Nacionalista Ja, aneb Kdepak ty ptáčku hnízdo máš…

(venované všetkým antifašistom a „zástancom ľudských práv“

Nevenujem veľkú pozornosť politickej scéne. Ale nedá mi (keď na to mám príležitosť) nemrknúť televízne noviny, aká ďalšia krivda sa deje na našich “ľudomilných” menšinách.
Naposledy ma pobavila snaha, s prepáčením, slovenských Maďarov o vlastnú autonómnu oblasť s hlavným mestom Košice. Komu treba pripomínať, že tí chudáčikovia utláčaní majú vlastné hranice kúsok na juh minimálne od 1918? Paradoxne sa im tu žije dobre, čo mi nejde do hlavy vzhľadom na zvyšujúci sa počet našincov odchádzajúcich do zahraničia za prácou.
Tu sa mi tlačí na jazyk príslovie: “Čí chlieb ješ, toho pieseň spievaj.” No čert si čerta k sebe nájde a keď sú už dvaja, či dokonca 9,5% obyvateľstva, spoločne dúchajú do jednej trúby a hrajú vlastné songy. Ako vidieť, uhorské ego pretrváva. Už len ostáva aby o autonómnu oblasť prejavili záujem ďalší, už o niečo menej civilizovaní spoluobčania a hneď bude Slovensko o niečo menšie a útulnejšie.
Tak len sledujme spolu spravodajstvo ďalej. Prizerajme sa, ako sa snažia o našu domovinu tí, od ktorých nás Martinská deklarácia oslobodila a bime sa po hlave, akí sme zlí a netolerantní.

… Jarija …

10 odpovedí

  1. Ja uplne suhlasim, a zaujimalo by ma iba jedno ….. teda dve … preco o sebe tvrdia, ze su madari, ked ani nevedia riadne po madarsky …. he urcite ste aj vy poculi “madarsky”rozhovor, kde sa sem tam mihlo slovenske slovo …. a preco, ked sa tak velmi snazia byt madarmi tam neodstahuju … ja keby som si o sebe myslela, ze som indianka ba som sa urcite snazila odstahovat do rezervacie v Amerike a zit medzi svojimi.
    A mas pravdu my sme uplne najhorsi , nic im nedoprajeme…len ma to mali hacik, to je len jedna mensina, si vezmime zase ameriku, kde ich zije…to vela…asi vsetky ake existuju na svete…. viete si predstavit, ze by tam uradnici museli ovladat vsetky jazyky? Asi by to museli byt majstry lingvisti …. Proste tam si American a koniec, a vsetci su na to patricne hrdy….asi ma niekto odpise, ze fuj amerika…ale myslim, ze je to naj priklad …. tam su ludia hrdy na to, ze ziju v tej krajine, a kazdy by dal neviem co za to, aby mal peciatku american……
    Nie som USA fanusik, ale mali by sme sa v niektorych veciach poucit, jeden uradny jazyk, cize vsade na skolach v uradoch u lekarov … nik nikomu nebrani aby ked sa stretne spanielsky lekar zo spanielskym pacientom sa bavili spanielsky, ale musi tak isto byt schopny sa rozpravat aj s tym, co spanielsky nevie…. vsetci sme asi vydeli filmy, kde sa dospeli pristahovalci ucia anglicky, kde sa deti na skolach ucia ustavu a cele svoje dejiny ….. myslim, ze aj ked je tam vela veci, ktore su zle ale toto ucenie a prebudzanie ludi k narodnej spolupatricnosti a hrdosti by sa zislo aj u nas ….. Aby sme boli hrdy na to ze sme Slovaci a nenechali si skakat po hlave

  2. nechapem preco sa stale rozobera slovensko-madarska situacia.este clanok tykajuci sa madarskcych gard a je to kompletne….ach jaaaaaaaaaaaaaaj uz to zacina byt ako trapne…

  3. načo toto riešiť. Ak príde Maďar do Anglicka, skôr-či neskôr sa naučí anglicky. Mám známeho v USA, ten utiekol z Maďarska v 1956 roku, a dnes už maďarsky ani nevie, lebo maďarsky už celý život neprehovoril…ak chce niekto hovoriť doma indiánsky, trebárs…ale to môže byť potom iba taký obmedzenec, ktorý v živote pätu z rodnej dediny či mesta nevytiahol…a že som takých i Slovákov poznal…ach jaj…

  4. samozrejme, že niekto kto žije mimo slovenska nieco take riesit nepotrebuje… ja tu zijem a vadi mi to, ked stale v nejakych spravach, tlaci, na nete a vôbec vsade sa premiela ako nejaku madarku niekto napadol, ako sa vytvorila nejaka madarska garda, ako chceli presadit vyucovanie v madarskom jazyku atd. pochybujem, ze nieco take by mlcanim presli ludia v madarsku, keby tam slovaci chceli autonomnu oblast.vyhnali by ich za dunaj.
    pochybujem ze ich to prestane bavit a som zvedava, o co sa pokusia nabuduce…

  5. yarush: ono to je i tak skôr také, ako sa už dávno tvrdí – Maďari potrebujú provokovať a sú radi, že sa niekto nájde, kto sa na to chytí. Maďari nás napadli v minulom storočí 2krát či 3krát, a furt prehrali. Aj oni dobre vedia, že momentálne nemajú inú možnosť, ako len provokovať. A baviť sa o územnej autonómii v schengenskom priestore je dnes už smiešne. Napr. i ja si viem predstaviť “našu” autonómnu oblasť na Slovensku – a to som Slovák🙂 problémom je, že aj keď niečo chceme, na druhej strane už nám vadí, keď to chce niekto iný. Pokiaľ sa ľudia správajú slušne, chcú žiť na svojom a sú rasovo príbuzní, nevidím problém (alebo si niekto myslí, že Maďari túžia po oravských lazoch?)

  6. sto percent suhlas s freemanom…

  7. Stop Showinizmu…..

    Je to zakerna choroba europy, akoby nepriatelov bolo malo, tak sa treba tlct medzi sebou….

    Viem ze su konflikty a udalosti ktore sa tazko zabudaju, ale podla mna europa nie je v takej situacii, aby sa mohlo riesit, ze ci tesik alebo prosim…..

  8. no to vies,keby madari za nieco stali,tak sami poslu smk, ktore len provokuje doprdele,ja si pamatam,ze bola aj druha madarska strana,ktora bola absolutne umiernena a ta dostala mozno 1%.takze kto im za to moze?

  9. smk a hlavne ten buzík, ktorý je teraz na čele ich strany robia rozruch… Ja síce žijem v “čisto slovensky hovoriacom” meste/ možno 3% sú aj madari/, ale mám aj rodinu na “madaroch” na juhu SR, no a môžem spokojne povedať,že tam vôbec títo ľudia neriešia politiku a pod. “veci”, dokonca aj keď som taký menší nacionalista/ občas sa naseriem a vynadám niekomu do sk.madarov…, stále mám dobrých kamošov a kamošky aj medzi nimi!
    Politikov treba vystrielať a bude pokoj, ha ha.

  10. no ako ja som z kosic a nikdy by som sa nezmierila s tym ze by toto moje rodne mesto malo patrit nejakym primitivnim madarom

Pridaj komentár

