacila tato pesnicka :))

  2. heh, naša svidníčanka, nezaprie sa🙂

  3. hudba k pesnicke mi absolutne nic nehovori ale to ziena ma prijemny sladky hlas:)

  4. hm, otrepane klise, tanecne kreacie tanecnikov boli orientalne, urcite inspirovane tou turkynou, co vyhrala euroviziu pred par rokmi, txt 0 bodov, pesnicka nudna. jedine plus, ze to bolo o tom horehroni, kde sa aj mne velmi paci.

  5. ja ju mam aj v mobile poslala mi ju kolegyna pekna pesnicka len trochu s orientalnou hudbou a postupila s nou ta spevacka dalej ?? lebo euroviziu nesledujem ………… radsej budem pocuvat toto jak nejaky black metal a potom v dochodku mat problemy so sluchom coby aj skor

  6. aj tie niektore zabery su z horehronia, ze ?😀 slovaci😀, aj ta hudba je slovenska😀, multikulti🙂

  7. eye: no inak neviem ako ty sôlovensko poznas ale to co som identifikovat dokazala tak to je zo Slovenska … ale inak ako ti nie je trapne mat hlup pripomienky ku vsetkemu? mne na tvojom mieste by bolo …. a hlavne klops na nespravnu branu … nie sme autormi ani videa ani piesne ani nicoho, a dokonca sa nam to vsetkym ani nepaci …. ale myslim, ze hudba je vec niecoho ineho ako toho ci som Slovak …. ale vlastne naco to tu vysvetlujem ze? aj tak je to hrach na stenu

  8. podla mna ked je pesnicka o horehroni, tak tam nefrknem kysucu a poddunajsku nizinu (priklad, lebo ta piesen neni o slovensku) a myslim ze neviem o co vam teda ide, som myslel o zachovanie kurturnej identity slovakov, slovenskych tradici ,o tom je nacionalizmus nie?. by ste si tu mali davat videa z fasiangov na dedinach nie?😀
    a keby tam spieval do toho este nejaky moslim ako podmaz pacilo by sa ti ?. slovenska spevacka ,text o horehroni, arabske chorale a muzika jak z aladinovej lampy, …
    no naco to tu vysvetlujes?. neviem, sak chces lepsie slovensko nie?. tak presvedč ,argumentuj ,

  9. v tom original klipe z STV nazivo – co tam tancuju ti 4 typci – mi pripominaju skor kozakov, ale nevadi, ja mam rad multikulturalizmus, takze sa mi to paci🙂

  10. tak keď to máš rád, tak čo to zosmiešňuješ😀

  11. myslis kozakov …. rusov … slovanov?🙂

    eye: teba mam o niecom presviedcat? uz niekolko krat si sa tu predviedol, ty nemas zaujem o debatu .. ako uz som napisala, vido som nerobila ja ani nik koho poznam … takze o com sa tu bavime?….
    a kulturna identita Slovakov …. podla teba je to len zabava v krojoch, fasiangove masky a zivot an dedine? no neviem ja pochadzam z mestskej rodiny … co viem asi 4generacie priamych predkov predomnou tak ani jedna nezila na dedine .. tak to ako nemam narok ci co?

  12. halvu hore – no kozaci boli prevazne slovanski ale su zmiesani aj s mongolmi a celkovo s mnohymi kocovnickymi kmenmi, takze oznacit kozakov len tak za slovanov je velmi diletantske – preto som ich aj uviedol – lebo kozaci su vysledok multikulturalizmu🙂

  13. vysledok multikulturalizmu je aj ked muslim vyhana zida z belgickeho mesta😀

Pridaj komentár

